Mikä on se raja, jonka jälkeen aletaan pitämään lestana tai työtä vieroksuvana pummina??? Lasten lukumäärästä siis...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sankkuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sankkuli

Aktiivinen jäsen
08.07.2005
3 843
0
36
Mulla on nyt kolme lasta plus tytärpuoli, ja haaveissa on vielä ainakin yks taikka kaks...ellei enemmänkin. Ja ihan vaan sen takia, että haluan lapsia, ei rahan takia enkä siks että olisin lesta.

Viimeksi muokattu:
Ööh...mulla on kuitenki ihan ammatti (itse asiassa kaksikin) ja töitä olen tehny aina ku mahdollista.

Joo tosiasiat erikseen, tässä olikin kyse siitä, millaisia mielikuvia minulle monilapsisista perheistä tulee. Ja jos on neljä lasta, niin omassa päässäni se yhdistyy siihen, että ei voi kovin mielekäs /vaativa työ olla, jos sieltä haluaa/onnistuu neljän lapsen kanssa kotiin jäämään.

Minusta puolestaan viisi lastakin on ihan normaalia, en epäile uskonnollista suuntautumista tai "pummina olemista" syyksi lapsiin. Mielestäni väitteet pummina olemisesta tai työn vieroksumisesta lapsiluvun perusteella ovat tosi kummallisia muutenkin. Toisille on kunnia-asia kasvattaa lapsensa kunnolla ja jos niitä sattuu siunaantumaan useampi kuin tämä yleisesti hyväksyttävä määrä 2,5 niin mikäs siinä!!! Ja toiset tekevät työtä kotiäityden ohessa, vaikkeivät siitä pitkin naapurustoa huutelekaan...

[QUOTE="vieras";22353778]mä en osaa ajatella asiaa noin. ennemmin ajattelisin, että ton täytyy tosissaan rakastaa lapsia kun se tahtoo niitä niin monta.[/QUOTE]

Miksi sitten yleensä ne joilla on paljon lapsia, on kaikkein huonoimpia vanhempia?
Musta ne on vaan laiskoja, ei jakseta ehkästä tai keskeyttää, mut jaksetaan kyllä levittää jalat.

Miksi sitten yleensä ne joilla on paljon lapsia, on kaikkein huonoimpia vanhempia?
Musta ne on vaan laiskoja, ei jakseta ehkästä tai keskeyttää, mut jaksetaan kyllä levittää jalat.

No en mä nyt kyllä menis yleistämäänkään tuolla lailla. Varmasti on niitäkin, jotka ei jaksa tai halua sitä ehkäsyä käyttää, mutta kyllä on niitäkin, jotka pärjää varmasti oikein hyvin isommankin katraan kanssa. Mun mielestä ei ole mitään syytä puhua "huonoista vanhemmista" vain lapsiluvun perusteella, varsinkaan jos esim. 4 on täälläkin jo yleisesti näköjään iso lapsiluku. On neljässäkin varmasti jo tekemistä, mutta on silti ihan eri asia, onko lapsia 15 vai 4. Yli kymmenlapsisissa perheissä väitän kyllä, että jotain väkisinkin laiminlyödään..

Ok tässä yhteenveto minusta tän ketjun perusteella: Tyhmä, outo, lesta, työtä vieroksuva, laiska, haaroja levittävä, ei jaksa huoletia ehkäisystä ja sokerina pohjalla huono vanhempi :saint: ou jee

JOs voittaisin lotossa, tekisin monta lasta. Silloin olisi varaa elättää ja varaa viettää aikaa niiden kanssa (ei tarvitsisi olla töissä). Ja olisi varaa kursia tissit ja maha kokoon lastenteon lopuksi. Nykyisellä elämäntilanteella lapsiluku jää yhteen.

Jos ihmisellä on enemmän kuin 4-5 lasta, alan epäillä, että jotakuta laiminlyödään. Tai ihmisellä ei ole muuta osaamista kuin äitinä olo.

Yhteenvetona siis...laiska, mitäänsaamaton riippari, kaiken lisäks vähän tyhmä ja yksinkertainen. Jalkojaan jaksaa levittää, muuhun ei sitten juurikaan ole. Oikeesti, tulin jopa hieman surulliseksi näistä vastauksista.

Yhteenvetona siis...laiska, mitäänsaamaton riippari, kaiken lisäks vähän tyhmä ja yksinkertainen. Jalkojaan jaksaa levittää, muuhun ei sitten juurikaan ole. Oikeesti, tulin jopa hieman surulliseksi näistä vastauksista.

Tieto lisää tuskaa. Ei oikeasti kukaan halua kuulla totuutta siitä, mitä muut sinusta ajattelevat. Valkoiset valheet kunniaan, ilman niitä ei ihmisten kanssakäymisestä tulisi mitään.

Kuka puhui luuseriudesta tai ehkäisynpuutteesta? Vissiin yks tyyppi koko ketjussa. Omalla kohdallani ainakin taloudellinen puoli sanelee ne säännöt, joiden mukaan mennään. Justiinsa käytiin läpi lasten talvikenkätilanne ja siltähän se näyttää, että muutama satanen tulee taas uppoamaan niihin, koska edelliset auttamattoman pieniä. Olisi vaikeata ajatella edes yhtä lasta lisää rahan takia. Mitä isommaksi kasvavat, sitä enemmän rahaa palaa. :/

hyvähän se on haluta niitä kakaroita niin kauan ku ovat pieniä, mutta kasvattasitte nyt ensin yhdenkin vaikka murrosikään, ni tulis joku taju siitä, mitä se vanhemmuus oikeesti vaatii.

En näe itseäni mitenkään tuollaisena em tyyppinä vaikka lapsia on 5 omia sekä lapsipuoli päälle.
Lapsia on tehty siksi että pidämme lapsista ja pystymme kasvattamaan heidät niin taloudellisesti kuin muutenkin.

Kroppani on kuosissa, samankokoinen olen kuin ennen lapsia. Meillä on aikaa jokaiselle, varsinkin minulla. On kunnia-asia että lapsemme voivat hyvin. He pärjäävät koulussa hienosti, on ystäviä sekä harrastuksia paljon.
Mistään eivät ole luopuneet sisarustensa vuoksi, päinvastoin ovat huolehtivaisia ja huomaavaisia.

Ehkä tähän ketjuun on taas tullut niitä heittoja joita tehdään kateudesta tms tietämättömyydestä.

Ap, älä mieltäsi pahoita typeristä kommenteista.
Haaveile lapsista ja tee jos on rahkeita.

Mulla on hyvä ammatti, kaksikin ja töitä teen jos ja kun se sopii meidän perheelle. Lapsien harrastukset menee edelle, heidän ei tarvitse luopua harrastuksistaan vain siksi että äiti haluaa käydä töissä eikä ehdi viemään harrastuksiin.
Mutta teen pari päivää viikossa, se sopii meidän perheelle hyvin.
Enkä nosta työttömyysrahoja enkä muitakaan tukia-paitsi lapsilisän.
:wave:

Yhteistyössä