mikä on ratkaisu tähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fun?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fun?

Vieras
Me ollaan oltu nyt 2 vuotta naimisissa ja ostettiin oma kämppä 4 vuotta sitten. Lapsikin löytyy joka on nyt 3vee. Mua on alkanut todella ahdistaa tää asunto ja sen laina... Meille ei jää juuri mitään rahaa käteen kun lainan maksuerät on niin suuret...:/ haluisin ite harrastaa jotain ja laittaa tytöllekkin jotain harrastusta. Ja joskus olis ihan kiva saada ostaa jotain itelle mut eihän näillä veloilla sellaseen on mahista. oon yrittäny puhua miehelle ett mitä jos myytäis tää asunto et voitas elää elämää normaalin puitteissa, mut ei, eihän vuokralla voi asua..:( Kyllä meillä rahaa jää just elämiseen muttei juurikaan muuhun sitten. Haluu muutosta.......;'(

Vaihtakaa halvempaan asuntoon? Onko lainanlyhennykset ihan maksimilla? Hyvähän se on että lyhentää paljon että saa lainan nopeasti maksettua, mutta ei tuossakaan ole järkeä ettei sitten ole varaa koskaan mihinkään :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko mahdollisuutta vaihtaa asuntoa halvempaan ja sitä kautta saada lainaerää tippumaan?

No jotain tälläistä mä itekin haluisin muta kun tuo ukko ei ota kuuleviin korviisa..:( en kohta jaksa koko äijää...:( 20v näin pitäs jatkaa...ei kiitos.:(

Ei toi vuokralla asuminenkaan kovin kannattavaa oo. Ite asun tällä hetkellä suht kalliissa vuokra-asunnossa ja kun siihen tulee autolaina päälle kuukaudessa niin ei tässä oo mitään järkeä..

Mut tosiaan, oisko sitä laina-aikaa mahollista pidentää, että lyhennys kuukaudessa pienenis?

No tää asunto on keski-uudellamaalla ja ok-talo on 120m2. lainakustannukset kuussa on 1500e ja sit vielä muut laskut päälle noin + - 1000e. yhteiset tulot on siinä 3000e/kk. Vai natisenko mä turhasta?... Mutta kun ei tota ylimäärästä jää hirveesti ruokaostosten jälkeen..

Jos mies ei suostu lainan maksuerää pienentämään ja sitä kautta maksuaikaa pidentämään, niin ehdota että kilpailutatte lainan uudestaan. Pidätte vaikka maksuajan samana. Todennäköisesti saatte sillä maksuerää pienemmäksi. Meillä kans 120m2, mut lyhennys + korot vain 560e/kk.

Alkuperäinen kirjoittaja LeenuLii:
Jos mies ei suostu lainan maksuerää pienentämään ja sitä kautta maksuaikaa pidentämään, niin ehdota että kilpailutatte lainan uudestaan. Pidätte vaikka maksuajan samana. Todennäköisesti saatte sillä maksuerää pienemmäksi. Meillä kans 120m2, mut lyhennys + korot vain 560e/kk.

minkähintanen talo teillä ja kuinka pitkällä maksuajalla? en vaan tajuu kuinka tuo okko jaksaa kitkutella tällä tavalla. Kaihoisasti kattelen kun kaverit ostelee kuntosalikortteja ja nättejä vaatteita tms...

Meillä tehdään monta työtä, eikä rahaa riitä paljoon ylimääräiseen, vaikka ei ole omaa kämppää, vaan vuokra-asunto. Ja se hurja summa menee ihan muualle kuin omaksi hyödyksi :/

Alkuperäinen kirjoittaja fun?:
Me ollaan oltu nyt 2 vuotta naimisissa ja ostettiin oma kämppä 4 vuotta sitten. Lapsikin löytyy joka on nyt 3vee. Mua on alkanut todella ahdistaa tää asunto ja sen laina... Meille ei jää juuri mitään rahaa käteen kun lainan maksuerät on niin suuret...:/ haluisin ite harrastaa jotain ja laittaa tytöllekkin jotain harrastusta. Ja joskus olis ihan kiva saada ostaa jotain itelle mut eihän näillä veloilla sellaseen on mahista. oon yrittäny puhua miehelle ett mitä jos myytäis tää asunto et voitas elää elämää normaalin puitteissa, mut ei, eihän vuokralla voi asua..:( Kyllä meillä rahaa jää just elämiseen muttei juurikaan muuhun sitten. Haluu muutosta.......;'(

mene töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tää asunto on keski-uudellamaalla ja ok-talo on 120m2. lainakustannukset kuussa on 1500e ja sit vielä muut laskut päälle noin + - 1000e. yhteiset tulot on siinä 3000e/kk. Vai natisenko mä turhasta?... Mutta kun ei tota ylimäärästä jää hirveesti ruokaostosten jälkeen..

et natise turhasta. teillä ei jää rahaa paljon miihinään. mitä nuo kaikki muut laskut ovat? noin tonni?

ovatko vakuutuksia talosta ja lapsesta ja tontin vuokra ja tv-lupa maksu ja kännykkälaskut ja kiinteistövero eli periaatteessa pakollisia?

vai onko jotain turhaa josta voisi karsia?

et natise turhasta. teillä ei jää rahaa paljon miihinään. mitä nuo kaikki muut laskut ovat? noin tonni?

ovatko vakuutuksia talosta ja lapsesta ja tontin vuokra ja tv-lupa maksu ja kännykkälaskut ja kiinteistövero eli periaatteessa pakollisia?

