Mikä on matkailua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Minkä miellät matkailuksi? Onko kesän Puuhamaa ja Asuntomessu retket matkailua, vai lähdetäänkö matkalle lentokoneella?

Mä kun tajusin just kiukkuavani kun ei koko kesänä päästä mihinkään ja Muumimaailmassa ja Puuhamaassa on oltu ja ensi viikonloppuna mennään asuntomessuille+korkeasaareen ja linnan mäelle ja mun mielestä edelleenkään ei olla lomailtu lainkaan :snotty: :whistle:
Mä siis taidan luulla, että matkalle pitää lähteä lentokoneella ja siellä pitää olla vähintään viikko, mitkään huvipuisto viikonloput ja risteilyt, joille tulee lähdettyä päähänpistosta, ei käy :ashamed:

Minusta matkailu on uuteen paikkaan tutustumista, joskin kohteen pitäisi olla pitemmän kuin kävelymatkan päässä, eikä sinne tarvii lentokoneella välttämättä.
Itse asun ulkomailla ja Suomeen kohdistautuu meittin pitemmän matkan vierailut ja, kun avokki on paljon töissä eikä pääse viikon/kahden lomilla milloinkaan, niin me matkaillaan tässä lähi ympäristössä.
Eilen oltiin Valenciassa päivä (meiltä noin 300km päässä) ja Barcelonassa( 80km päässä) käymme n. kerran kuukaudessa tutustumassa johonkin uuteen. Ja minulle se on matkailua.
Himottaisihan minua lähteä johonkin pitemmälle, kuten Australiaan, mutta , kun emme pääse ja tässä odottaessa teemme noita yhden päivän vierailuja lähi kaupunkeihin/kyliin, katsoen kylläkin, että siellä olisi jotain meidän pikkumiehelle(2v) näkemistä/tekemistä

Minä miellän matkailuksi pidemmät reissut, mutta lentokoneella ei tarvitse mennä.

Jos päiväseltään käydään esim. Puuhamaassa tai Muumimaailmassa se ei ole matkailua, mutta jos myös yövytään se on sitä. Risteilyjä en ennen lapsia pitänyt matkailuna, mutta nyt kun mennään lasten ehdoilla, ovat risteilytkin matkailua ja ihania poikkeuksia arkeen.

matkanhan voi tehdä myös mielessään ja nojatuolissa. Hyvä kirjakin on matka. Kun vaihtaa edes hieman maisemaa, saa oma elämä monesti suhteellisuutta ja avartuu mieli. Siitä on siis kyse, ei siitä, että pitäisi lentää Aruballe.

Yhteistyössä