Mikä on liiallista huolehtimista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ultramariini

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
33 025
-29
38
Tuon ylipuketumisavauksen vuoksi mietin, mikä on liiallista huolehtimista tai
sellaista ylimääräistä hössötystä?

Siis vanhemman huolehtimista lapsestaan. Minkäikäiseltä lapselta vielä kysytte, onko avain mukana, onko kännykkä mukana? Esikoiseni (kohta 10v) alkaa olla hyvin ärtynyt, kun toistan samaa litaniaa aina kun hän ovesta lähtee. Eikä taida olla kumpaakaan edes paria satunnaista kertaa lukuunottamatta unohtanut. Minulla kun on vielä sellainen tapa, että huikkaan sen kuuluvasti jo matkalle pyyhältäneen lapsen perään.

Tänään havahduin siihen, että pitäisikö minun jo lakata kailottamasta lapsen perään. Sillä ennen kuin ehdin huutaa nämä vakiosanani kuului naapuritalon parvekkeelta lapseni perään huuto "onko sulla avain, entä kännykkä" :o :ashamed:
eli koko tienoo tuntee tapani.
Samoin 8v. totesi laittaessaan kenkiä jalkaansa. Joo, ennenkuin kysyt on kännykkä. On vetskari taskussa kiinni. On avain. Menen varovasti tien yli.

Mietin, että taidan hössöttää aivan liikaa :ashamed:
 
olen ihan päinvastainen tapaus. toivon että oppisivat ajattelemaan itse mahdollisimman pienenä, koska minulla on huono muisti enkä haluaisi olla vastuussa kuin omasta pukeutumisesta ja omista asioistani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Mä kysyn edelleen mieheltäni ja äidiltäni onko avaimet mukana :) Ja mieskin välillä topakasti ilmoittaa mulle just ennen kun kysyn että ON!!

Joten en vielä sanois että hössötät liikaa :)

no hyvä =) mieheltäni kyllä kysyn myöskin välillä. Tosin hänen kohdallaan se onkin aiheellista. Aika usein se avainippu jää kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Mä kysyn edelleen mieheltäni ja äidiltäni onko avaimet mukana :) Ja mieskin välillä topakasti ilmoittaa mulle just ennen kun kysyn että ON!!

Joten en vielä sanois että hössötät liikaa :)

no hyvä =) mieheltäni kyllä kysyn myöskin välillä. Tosin hänen kohdallaan se onkin aiheellista. Aika usein se avainippu jää kotiin.

No mun mieheni ei oo koskaan unohtanut. Siksi ehkä onkin niin närkästynyt. Mutta mun äitini unohtaa aina jommankumman. Ja siksi tää on jäänytkin päälle.
Lukemattomia kertoja lapsuudessa odotettiin pakkasessa tai vaikka pissahädässä talkkaria avaamaan ovea, kun äiti unohti avaimen.
 
Mun isä kysyy vieläkin multa, että onko mulla avaimet, kun me lähdetään jonnekin mun kotoa yhtä aikaa. :D Eikä se kestä olla samassa tilassa jos mä käytän isoa veistä. :D Ja mä olen kyllä ihan 31v jo. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mun isä kysyy vieläkin multa, että onko mulla avaimet, kun me lähdetään jonnekin mun kotoa yhtä aikaa. :D Eikä se kestä olla samassa tilassa jos mä käytän isoa veistä. :D Ja mä olen kyllä ihan 31v jo. :whistle:

:D niin no taitaa se äitinikin kysäistä minulta, että onko avain mukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Neytiri:
Mä kysyn edelleen mieheltäni ja äidiltäni onko avaimet mukana :) Ja mieskin välillä topakasti ilmoittaa mulle just ennen kun kysyn että ON!!

Joten en vielä sanois että hössötät liikaa :)

no hyvä =) mieheltäni kyllä kysyn myöskin välillä. Tosin hänen kohdallaan se onkin aiheellista. Aika usein se avainippu jää kotiin.

