mikä on kohtuullinen aika remontoida rivariasuntoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
siis kauanko naapureiden tarvitsee kestää noita remontti ääniä... tässä alkaa olemaan pinna hitusen tiukilla |O
milloin sieltä kuuluu kamala musiikin pauke ja vasarointi tai vaihtoehtoisesti iskuporakoneen mekkala |O
poika pelkää ja roikkuu mussa kiinni, ei nuku päikkäreitä, ei syö kun mekkala kuuluu.. itkee ja saa paniikki kohtauksen kun poraaminen alkaa... |O
ja tietty ei se ääni mikään mukava ole kun täällä meidäna sunnossa ei mikään kuulu, ei telkkari,ei musiikki, ei lapsen puhe... |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja korpi kuusen kannon akka:
No kauan ne on nyt rempannu sitä? Puhutaanko siis kuukausista vai tunneista?

useista viikoista... ja kyllä mä ymmärrän että remppaaminen on sinänsä aikaa vievää hommaa mutta tää alkaa tosissaan risomaan ja pahasti...
ja kun toi poraaminen saattaa alkaa yht äkkiä... niin että mun lapsi on yläkerrassa leikkimässä ja mä alhaalla, lapsi saa sätkyn ja sinkoutuu portaisiin ja siinä voi käydä todelal huonosti kun paniikissa portaisiin rynnii..

Isännöitsijään yhteyttä tai sitten menet reippaasti rimputtamaan ovikelloa ja kysymään mikä kestää kun naapureiden elo alkaa jo pahemman kerran häiriintymään.

Meidän rivariremppa on kestänyt reilu puol vuotta, mutta ei siitä äänekästä touhua ole ollut kuin muutaman viikon aikana jokunen tunti päivässä (eikä joka päivä tietty). Meillä ei rempattu esim. keittiötä tai kph:ta mistä lähtee varmasti aikamoinen mekkala, että niissä voi kyllä kestää.

Sympatiat sinne, sitä se rivarielämä on. Onhan heillä päivällä oikeus mekkaloida remppansa kanssa niin paljon kuin tarvis on, eri asia sitten jos kohtuuttomiin aikoihin kuuluu kamala mökä. Ei se varmaan enää kauhean kauan voi kestää. Jaksamista :|

Remontoinnissa kuuluu kyllä jos jonkinmoista meteliä mut sille ei mitään voi, eikä kait ne poraukset tai muut ihan aamu klo7 ilta klo20 kuulu? Voithan toki käydä kysymässä heiltä josko voisivat rajoittaa vaikka päiväunien aikaan?

nyt kuullostais siltä että tossa keittiössä jotain poraavat... kun on kivinen väliseinä alakerrassa niin meteli on korvia huumaava myös meidän asunnossa... ja tosissaan kun ovat tuota jo jatkaneet kauna.. oon mäkin tosissaan rempannu täällä, mutta esim laminaatin asennus hoidettiin yhden päivän aikana niin että tiedettiin naapurien olevan poissa... juurikin siksi ettei ärsyttäis naapureita.. ja silloin kun ei kuulu tuota häiritsevää ja ärsyttävää pauketta ja poraamista niin se musiikki tulee sitten tänne... tiedän jo suht hyvin naapurini musiikki maun.. koska kuulen ne kaikki kipaleet sanoja myöten tänne... |O
ja koska muutoinkin ärsyttää jo suht paljon niin lisää kiukkua aiheuttaa se että eivät sitten osaa edes portaissa kävellä.. sekin kuuluu tänne... :headwall: ja tiedän faktaksi että portaissa voi kävellä hiljaa ilman suurempaa vaivannäköä...

