Mikä on, kun en enää toivu yövuoroista kuten ennen? Voiko olla jotain suurempaakin vikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
Kahden viimeisen yövuoron jälkeen on ollut todella vaikea toipua. Tähän asti ei ole ollut ongelmaa.

Eilen aamulla pääsin töistä klo 7 aamulla ja vieläkin väsyttää. Nukuin aamupäivällä eilen 3 tuntia, ja illalla menin lasten kanssa klo 19.00 nukkumaan. heräsin klo 8.30 tänä aamuna, ja jouduin ottamaan päiväunetkin tänään. Siltikin väsyttää edelleen ja silmät on sen näköiset, että olisin ryypännyt montakin päivää...

Ennen ei tällaista ole ollut... Huomenna pitäisi aamuvuoroon mennä ja pelottaa... ja pitäisi aloittaa toi jutan superdieetti huomenna, en tiedä miten jaksan...

En minä selviäis millään kolmen tunnin unilla. En selvinnyt parikymppisenäkään. Nyt jo keski-iässä ja nukun 7.30-14.30 yön jälkeen. Silti menen normaalisti illalla nukkumaan.

Vaikka mulla olis mahdollisuuskin nukkua aamulla pidempään yövuoron jälkeen, en vain saa nukutuksi ku max 3h. Sekin tekee jo tiukkaa.

Hb pitäis kyllä käydä mittauttamassa. Nyt sattui menkat alkamaan ennen yövuoroja ja en muista että olis koskaan ollut menkkoja kun yövuoroja oon tehny.

Mutta tää on outoa, aivan kuin unessa liikkuisin. Lapsetkin tästä mun olotilasta kärsii...

Minäkin veikkaisin ihan vaan ikääntymistä; ei sitä enää 30+ ikäisenä jaksa yövuoroja kuten parikymppisenä. Toisaalta yöimetykset menee ihan hyvin näin 35-vuotiaanakin, mutta siinä taitaa olla hormonit avittamassa :)

[QUOTE="vieras";28430438]Minäkin veikkaisin ihan vaan ikääntymistä; ei sitä enää 30+ ikäisenä jaksa yövuoroja kuten parikymppisenä. Toisaalta yöimetykset menee ihan hyvin näin 35-vuotiaanakin, mutta siinä taitaa olla hormonit avittamassa :)[/QUOTE]

Eli kun täytin viikko sitten 30v niin se jaksaminen muuttui samantien? :D

[QUOTE="alkup";28430448]Eli kun täytin viikko sitten 30v niin se jaksaminen muuttui samantien? :D[/QUOTE]

Eli sulla on ihan tiedossa joku päivä, jolloin tilanne huononi radikaalisti? Itse tein yövuoroja parikymppisenä, eikä tuntunut missään. Nyt jos pitäis valvoa koko yö, niin aika kuollut oisin :)

Jos sun tilanne on äkillisesti huonontunut, niin käy työterveyslekurilla kysymässä missä vois olla vikaa.

Kyllä sitä on huomannu, että vaikka 20 jakso valvoa vaikka kuinka niin kyllä 30 ku tuli täyteen ja yli mentiin, ni ei vaan jaksa enää valvoa. Vanhuus ei tuu yksin. ;)

[QUOTE="alkup";28430387]Vaikka mulla olis mahdollisuuskin nukkua aamulla pidempään yövuoron jälkeen, en vain saa nukutuksi ku max 3h. Sekin tekee jo tiukkaa.

Hb pitäis kyllä käydä mittauttamassa. Nyt sattui menkat alkamaan ennen yövuoroja ja en muista että olis koskaan ollut menkkoja kun yövuoroja oon tehny.

Mutta tää on outoa, aivan kuin unessa liikkuisin. Lapsetkin tästä mun olotilasta kärsii...[/QUOTE]

Siis paljonko nukut yövuorojen välissä?

Mä nukun yleensä 8-16.30 ja sitten vikan yön jälkeen noin 4h ja illalla aikasin nukkumaan!

Meillä on yövuoro 17-07.

Yleensä vien lapset hoitoon klo 11, että saan nukkua ennen vuoroa. Lapset ovat kotona kun tulen töistä, mutta pääsääntöisesti yövuorojen välillä nukun 3-5h. Tähän asti se on riittänyt.

Tämän viikon ekan yövuoron jälkeen tämä olotila alkoi... Koskaan ennemmin ei ole tällaista ollut.

[QUOTE="alkup";28430485]Meillä on yövuoro 17-07.

Yleensä vien lapset hoitoon klo 11, että saan nukkua ennen vuoroa. Lapset ovat kotona kun tulen töistä, mutta pääsääntöisesti yövuorojen välillä nukun 3-5h. Tähän asti se on riittänyt.

Tämän viikon ekan yövuoron jälkeen tämä olotila alkoi... Koskaan ennemmin ei ole tällaista ollut.[/QUOTE]

En ikinä pärjäis noin vähällä nukkumisella:O

[QUOTE="Alkup";28430742]mä oon pärjänny muta nyt tuntuu että kuolema korjaa. Tykyttää, kiukuttaa ja pää on kipeä... Olo on outo.[/QUOTE]

Olisiko mahdollista, että syynä on vain menkat? Silloin mua ainakin väsyttää tavallista enemmän ja muutenkin voi olla huono olo (esim. tuota tykytystä, päänsärkyä) - etenkin jos olen nukkunut huonosti!

Yhteistyössä