Mikä on mielestänne paras rintapumppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama0508
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on ollut kaytossa pelkastaan Medellan sahkopumppu. Ja ei ole mitaan valittamista (reilu 9 kk) paivittaista kayttoa ja mitaan ei ole tarvinnut korjailla. Maitoa on tullut ja pumppaaminen on tuntunut mukavalta. Mutta olen siis kayttanyt sita 1-2 kertaa paivassa, muuten olla oltu nisalla.

Ensimmäiseksi kannattaa miettiä mikä on tarve.

Jos ongelmana on maidon määrä, sen kasvattamiseen sopii parhaiten sairaalatason pumppu. Mainosten maitoennätyksillä ei ole arvoa silloin, jos maidon herumisessa on ongelmia. Herumiseen ei taas auta se, että joku pumppu pumppaa paljon niiltä, joilla sitä on paljon. Pumpussa on hyvä olla erillinen imun ja imurytmin säätö. Niistä on eniten apua maidon määrän kasvattamiseen.

Vauvan kanssa on usein aika kortilla. Silloin kannatta valita pumppu, josa soveltuu kaksoispumppaamiseen. Kyseessä on tietenkin sähköinen pumppu.

Rintaosien koolla on merkitystä koska rinta muuttuu imetyksen aikana. Alunperinkään vakiokokoinen suppilo ei sovi kuin puolelle, lopussa enää kolmannekselle. Siksi on tärkeää, että pumppuu saa eri kokoisia suppiloita. Muuten pumppaaminen on vaikeaa tai kivuliasta.

Monet puhuvat imutehosta, mutta heruminen on todellisuudessa hormonaalista eikä siihen pumpun teholla ole merkitystä, ellei pumppu ole todella kehno. Vaarana on pikemminkin liian uuri imu ksoka se aiheuttaa kudosvaurioita. Imu ei saa ylittää 250 mmHg rajaa.

Puhtaus on tietenkin tärkeä asia. Maidon tulee olla erossa vaikeasti puhdistettavista pumpun osista kuten letkuista. Kotelon on hyvä olla sileä ja helposti pyyhittävä.

Hinnalla on tietenkin merkitystä, mutta jos pumppuun saa osia ja tarvikkeita, sen jälleenmyyminen on myös helpompaa.

Helppokäyttöinen ja toimii loistavasti, vaikka onkin käsikäyttöinen. Moni on sanonut, ettei heillä heru muille pumpuille.

Moni on myös sanonut, että nämä komppaukset on myyjän puhetta ;D

Ihan oikeasti, ei pidä leikkiä vakavalla asialla. Käsipumppu on hyvä silloin, kun maidon tuleminen ei ole ongelma ja jos ei ole erityisen kiire. Jos halutaan kasvattaa maidon määrää vastasyntyneelle, tarvitaan 10-12 pumppauskertaa päivässä/rinta. Pummpausten keston pitää olla yhteensä yli 100 min. Onnistuuhan se käsipumpullakin, mutta vauvan kanssa luppoaika on kortilla.

Vastasyntyneelle on tärkeä saada äidinmaitoa alusta lähtien koska helsposti tulevaan vastikkeeseen tottuminen johtaa usein haluttomuuteen imeä rintaa, maku on erilainen ja vaivannäkö suurempaa.

Viimeksi muokattu:
Moni on myös sanonut, että nämä komppaukset on myyjän puhetta ;D

Ai jaa. :D
Itsellä on tuo pumppu ja olen ollut todella tyytyväinen. Toisaalta, mulla ei ole lainkaan kokemusta muunlaisista. Osa tutuista vaan on haukkunut omia pumppujaan, jotka on erimerkkisiä, joten olen ajatellut, että ehkä noissa myyntipuheissa tosiaan on perää. :)

Viimeksi muokattu:
Kuulin, että hyvässä pumpussa voi säätää imun määrää ja imurytmiä erikseen, sillä voi pumpata kahdelta rinnalta samaan aikaan ja rintaosia on erilaisia. Onko Aventissa nämä ominaisuudet?