F
fed
Vieras
Kun pitäs maksaa yksi juttu ja vaatimuksena on pankkivekseli ni mikä tuo oikeen on ja miten semmonen hommataan?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja fed:Kun pitäs maksaa yksi juttu ja vaatimuksena on pankkivekseli ni mikä tuo oikeen on ja miten semmonen hommataan?
Alkuperäinen kirjoittaja :Alkuperäinen kirjoittaja fed:Kun pitäs maksaa yksi juttu ja vaatimuksena on pankkivekseli ni mikä tuo oikeen on ja miten semmonen hommataan?
KVG
http://fi.wikipedia.org/wiki/Vekseli
Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:Minä just vasta hain sellaisen pankista tililtäni. Se osoitettiin minulle itselleni ja minä maksaessani auton sitten allekirjoitin sen ja annoin sinne autoliikkeeseen. Se on turvallinen tapa siirtää rahaa, kukaan muu ei saa sitä käyttöönsä kuin minun allekirjoitukseni jälkeen. Se maksoi toimitusmaksuna 5 euroa.
Ei siinä vaiheessa tarvi vielä osoittaa sitä Timpalle, pankki osoittaa sen sinulle, sitten siellä ostohetkellä allekirjoitat sen vekselin taustapuolen kohdan ja sillä siis kuittaat maksun, Timppa sitten vie sen vekselin pankkiin ja se vaihdetaan rahaksi. On turvallisempaa kuin se, että se jo pankissa suoraan laitettaisiin myyjälle. Jos kadottaisit sen vekselin ennen ostamista, ei sillä kukaan saisi rahaa ilman sinun allekirjoitustasi, eikä mennä nyt mihinkään väärennysskenaarioihinAlkuperäinen kirjoittaja aå:Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:Minä just vasta hain sellaisen pankista tililtäni. Se osoitettiin minulle itselleni ja minä maksaessani auton sitten allekirjoitin sen ja annoin sinne autoliikkeeseen. Se on turvallinen tapa siirtää rahaa, kukaan muu ei saa sitä käyttöönsä kuin minun allekirjoitukseni jälkeen. Se maksoi toimitusmaksuna 5 euroa.
Hmmm, eli kun menen pankkiin niin kerron kenelle osoitan sen pankkivekselin ja sitten allekirjoitan sen? Senkö jälkeen sillä ei tee kukaan muu mitään muuta kuin se kenelle se on osoitettu?`Uskaltaako semmosen laittaa postiin?
Eli jos vaikkapa mun pitää maksaa 100 euroa virtasen timpalle niin menekö pankkiin ja sanon, että pankkivekseli virtasen timpalle 100 eur?:ashamed: Ja siihen sit mun allekirjoitus ja lopuksi paperi postiin timpalle menemään? Joo, pitää siis vääntää mulle nyt rautalangasta
![]()