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Remontoinnissa kuuluu kyllä jos jonkinmoista meteliä mut sille ei mitään voi, eikä kait ne poraukset tai muut ihan aamu klo7 ilta klo20 kuulu? Voithan toki käydä kysymässä heiltä josko voisivat rajoittaa vaikka päiväunien aikaan?

ei ole jatkuvaa... mieluummin kestäisin sen yhden päivän klo 7-20 jos se olis sillä valmis... mutta kun sitä on likipitäen joka päivä...
ottaisi vaikka vapaata töistä ja hoitaisi homman kerralla valmiiksi...
ja siis ei joka päivä ole aamusta iltaan, vaan välillä kokopäivä ja sitten joko aamulla taikka illalla.. ja kun soppaan lisätään toisen puolen naapurit, riitelyä,musiikkia,ovien pauketta etc. niin alkaa naapurisopu olemaan tiukilla...

ja asiahan ei ärsyttäis niin kovasti jos ei olis lasta, ja jos me ei tehtäis yöduunia...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä siinä voi mennä aikaa. Kokemuksesta tiedän.

Ja jos noin ottaa aivoon niin ehkä olisi syytä muuttaa johonkin muuhun asumismuotoon.

niin juu, myydään asunto siksi että naapurit on ärsyttäviä.... :headwall: :headwall:
asumismuodossa ei oel vikaa... vaan siinä että haittaa meidän elämää tuollainen mökääminen...

Tosi ikävä tilanne kyllä, mutta mä en nää tässä mitään syytä lähtee valittamaan koska mitään kiellettyähän he ei oo tehneet.. Ei kaikki todellakaan pysty ottamaan töistä mitään "remonttivapaata" ja silloin niitä hommia on tehtävä iltaisin ja silloin ku pystyy. Tosta musiikista kyllä voisit heille sanoa ja toiselle seinänaapurille mainita isoäänisistä riidoista :whistle: Ei muuta kun kestämistä vaan ja toivottavasti remppa on pian ohi!!

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
Tosi ikävä tilanne kyllä, mutta mä en nää tässä mitään syytä lähtee valittamaan koska mitään kiellettyähän he ei oo tehneet.. Ei kaikki todellakaan pysty ottamaan töistä mitään "remonttivapaata" ja silloin niitä hommia on tehtävä iltaisin ja silloin ku pystyy. Tosta musiikista kyllä voisit heille sanoa ja toiselle seinänaapurille mainita isoäänisistä riidoista :whistle: Ei muuta kun kestämistä vaan ja toivottavasti remppa on pian ohi!!

:) jeps toivottavasti alkasi oleen ohi kohta... ja kyllä mä siitä musiikista käynkin sanomassa jos vielä rempan jälkeen jatkuu... ja toiseen naapuriin soitan suoraan poliisit kun seuraavan kerran riitelevät/juhlivat niin että meidän unet häiriintyy...
mä oon sen verran v*ttumainen henkilö että saatan hermoni menettäessä ottaa porakoneen kauniiseen käteeni ja tehdä meille tuohon seinään 80 reikää koristeeksi.. jos ei tuo rempap ala kohta oleen ohi.. ja todella aloitan aamulla.. (huoh, ja tässä helpottaa jo ihan pelkkä ajatus tuosta toiminnasta :D )
remontti vapaata on ehkä juu vaikea saada... mutta sen verran olen remppaa tehnyt että tiedän missä ajassa pitäis olla valmista jos kunnolla ja tehokkaasti tekee... olen myös nähnyt miten remppa saadaan venytettyä ja sitä häiriötä aiheutetaan naapureille tuhottomasti koska ei vaan saada aikaseks homman valmiiksi tekoa..

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:

Ja jos noin ottaa aivoon niin ehkä olisi syytä muuttaa johonkin muuhun asumismuotoon.

niin juu, myydään asunto siksi että naapurit on ärsyttäviä.... :headwall: :headwall:
asumismuodossa ei oel vikaa... vaan siinä että haittaa meidän elämää tuollainen mökääminen...

