Mikä on sitten terveellistä ruokaa, kun makaronilaatikkokin on nyt roskaruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päätyi sitten mihin tahansa ruokaratkaisuun, kannattaa muistaa, että vain syöty ruoka on terveellistä. Lapsiperheessä voi joutua tinkimään superterveellisyydestä, kun muksut eivät ole kiinnostuneita höyrytetystä parsakaalista linssimuhennoksen kera. Minusta on ihan kelvollinen "kultainen keskitie" jos valmistaa tavallista, perinteistä suomalaista ruokaa, kunhan valitsee laadukkaat raaka-aineet.

kaikea kohtuudelle, myös rasvaa ja hiilareita!! Viiden vuoden päästä hiilarinvälttelyfanaatikot ovat jo taas hiljaa ja vouhkaavat jostakin muusta. Mikä sitten muodissa sattuu olemaankin. Sillä välin me muut voimme syödä monipuolista ruokaa oman maun mukaan.

Suurin osa hiilarikammoisista on muuten syönyt lapsuusikänsä sitä samaa ruokaa kuin me muutkin - ja hyvin näkyvät terveinä pysyneen. Minä myös, pastaa ja perunaa on kulunut vuosien varrella ja paljon, eikä silti liiemmin vatsamakkaroita näy.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
Jos nyt vain mietittäisiin niitä määriä: jos sun lautasella on puolet makaronilaatikkoa ja puolet kasviksia, niin millä ihmeen logiikalla se on epäterveellistä?

Tässä musta on vain se ongelma, että liha puuttuu. Makaroonilaatikossa on yleensä sitä niin vähän. Yksi osa makaroonilaatikkoa, yksi osa lihaa ja 2 osaa kasviksia? Se musta olisi passeli juttu. Mutta samalla oikeastaan tekee jo ihan muuta ruokaa.

Miksi siihen makaronilaatikkoon pitää sitä lihaa laittaa niin vähän, meillä on noin fifty-fifty lihan ja makaronin suhde, joten kyllä sitä lihaa siellä silloin on ihan kiitettävästi.

Mä en ole moista ketjua nähnyt/lukenut, mutta meillä syödään ihan normaalia kotiruokaa sekä joka aterialla runsaasti kasviksia.

Nyt olen siirtynyt käyttämään tummaa pastaa ja riisiä, ennen se ei ole lapsille oikein maistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
No meillä ei tehdä tämän palstan ohjeiden mukaan ruokia koskaan. ja makaronilaatikko tehdään aina tavan makarooniin. Ja eineksiä ostetaan ruoaksi myös kerran tai pari ivikossa ja koen kyllä oikein hyväksi ruoaksi esim. valmiin jauheliha-perunasoselaatikon. Ei tule edes mieleen ajatella onko tämä ruoka terveellistä kun sen hyllystä nappaan. Minä en usko että me johonkin"epäterveelliseen"ruokaan tullaan kuolemaan tai että niistä meille edes haittaa olisi.

Eineksissä on paljon nitraattia joka itse asiassa voi johtaa kuolemaan. Jos teillä on pieniä lapsia, niin kannattaa vähentää niiden määrää.

No minä nyt kuitenkin uskon että kyllä me tullaan johonkin muuhun kuolemaan kun einesten aiheuttamaan nitraattiin.

Kuolema olikin aika överiksi vedetty seuraus. Anyway: nitraatti (jota on myös kasviksissa) heikentää hapenottokykyä ja on siten epäterveellistä ja heikentää elämänlaatua. Nitraatista ei ole edes mitään hyötyä ja en ymmärrä, miksi joku ei rajoita sen saantia ravinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jos nyt vain mietittäisiin niitä määriä: jos sun lautasella on puolet makaronilaatikkoa ja puolet kasviksia, niin millä ihmeen logiikalla se on epäterveellistä?

Tässä musta on vain se ongelma, että liha puuttuu. Makaroonilaatikossa on yleensä sitä niin vähän. Yksi osa makaroonilaatikkoa, yksi osa lihaa ja 2 osaa kasviksia? Se musta olisi passeli juttu. Mutta samalla oikeastaan tekee jo ihan muuta ruokaa.

Miksi siihen makaronilaatikkoon pitää sitä lihaa laittaa niin vähän, meillä on noin fifty-fifty lihan ja makaronin suhde, joten kyllä sitä lihaa siellä silloin on ihan kiitettävästi.

No ehkä mä oon sitten vaan laiska, kun paistan sen lihan ja syön sen heti. Enkä jaksa kierrättää uunin kautta :)

Mutta yleisimmin ohjeissa on todella nirkoisesti lihaa ja paljon makaroonia. Sellainen ei oo minusta erityisti terveellisyyden esimerkki. Aina voi tehdä oman reseptin mukaan ja homma on ihan eri.

Yhteistyössä