mikä on paras ensiapu, kun kyseessä on masentunut varhaisteini? voisiko päästä vähäksi aikaa osastolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jadal
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jadal

Vieras
kyseessä 13v täyttänyt tyttö, joka on masentunut.
Hän kertoo mulle asioistaan, ja soittaa jos on paha olla.
Äsken juuri puhuin hänen kanssan puhelimessa ja kertoi viillelleensä eilen pahan olon takia. Hän myös ajattelee kuolemaa, ja toivoo että voisi vain nukkua pois.
Sen verran hyvin tunnen tytön, että tiedän kyseessä olevan oikea hätä, eikä mitään teinien huomion hakua.
Tyttö on nyt tulossa meille yöksi, ja aion hänen kanssaan keskusteltuaa puhua myös tytön äidin kanssa.

Mulle tuli nyt tän viimeisen puhelun jälkeen sellainen olo, että apua on saatava kiirreellisesti, ja haluaisin saada tytön osastolle heti, ettei joudu odottelemaan viikko tolkulla aikaa psykologille, vaan saataisiin lapselle apua heti.

Tietääkö kukaan miten helpolla osastolle pääsee?

Hienoa, kun olet tytön tukena! Ammattiapu on varmaan tarpeen. Sen saamiseen voi mennä aikaa, joten läheisten tuki on todella tärkeää. Terkkaristakin voi kysyä neuvoa. Voimia teille kaikille!

Mulla on vaan tunne, että apua on saatava heti! päivystykseen ajattelin tytön saada tänään.

Tytöstä tulee mieleen minä itse saman ikäisenä. Itse olin hädintuskin edes 13täyttänyt, kun jouduin sairaalaan lääkkeiden yliannostuksen takia. pelkään, että tyttö saattaa tehdä saman, jos apu ei tule ajoissa.

Hän kun on sanonut, että tekisi mieli ottaa vahvimmat lääkkeet mitä löytää ja syödä ne, että pääisisi pois. Kuitenkin on järki vielä vienyt voiton.