Mikä on mielestänne paras rintapumppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama0508
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama0508

Vieras
Olen hankkimassa rintapumppua ja haluaisin kuulla kommenttejanne rintapumpuista. Olen ajatellut käsikäyttöistä, yhdellä kädellä pumpattavaa mallia. Olen tsuumaillut Tomme Tippeen pumppua sekä Emman pumppua. Hintaeroa näillä pumpuilla on aikalailla, TT maksaa n 60e ja Emma n. 20e. Onko kellään kokemusta näistä pumpuista, onko tuo tommeetippee hintansa väärti vai pärjääkö huokemmalla emmalla???

Mulla myös kokemusta vain Aventin pumpusta ja se on oikein hyvä. Ei todellakaan käsi väsy. Mutta kyllä siinä kahta kättä tarvii, toisella pumppaa ja toisella pitää "suutinta" kiinni rinnassa. Hinta oli muistaakseni n. 60 e.

Mä suosittelen myös Aventin käsikäyttöistä, tosi hyvä! Ostin käytetyn ja siinä on varaosatkin vielä käyttämättä. Ja ainakin meillä pullosta syötettäessä parhaiten toimii juuri Aventin tutit, vauva ehtii paremmin niellä kun on tarpeeksi pieni reikä.

Suosittelen lypsämisen opettelua. Ei tarvitse investoida lypsylaitteeseen ja käsin puristamalla saa aktivoitua paremmin niitäkin maitotietyitä, jotka eivät muuten tule aktivoiduiksi. Itse nimittäin huomasin, että noilla pumpuilla maitoa tulee vain tietyistä tiehyistä. Käsipelillä maitoa saa herumaan enemmän kuin pumpulla.

Avent Isistä suosittelen myös. Muista ei ole kokemusta, mutta mihinkään en olisi vaihtanut ensimmäisten kuukausien aikana. Uskoisin että vältin monta tiehyttukosta ja tulehdusta sillä, kun rinnanpäät meni aluksi niin rikki kun imetys ei tahtonut sujua, ja rinnat pakkaantuivat ja kipeytyivät.

Mulla on tuo Tommee Tippee ja olen ollut tosi tyytyväinen! Mukana tuleva pullo on myös ollut käytössä aina kun pulloa ylipäätään on tarvittu. Suosittelen siis sitä!

Mulle Avent Isis on totaalisen hyödytön. Maitoa sain tulemaan, mutta laite ei stimuloinut rintaani kunnolla, jonka johdosta maidontulo melkein lakkasi. Tämä olisi tosin varmaan tapahtunut millä tahansa pumpulla...? Jos jollain on kokemusta tällaisesta ja tietää toisen merkin joka sopisi mulle paremmin niin olisin hyvin kiitollinen tiedosta! Ahkerralla imettämisella sain tosin onneksi maidon nousemaan takaisin. Testasin tämän asian kyseisellä pumpulla pari kertaa ja sama juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Not happy...:
Mulle Avent Isis on totaalisen hyödytön. Maitoa sain tulemaan, mutta laite ei stimuloinut rintaani kunnolla, jonka johdosta maidontulo melkein lakkasi. Tämä olisi tosin varmaan tapahtunut millä tahansa pumpulla...? Jos jollain on kokemusta tällaisesta ja tietää toisen merkin joka sopisi mulle paremmin niin olisin hyvin kiitollinen tiedosta! Ahkerralla imettämisella sain tosin onneksi maidon nousemaan takaisin. Testasin tämän asian kyseisellä pumpulla pari kertaa ja sama juttu.

Aika tylsä juttu. Oon ymmärtänyt että aventin pumppu on tunnettu nimenomaan siitä että jos mikään muu ei toimi, niin se toimii.. Kokositko sen jotenkin väärin? No, eipä kaikki kyllä kaikille sovi, mutta avent kyllä sopii monelle :)

Kahden lapsen ja 8 kk äidinmaidon luovutuksen jälkeen suosittelen ehdottomasti käsikäyttöistä Avent Isis pumppua. Toimii vieläkin moitteettomasti, vaikka on ollut kovassa käytössä kaksi vuotta.

