Mikä on hyvä kalorimäärä toimistotyöläiselle joka laihduttaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LiikkujanIlo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis lepopäivällä tarkoitin että mikä on hyvä kalorimäärä niille päiville kun ei harrasta mitään liikuntaa? Sitten jos liikkuu voi tietysti syödäkin enemmän

Jeps. :)

Mä oon suunnilleen samankokoinen ja mulla dieetti, millä pitäisi laihtua kilo kuukaudessa. Ja mä saan syödä 1550 kcal silloin kun en tee mitään fyysisesti rasittavaa.

1500-1600 kcal on todella vähän, se on juurikin sen verran mitä rasvanpolttodieetillä syödään (fitfarm). Tyyliin 125 g kanaa ja 200 g kasviksia lounaalla. Se ruokamäärä ei ole normiruokavaliota nähnytkään (ja sitä kai käsittääkseni ap kysyi).

[QUOTE="jep";30668802]Mutta eikös liikkumattomalle ole sitten hyvä tuo 1500-1600 kcal, sen takiahan tuo herkkupäivä on ettei aineenvaihdunta hidastu?[/QUOTE]

Se on niin vähän että sellaista ruokavaliota harvempi jaksaa pysyvästi noudattaa. Jos siis haetaan jotain pysyvää ruokamäärätasoa, ei kuuriluontoista laihdutusta. Tuohon määrään ei nimittäin saa syödä juuri mitään.

Elimistö ei toimi niin, että koska tänään en urheile, kulutan x määrän vähemmän kaloreita. Vaan levossakin aineenvaihdunta toimii paremmin ja kalorinkulutus on suurempaa kuin ihmisellä, joka ei liiku lainkaan. Siksi en ajattelisi asiaa niinkään että liikuntapäivänä syön tätä ja tätä tämän kalorimäärän verran ja lepopäivänä tätä ja tätä. Kyllä se kalorimäärä tasaantuu ajan mittaan.

Mä en kyllä koe, että toi 1550 ois kauhean vähän. Ihan normaalisti saa syödä kunhan ei sorru herkkuihin. Ja kun ei mun peruskulutukseni ole kuin noin 1900 kaloria niin ei tuo siihenkään nähden mielestäni oo paha.

Tilannekatsaus: tänään tähän mennessä napaan mennyt 695 kcal. Illalla saa siis vielä puputtaa. Tarkempi ruokavalio tosiaan tuolla:
http://liikkujanilo.blogspot.fi/2015/02/valiaikatilannetta.html

Yhteistyössä