Mikä on mielestäsi hyvä aprillipila?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MolliMelooni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MolliMelooni

Aktiivinen jäsen
07.06.2009
12 569
-2
38
Häme
Olen seuraillut keskustelua aprillipiloista sekä täällä että muualla ja huomannut, että mun käsitys aprillipilasta poikkeaa ilmeisesti valtavirrasta paljonkin. Olenko ihan yksin tämän luuloni kanssa?

Olen ollut sellaisessa käsityksessä, että aprillipilassa on idea saada se pilan kohde uskomaan jokin suhteellisen hassu/vinksahtanut asia ja sitten toimimaan sen perusteella. Esimerkkinä vaikkapa lehdissä julkaistavat aprillipilailmoitukset ("Torilla klo 12-13 ilmaista suolasilliä sadalle ensimmäiselle, oma kulho mukaan." ) tai puolison/lapsen lähettäminen toimittamaan jotain hölmöä ("Käypä lainaamassa naapurista pari kukonmunaa tähän kakkuun" ).

Toisaalta sitten täällä suunnitellut pilat ovat silkkaa valehtelua, eli kerrotaan toiselle vain jokin asia, mikä ei pidä paikkaansa.

Mikä siis on teidän mielestänne hyvä aprillipila?

No mä olen kans samaa mieltä, et sen pitä olal sellainen hassu jutu, joka oikeasti ei voi olla totta. En näe mitään hauskaa siinä et soitan vaik siskolleni että voi ei nyt meidän kaikki lapset oksentaa, ja sit kun hän on aikansa kauhistellut niin sanon et aprillia.

Kalevassa luki joskus 10 vuotta sitten että olutta voi alkaa ostamaan Kela-kortilla sellaisista automaateista. En jaksa muistaa käskettiinkö siinä johonkin paikkaan mennä kokeilemaan ko konetta. Itse en tietenkään moista hälynpölyä uskonut. Ehen

No e tiedä, minä nyt ukkoni kanssa pilaillaan päivittäin :D
Tänäänkin sanoin ukolleni kun oli tulossa töista että kotona on sitten paljasta pintaa tarjolla, niin pesin lattiat nyt illalla ja huomenna haen uudet matot kaupasta :laugh:
Paljasta lattiapintaa toopet.

Olen samaa mieltä MolliMeloonin kanssa: hyvä aprillipila on harmiton ja saa väkijoukot liikkeelle. Esim. Rovaniemen malliin (vuosia sitten): lehti-ilmoituksella etsittiin 'näyttelijöitä' elokuvaan, joka (mukamas) sijoittui toisen maailmansodan aikaan. Kuvauspaikalle piti tulla vanhoissa vaatteissa...

Alkuperäinen kirjoittaja Möppöläinen:
Mä en ainakaan hirveästi nauraisi, jos esim. mies soittaa ja sanoo joutuneensa onnettomuuteen ja hetken päästä tirskuu: "Aprillia, aprillia... " Tosi hauska pila on, joo. :/

Ukon ammatin huomioon ottaen en minäkään :'( Tosin siinä vaiheessa ei paljon soitella :(

Mielestäni hyvä pila on sellanen jossa ihminen joutuu tekemään jotain pientä turhaan. Omista piloista on jäänyt mieleen hauskana se, kun erään aprillipäivän aamuna katsoin ikkunasta ulos ja huusin ihmeissäni taaperoa katsomaan kun pihallamme on oikea helikopteri, niin mieskin juoksi kovalla kiireellä ikkunan ääreen. :D

Soitin isälleni ja kysyin lähteekö hän ajamaan muuttokuormaa Kuopioon, minne olin muka lähdössä tekemään väitöskirjaa. Juju oli siinä, että olimme muuttaneet puolen vuoden välein 5-6krt ennen sitä ja asettuneet juuri aloillemme. Isäni ilmoittautui ja päivitteli...

toimi hyvin eikä ollut loukkaava tms :). Isäni muistelee mukavana pilana vieläkin.

Joskus oli lehessä hyvä pila:
Pimeä viina kätkö löytynyt paikallisesta metsästä. Poliisit jättivät kätköt sinne myöhempää tutkintaa varten..
Kuinkakohan moni juoppo siellä metässä on talsinu pitkin ja poikin :D

Aprillipila on juuri sellainen, jossa toinen höynääytetään uskomaan ja tekemään jotain hölmöä. Nuo raskauspilat on just siitä mauttomimmasta päästä. Eräs tuttavani tuli sillain huijatuksi. Onpa kiva, kun ehti jo ilostua. Nyt näyttää siltä että taitaapi olla vaikeuksia lasta saada ollenkaan :(

Juu, Rovaniemellä Lapin Kansa harrastaa noita aprillipiloja, joissa yritetään saada ihmiset liikkeelle. Viime vuonna lehdessä kerrottiin kaupungin talouden olevan niin kuralla, että kaupunkilaisilta pyydettiin romukultaa lahjoituksina, jotta kullan myymisellä saataisiin rahaa kaupungin kassaan (kullan hinta oli ennätyskorkealla). Kultakorut pyydettiin tuomaan 1.4. kaupungintalolle. Luin jutun ja äimistelin, että meneekö Rovaniemellä noin huonosti... :)

Laitoin tänäaamuna meidän postilaatikkoon virallisen näköisen kirjeen muka kaupungin eläinlääkäriltä, että koska meidän koiraa on jouduttu käyttämään niin monta kertaa eläinlääkärissä kuluneen vuoden aikana, tulee eläinlääkäri tarkistamaan koiramme kotiolot ja päivämäärä kellonaikoineen... isäntä hakee meillä sitten postin iltapäivällä. :D

Laitoin justiinsa kaverille ett oon kaupassa ostamassa makiaa, mut en osaa päättää mitä ostaa nii jos tulis auttaan ja voitais vaikka sit mennä niille tai meille. Saa nähä miten menee....

Yhteistyössä