Plajon kaloreita saan syödä päivässä lihomatta??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää laihtuakaan tarvitse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää laihtuakaan tarvitse

Vieras
Siis olen 165 cm pätkä ja painan 58-60 kg (riipuen vähän tilanteesta ja koska punnitsee). Olen siis tavoitteessani ja mun kropalle ei sovi enää laihtuminen eli nyt on hyvä.
Pisteitä olen laskenut, tosin vähän hövelimmin eli muutaman pojon enemmän söin per päivä mitä olisin saanut, mutta laski se paino noinkin vaikkakin vähän hitaammin. Toivonkin, että pysyy paremmin poissa. Ne kitupisteet olisi vaan saaneet minut repsahtamaan.
Mutta siis asiaan, eli ajattelin heittää pisteet "nurkkaan", mutta näin aluksi vähän miettiä kaloreita.
Mikä on siis se päivittäinen kalorimäärä jonka kulutan tekemättä mitään eli harrastamatta liikuntaa tms. ? Liikun päivittäin noin 30-60 min kävelylenkin eli sen siihen sitten lisättynä.
Kiitos jos joku viitsii valaista.

Se riippuu niin paljon sun päivän kokonaiskulutuksesta, kuten työstä ja vapaa-ajan toiminnasta. Sun perusaineenvaihdunta on n. 1300 kcal vuorokaudessa. Jos teet istumatyötä ja liikut vain puoli tuntia päivässä kävellen, niin energiantarve on n. 1800-2000 kcal. Jos taas teet seisomatyötä ja juokset päivässä 8-10-km, niin energiantarve saattaa nousta jopa 2800 kcal... eli kaikella mitä teet, on vaikutusta energiantarpeeseen negatiivisesti tai positiivisesti...

Yhteistyössä