Mikä on liikaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimoke"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimoke"

Vieras
Meillä on 4 kk vanha lapsi. Mies on käytänössä joka toinen viikonloppu yhden illan viihteellä ja joka viikko juo itsensä juovuksiin, usein pelatessaan tietokoneella. Periaattessa kysyy näihin kyllä "luvan", mutta mitäpä siihen nyt voi vastata, kun kotona ei kovin kummoista seuraa oo tarjolla... sinänsä ei haittaa että on pois, mutta ärsyttää kun aina pitää humaltua. Olen kyllä tästä maininnut ja olemme keskustelleet monesti alkoholinkäytöstänsä.
Muuten on tosi osallistuva isä ja hyvä sellainen. Nukkuu aina sovitusti sohvalla jos on humalassa nukkumaan mennessään.
Pohdin vain, että kun tuo lapsi tuosta kasvaa ja alkaa enemmän ymmärtämään asioita, on kyllä saatava tähän joku roti. Kyllähän pienikin lapsi vaistoaa että isä on krapulassa.

Onko tää muista liikaa?
En oo mikään nipottaja ja saatan joskus itsekin juoda yhden oluen tai viinilasin lapsen mentyä nukkumaan. Oon ollut 2 kertaa ulkonakin vauvan syntymän jälkeen, mutta täytyy sanoa että humaltuminen ei kiinnosta yhtään. Elämässä on nyt niin paljon muuta sisältöä, että on vaikea tajuta miksi mies jatkaa edelleen vanhoja ryyppäystottumuksiaan.

Mikä rikos se on jos isä tai äiti on krapulassa tai humalassa? Ei se lapsi siitä mitään traumoja saa vaikka näkeekin isän tai äitin humalassa kunhan vaan pitää järjen päässä ja ei aja porukkaa kirveen kanssa pihalle.

No toi eka kommentti kielii mun korvaan vähän siitä että vastaajalle itelleenkin tuntuu maistuvan aikas usein... jättäisin omaan arvoonsa. Puuttuisin itse siinä kohtaa, kun itestä tuntuu että menee "yli". Ja susta lienee tuntuu siltä joten...

En kyllä henkilökohtasesti jaksais, aikuisen ihmisen joka viikkosta ryyppäämistä ruveta vierestä seuraamaan ja vielä, vauva kaiken tollasen keskellä. Olis kyllä ukko tolla touhulla exä ja sais sen jälkeen ryypätä mun puolestani vaikka itsensä hautaan. Hoitoon ohjaus ja jos, ei muutosta tule, niin kannattaako lopun ikäänsä kattella tollasta touhua?!?

Yhteistyössä