Joo, siis ostin ton Avent Isiksen siksi kun se on kuulemma pumppujen Ferrari. Koottu on oikein, kun ensimmäisellä pumppauskerrallakin tuli ongelmitta 100 ml, mutta sen jälkeen ei enää irronnutkaan vauvalle mitään, eikä irronnut pumpullekaan. Tuo 100 ml oli varmaan tuolla hetkellä rintojeni kapasiteetti. Jatkoin kuitenkin imettämistä sillä vähällä mitä irtosi ja 2-3 pv:n päästä sain maidon taas takaisin nousemaan. Onneksi! Vauvan imiessä tunnen kuinka toinenkin rinta täyttyy maidolla ja tätä ei tapahdu pumpun kanssa. En tiedä onko kyseessä osittain myös jokin psykologinen juttu, mutten oikein usko... Vauvaa kun imetän niin en usein edes ajattele imettäväni (luen samalla yms.), joten ei pitäisi vaikuttaa. Vauva kuitenkin lutkuttaa niin eri tavalla kuin pumppu imee, joten tissini varmaan vaan vaativat tuon koko stimulaation... Ei taida mikään pumppu kyetä samaan...?

mulla ei ole kokemusta tuosta Avent Isis pumpusta, mutta mielestäni kannattaisi kyllä harkita sähköpumpun ostamista samantien, käsin pumppaaminen on nimittäin aika hikipäistä hommaa, jos meinaat tehdä sitä monta kertaakin päivässä. mulla on Ainun sähköpumppu ja se ajaa hyvin asiansa, sillä pumppaan usein noin 2 tunnin välein. se maksoi 60 euroa ja saan sillä yhtä hyvin pumpattua kun sairaalan megalomaanisella koneella. miinuspuolena kuitenkin se että tämä pitää kovaa mekkalaa eikä tv-uutisia voi katsoa samaan aikaan.

Minulla ei toimi mikään pumppu. Avent Isis oli aluksi, mutta ei lähtenyt herumaan maito sillä ellei tissit olleet ihan räjähtämispisteessä ja silloinkin maidon tulo loppui aina 60ml. Eikä toiminut edes sähköpumppu. Maitoa kuitenkin tulee runsaasti kun vauva imee. Vielä tämäkin päivänä. Täysimetin 5kk ja vauva nyt 10kk eikä ole koskaan saanut tippaakaan korviketta. Sääli, etten pystynyt pumppaamaan. Olisi helpottanut useasti elämää...

Avent Isiksellä olen kohta 2 kk pumpannut 8-12 kertaa päivässä ja hemmetin hyvä peli on. (osittaisimetän pumppaamisella kun ei vauva saa otetta)

Tosin vasta pari viikkoa sitten opin oikean tekniikan ja miten 'herutaan' pumpulle, mulla oli avaimena rytmi ja parin minuutin paussit noin 20 millin välein. Hidasta hommaa mutta yhtäkkiä saankin enemmän maitoa irti (ja saman määrän harvemmilla pumppauskerroilla)

Pointtina siis että Avent isis käsikäyttöinen on hyvä JA
että pumppaaminenkin on oma taidemuotonsa johon jokaisen on löydettävä ne omat kikat ja konstit jotta pidemmän päälle onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pumppari:
Avent Isiksellä olen kohta 2 kk pumpannut 8-12 kertaa päivässä ja hemmetin hyvä peli on. (osittaisimetän pumppaamisella kun ei vauva saa otetta)

Tosin vasta pari viikkoa sitten opin oikean tekniikan ja miten 'herutaan' pumpulle, mulla oli avaimena rytmi ja parin minuutin paussit noin 20 millin välein. Hidasta hommaa mutta yhtäkkiä saankin enemmän maitoa irti (ja saman määrän harvemmilla pumppauskerroilla)

Pointtina siis että Avent isis käsikäyttöinen on hyvä JA
että pumppaaminenkin on oma taidemuotonsa johon jokaisen on löydettävä ne omat kikat ja konstit jotta pidemmän päälle onnistuu.