No jos seinän takaa kuuluva meteli noin häiritsee miettisin itse kyllä asumismuodon vaihtoa, en kumartele naapureille omista remonteista ja meteleistä enkä odota kenenkään muunkaan toimivan niin. Jos remontit hoitaa muita häiritsemättä on se omaa tyhmyyttä eikä yksikään naapuri siitä jää mihinkään kiitollisuuden velkaan.

Juu ja meidän rivariremonttiin kului puoli vuotta...

Kun me asuttiin rivarissa, niin naapureiden remontti kesti yli puoli vuotta helposti - tai itse asiassa jatkui siitäkin, mutta me ostettiin talo ja muutettiin pois :D Laittoivat kaiken uusiksi ja mökä sen mukainen. Meillä onneksi mummolat samalla paikkakunnalla, joten oltiin päikkäriaikaan paljon mummolassa nukkumassa... Nyt on kiva kun ei ole naapureista vaivaa =)

No jos seinän takaa kuuluva meteli noin häiritsee miettisin itse kyllä asumismuodon vaihtoa, en kumartele naapureille omista remonteista ja meteleistä enkä odota kenenkään muunkaan toimivan niin. Jos remontit hoitaa muita häiritsemättä on se omaa tyhmyyttä eikä yksikään naapuri siitä jää mihinkään kiitollisuuden velkaan.

Juu ja meidän rivariremonttiin kului puoli vuotta...

voiko naapurista kuuluva poraamisen ääni olal muuta kuin häiritsevä :o iahnko sitä hymyilevänä ja onnellisena pitäis olla kun ei omassa kodissaan kuule toisen puhetta, ei voi puhua puhelimeen, musiikki ei kuulu...
ja toi portaissa kävely on todelal rasittavaa pauketta kun tulee runkoääninä... ja kun niissä ei ole pakko kävellä kantapäillä kovaa polkien :headwall:
ja lisäks.. on olemassa sellanen asia kuin toisten huomioon ottaminen... sujuu muuten asuminen rivari,paritalo ja kerrostalo yhtiöissä paljon mukavemmin jos hitusen huomioi niitä muita asukkaita... ja pyrkii välttämään sitä häiriön aiheuttamista...

olihan se 30min hiljaa... juuri niin että poiak uskals mennä yläkertaan leikkimään... ja sitten aloitti uudelleen... poika alkoi kirkumaan ja sinkosi portaat alas... koppasin puolessa välissä kiinni... ei onneks sattunut pahemmin (muuta kuin mua jalkaan kun ei noi äkkisyöksyt oikein ole turvallisia) mutta alkaa kyllä ohimosuoni tykyttää tosissaan... |O
kohta mennään kylpyyn ja sitten toivon mukaan viimeistään klo 20 tuo on lopettanut ton poraamisen tai mä meen kyläilemään sinne... |O |O

Onko hiljaista naapurissa?

kyllä :) hiljeni juuri sopivasti että sain pojan nukkumaan, vielä se sänkyyn mennessä kyseli että eihän naapurin setä enää poraa... että tosissaan sitä ääntä pelkää... :/

kyllä :) hiljeni juuri sopivasti että sain pojan nukkumaan, vielä se sänkyyn mennessä kyseli että eihän naapurin setä enää poraa... että tosissaan sitä ääntä pelkää... :/

Voisitkohan keskustella naapurisi kanssa asiasta? Sanoa että teillä lapsi pelkää sitä ääntä. Että jos mahdollista, hoidettaisiin poraukset hetkessä eikä silloin tällöin.

Voisitkohan keskustella naapurisi kanssa asiasta? Sanoa että teillä lapsi pelkää sitä ääntä. Että jos mahdollista, hoidettaisiin poraukset hetkessä eikä silloin tällöin.

onhan sekin mahdollsiuus... tai ainakin jos sais ilmoituksen niistä päivistä kun on enempi tuota porausta niin voidaan lähteä evakkoon pojan kanssa... täytyy katsella miten tilanne edistyy

Yhteistyössä