100 000e ja 30v

meillä on 148000e lainaa ja 30v maksuaikaa.

Lainakustannuket 1500, kuulostaa todella kovalta.

Oletteko kilpailuttaneet lainaa muissa pankeissa.
Nyt kun korotkin olivat alhaalla jokin aika sitten.

Itse otettiin aikoinaan Sammosta laina ja viimevuonna pyydettiin eri pankeilta tarjousta lyhennyksistä ja koroista, jos vaihdetaan laina ja tilit heidän pankkiin.
Saatiin Säästöpankilta hyvä tarjous ja nyt ollaan säästöpankkilaisia ja lyhennetään lainaa 700 euroa kuussa ja laina-aikakin lyheni

Kilpailuttakaa, pankit tappelee asiakkaista ja asuntovelallinen on hyvä saalis

teillä on kyllä mun mielestä kovat maksut kuukausittain. en tiedä montaa joka lyhentäis edes tonnia, saati 1500. Meillä on kymppitonni vähemmän lainaa kuin teillä mut maksetaan vain 800? kuukaudessa. Kilpailuttakaa ihmeessä tai pienentäkää maksua! Elämä on elämistä varten!

100 000e ja 30v

Miten teillä voi olla noin kallis laina :o
Meillä on hieman yli 150 000e lainaa ja 25v maksuaika (tosin korot tietysti liikuttaa tuota maksuaikaa ees taas), mutta kuitenkin meillä menee kuussa vain 750e lainaan.

100 000e ja 30v

Meillä on hieman yli 150 000e lainaa ja 25v maksuaika (tosin korot tietysti liikuttaa tuota maksuaikaa ees taas), mutta kuitenkin meillä menee kuussa vain 750e lainaan.

Anteeksi en ajatellut loppuun asti, teillä varmaankin maksetaan koko ajan saman suuruista lainan pääomaerää ja sitten korot siihen päälle, eli maksatte nyt alkuaikoina enemmän ja sitten muutaman vuoden kuluttua korkojen osuus pienenee, joten kokonaiserä pienenee.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja fun?:

mene töihin?

mä olen töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:

No pitkälti noista koostuu ja miehen autolehdet joista ei luovu. Oon jo ehdottanut ja pieni kuluerähän se on muutenkin.

100 000e ja 30v

Anteeksi en ajatellut loppuun asti, teillä varmaankin maksetaan koko ajan saman suuruista lainan pääomaerää ja sitten korot siihen päälle, eli maksatte nyt alkuaikoina enemmän ja sitten muutaman vuoden kuluttua korkojen osuus pienenee, joten kokonaiserä pienenee.

juur näin. mies on kuitenki tyytyväinen, mutta minä en... ihmisillähän on todella paljon pienempiä laina-eriä kun meillä! :0 mä oon yrittäny ouhua nyt miehelle ja näyttäny teijän kirjotuksia mutta ei.:( ja pankkia ei kuulemma vaihdeta, prkle... on ollu tän pankin asiakas pikkupojasta asti ja sen vanhemmat on niin omistautuneita sille pankille että ei missään nimessä. Mitä mä teen tolle miehelle kun ei sille kelpaa mikään helpotus? ;(

100 000e ja 30v

juur näin. mies on kuitenki tyytyväinen, mutta minä en... ihmisillähän on todella paljon pienempiä laina-eriä kun meillä! :0 mä oon yrittäny ouhua nyt miehelle ja näyttäny teijän kirjotuksia mutta ei.:( ja pankkia ei kuulemma vaihdeta, prkle... on ollu tän pankin asiakas pikkupojasta asti ja sen vanhemmat on niin omistautuneita sille pankille että ei missään nimessä. Mitä mä teen tolle miehelle kun ei sille kelpaa mikään helpotus? ;(

Oletko tosissasi.

Miehesi maksaa tyytyväisenä isompaa lainaerää perheen toimeentulon kustannuksella, koska haluaa, että tili menee samaan pankkiin kuin missä hän kävi pienenä säästöpossun tyhjentämässä.

Potkse persuuksille koko ukkoa.

Mitä väliä sillä pankilla on????
Oli pankki mikä tahansa niin samalla tavalla sinne menee tili ja sieltä voi nostaa rahaa.
Ei kukaan voi ajatella noin.
Pankki tärkeämpi kuin oma perhe.

Voisiko jääräpääsi ajatella, että menisitte sinne pankkiin ja kertoisitte tilanteestanne ja pyytäisitte lainan tarkistusta ja kuukausierään korjausta.
Vaikka eri maksutapa