No mutta. Siis todennäköisesti sinulta ajan kanssa alkaa tulla enemmän maitoa! Ei kyse ole välttämättä siitä, että olisit jotain OPPINUT. Näinhän kuuluukin käydä kun vauva kasvaa ja tarvitsee enemmän rintamaitoa :)

kaikki eivät todellakaan pysty pumppaamaan. Ei edes tuolla megamahtavalla Aven Isiksellä.

Täytyyhän sitä pumppaamista harjoitellakin, ei se kaikilla välttämättä heti suju.

Itse esikon aikaan ostin pumpun (en nyt enää muista merkkiä, mutta joku ainu tms se oli, maksoi sittarissa 24,90€) ja aloin heti pumpata täydellä teholla. Ensin tuli kovalla tahdilla mutta hiipui 60ml paikkeilla vaikka selvästi maitoa vielä rinnassa oli roimasti. Enpä ollut lukenut mitään käyttöohjeita =). Kun hoksasin miten oikeasti pitää toimia niin johan tuli kerralla 160-200ml =D. Pienimmällä teholla siis ensin pari minuuttia/ niin että alkaa herumaan, siitä sitten seuraavaan tasoon jne. Jos vaikka joku muukin on aloittanut väärin =)

Mä pumppasin esikoiselle ensimmäiset kuukaudet kaiken maidon, kun hän ei jaksanut imeä. Kyllä pumppaamisessakin omat niksinsä oli. Meillä ainakin maitoa piti olla aina vähän enemmän kuin vauva kerralla söi, kun kesken syömisen ei voinut sitä ruveta lämmittelemään tai saatikka pumppailemaan. Jouduin siis "matkimaan" vauvaa ja houkuttelemaan rintoja tuotamaan enemmän maitoa. Käytännössä se kävi niin, että kun olin ensin pumpannut molemmat rinnat tyhjiksi, niin vaihdoin takaisin ensimmäiseen rintaan ja sitten toiseen. Muutama tippa saattoi irrotakin, mutta lähinnä se oli vinkkinä elimistölleni, että enemmän tarvittaisiin. Tällä tavoin sain maitomäärän aina vähitellen kasvamaan.

Ei ole tosiaan pumppaaminen tai käsin lypsäminen hommaa, joka tosta noin vaan sujuu. Itse pidin pumppaamisesta enemmän. Käsin saa kyllä hankalia paikkoja rinnasta tyhjenemään paremmin, mutta muuten se on kyllä raskaampaa. Josku pumppaamisen yhetydessä saatoin kevyesti painella rintojen sivuja, jotta maito lähtisi sieltäkin liikkeelle.

Tommee Tippee - ehdottomasti!! Siihen käyvät myös muut kuin merkin omat pullot, jotka siis ovat kyllä loistavia. Pumpun mukana tulee mikrosteriloija ja pullo sekä tutti ja säilytyskansi (ja imetyssuojia).
On pumppujen "Oscar-voittaja" eli todella suosittu, mutta jostain syystä Suomessa tuntemattomampi kuin Avent. Pumppaus onnistuu yhdellä kädellä - hintaa reilut 60€

Mun rinnat on vissiin valuvirheiset, kun ei heru millään pumpulle. Käsin lypsyyn heruu kyllä ja lapsia olen kaikki imettäny vuoden verran.

En tiedä onko 'käyttäjässä' ollu vika vai mikä mätti, mutta ei herunu pumpuilla ei

Itse olen saanut eniten maitoa talteen, kun olen rynnännyt pumpulle heti kun tunnen herumisen alkavan (itsestään). Tai sitten pumpulla, Avent Isis minulla, houkutellut herusmista alkamaan vauvan imemisen tyyliin (eli lyhyitä pieniä imaisuja nopeaan tahtiin). Houkuttelussa voi mennä 5-10min, sitten rauhallisin painalluksin annan maidon suihkuta itsekseen pulloon. Näin saan jopa n. 100ml ehkä viidellä pumpun painalluksella kasaan.