Mikä on mielestäsi pettämistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mimmi"

Vieras
Onko ihastuminen, toisesta haaveilu, flirttailu?

Syvälliset keskustelut? Salaiset puhelinsoitot?

Vai onko pettäminen aina fyysistä?

Missä menee mielestäsi pettämisen raja?

Jos siihen liittyy salailu tai kielletyn teon tunne. Jos mies tekstailisi/soittelisi jonkun kanssa ja jakaisi hänen kanssaan intiimeja asioita ilman fyysista kontaktia niin kyllä mä lasken sen jo jonkin asteiseksi pettämiseksi ja merkiksi ettei meidän suhteessa ole kaikki hyvin.

[QUOTE="iemel";27850231]kaikki mistä et voisi puolisollesi kertoa... noin niinkun karkeesti sanottuna[/QUOTE]

Periaatteessa noin. Tosin ihastumista pidän asiana jolle ei voi mitään, joku haaveilukin voi seurata mukana. Vaikkei siinä ole tehty mitään väärää niin ei noista kannata puolisolle kertoa kuitenkaan.

Nuo flirttailut, salaiset yhteydenotot yms eivät ole vielä varsinaisesti pettämistä (paitsi luottamuksen), kuitenkin siihen suuntaan ollaan menossa eli se kannattaa tiedostaa ja miettiä onko oikeasti valmis noin uhraamaan perheensä.

Rajaa on vikea määritellä. Kylläsen itse tietää ja siinä se raja meneekin. Jos tulee pelko että onkohan tämä pettämistä niin siihen ollaan menossa.
Kaikki selän takana tapahtuva josta toinen saa vinkkejä ja vahvistusta enemmästä kuin ystävyydestä.

Jokaisella on oikeudet ajatuksiinsa mutta aviopuolisonsa luottamuksen pettäminen teoilla on pettämistä.
Flirtti ei ole pettämistä jos se ei sisällä selviä vihjeitä. Pettäminen ei ole aina fyysistä.

En koe flirttailua pettämisenä, samoten en koe pettämisenä "salaisia" puheluita. En koe myöskään pettämisenä toiseen ihastumista tai tanssimista, mulle pettämisen rajaa menee fyysisessä kanssakäymisessä...

Juuri noin; kaikki mitä ei voi toiselle kertoa. Ja vaikka voisikin niin kyllä se raja siinä suutelemisessa jo menee - kokisin pettämisenä vaikka mies tulisi sellaisesta avoimesti kertomaan.

Kaikki, mistä ei voi kumppanille avoimesti ja rehellisesti kertoa ilman syyllisyydentuntoa tai kumppanin silmien alla tehdä. Esimerkiksi joku hitaiden tanssiminen kaverin kanssa baarissa ei ole pettämistä, etenkään jos kumppani on mukana, mutta kaveriporukalla jos mies olisi baarissa ryyppyreissulla ja siellä alkaisi jonkun tuntemattoman kanssa tansdailemaan ja siinä samalla vähän halailemaan ja flirttailemaan, niin menisi yli. Myös kumppanilta salattu mikä tahansa yhteydenpito (soitot, viestit, mesekeskustelut, mailit) on mun mielestä jo pettämisen rajalla
Jos löytää uuden, kivantuntuisen vastakkaisen sukupuolen edustajan kaveriksi, niin siitä pitää voida kertoa tai ainakin mulle tulee heti sellainen olo, että meneekö keskustelut intiimin kanssakäymisen puolelle, jos niistä ei voi kertoa.

Oikeastaan kaikki muu fyysinen kontakti paitsi halaaminen ja joku hierominen ihan kaverina on myös pettämistä.

Yhteistyössä