No mun mieheni ei oo koskaan unohtanut. Siksi ehkä onkin niin närkästynyt. Mutta mun äitini unohtaa aina jommankumman. Ja siksi tää on jäänytkin päälle.
Lukemattomia kertoja lapsuudessa odotettiin pakkasessa tai vaikka pissahädässä talkkaria avaamaan ovea, kun äiti unohti avaimen.

tuo pakkasessa seisoskelu ei ole kyllä kivaa, etenkään jos siihen lisänä on se pissahätä. Mun mieheni on mestari unohtelemaan tavaroita ja mestari unohtamaan mihin ne on kotona laittanut. Itsehän en koskaan siihen syyllisty :whistle: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mun isä kysyy vieläkin multa, että onko mulla avaimet, kun me lähdetään jonnekin mun kotoa yhtä aikaa. :D Eikä se kestä olla samassa tilassa jos mä käytän isoa veistä. :D Ja mä olen kyllä ihan 31v jo. :whistle:

:D niin no taitaa se äitinikin kysäistä minulta, että onko avain mukana.

Musta se on ihan kaunista huolehtia läheisistään, ei siinä mitään pahaa ole. :) Tietenkin se voi jossain vaiheessa mennä ylisuojelemiseksi, ja silloin toinen ei koskaan opi huolehtimaan omista asioistaan, mutta en usko että sulla on sitä ongelmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mun isä kysyy vieläkin multa, että onko mulla avaimet, kun me lähdetään jonnekin mun kotoa yhtä aikaa. :D Eikä se kestä olla samassa tilassa jos mä käytän isoa veistä. :D Ja mä olen kyllä ihan 31v jo. :whistle:

:D niin no taitaa se äitinikin kysäistä minulta, että onko avain mukana.

Musta se on ihan kaunista huolehtia läheisistään, ei siinä mitään pahaa ole. :) Tietenkin se voi jossain vaiheessa mennä ylisuojelemiseksi, ja silloin toinen ei koskaan opi huolehtimaan omista asioistaan, mutta en usko että sulla on sitä ongelmaa.
kiitos. Toivotaan, ettei ole.
=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Voi muru, olisitpa sä katsomassa munkin perääni. :D :heart: Mä kyllä itse myös muistuttelen mukulooita, mutta omat tavarat tuppaa silti olemaan hukassa. :saint:

pitäisikö mun alkaa pommitaa sua sellaisella naamakirjatarkistuksilla tai tekstareilla. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minä kysyn näitä samoja kysymyksiä mieheltäni...

miehet ovatkin asia erikseen. Ainakin meillä. Ihan luku sinänsä :xmas:

Allekirjoitan tämän.
Tosin rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että mieheni kysyy minulta toisinaan tämän saman litanian myös.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Minä kysyn näitä samoja kysymyksiä mieheltäni...

miehet ovatkin asia erikseen. Ainakin meillä. Ihan luku sinänsä :xmas:

Allekirjoitan tämän.
Tosin rehellisyyden nimissä täytyy myöntää, että mieheni kysyy minulta toisinaan tämän saman litanian myös.

Hei, tiedätkö tuosta oli apua minulle juuri äsken. Mieheni ehkä entiten kysymä kysymys tuontyyppisistä kysymyksista ( tulipa monta kysymystä :D ) on se, että muistinko sulkea hellan. Meillä on aina iltaisin tee hellalla hautumassa, niinkuin nytkin oli. Enkä olisi muistanut sulkea sitä, ilman tätä vastaustasi. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Hei, tiedätkö tuosta oli apua minulle juuri äsken. Mieheni ehkä entiten kysymä kysymys tuontyyppisistä kysymyksista ( tulipa monta kysymystä :D ) on se, että muistinko sulkea hellan. Meillä on aina iltaisin tee hellalla hautumassa, niinkuin nytkin oli. Enkä olisi muistanut sulkea sitä, ilman tätä vastaustasi. =)

Hienoa!

 

Similar threads

Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä