Mikä on hottentotti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tää on surullinen esimerkki palstan ilkeydestä, joku haluaa vaan keskustelua sanan merkityksestä ja kauhee paska sataa niskaan, sitten vielä huuli pyöreenä tyhmät ihmiset ihmettelee kun haluaa puolustautua. Eikö saisi puolustautua huorittelun ja avuttomaksi sanomisen jälkeen? Huh.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;22237124:
Aina oppii jotain uutta, kannatti herätä siis tänäänkin :D

Kyllä kannatti, sai kuulla olevansa huomionhakunen avuton ja huora...ihanaa :laugh:
Tää on ehkä se syy miks mieheni mielestä tää ei ole ku haitaks koko palsta :p
Mutta hei tiedänpähän mikä on hottentotti! :D:D

Pohjatiedot...juu mun pohjatiedoissa ei ollut sanaa hottentotti. :D
Mutta tosi upeeta että sulla viisaalla ihmisella sellanen sana oli ;)

En kylläkään vastannut sulle mikä se on, mutta kyllä olisin tiennyt lapsuudestani sen sanan. Sehän on jossain lastenlaulussakin.
Enkä tarkoittanut mitenkään loukkaavasti tuota pohjatieto asiaa vaan siten ettei kaikki voi tietää samoja asioita joita joku toinen tietää, kuten täällä jotkut olettaa.

[QUOTE="vieras";22237642]En kylläkään vastannut sulle mikä se on, mutta kyllä olisin tiennyt lapsuudestani sen sanan. Sehän on jossain lastenlaulussakin.
Enkä tarkoittanut mitenkään loukkaavasti tuota pohjatieto asiaa vaan siten ettei kaikki voi tietää samoja asioita joita joku toinen tietää, kuten täällä jotkut olettaa.[/QUOTE]

Ah..no sulla oli kans tuo "vieras" niin oletin samaksi :p
Mutta antaa tän ketjun olla nyt, kun aiheutti monelle pahan mielen :D

Musta tuntuu että hottentotti on sama kuin lakupekka :D Ja ne on sit poliittisesti epäkorrekteja sanoja ;)

Jossain sanottiin sen olevan joku tietty alkuasukaskansa ja jossain taas juuri noin ja että olisi kovin rasistinen. Siksi laitoin tuon lastenlaulun kun kuunneltiin vauvan kanssa lastenlauluja ja tuli eteen :)
Mietin että voiko lastenlaulu sisältää sellaisen sanan kun ei tuo nyt mikään ikivanha kuitenkaan ole :)
Mutta olen itsekin kuullut tuon sanan joskus sellasessa rasistisessa kommentissa niin tuli ihmeteltyä. :D

On toi aika vanha lastenlaulu, koska itse muistan sen lapsuudesta yhdeltä lastenlaulukasetilta, joka meillä oli. Muistan kuinka pelkäsin tuota laulua ja sitä hottentottia.

[QUOTE="vieras";22237723]Monissa vanhoissa lauluissa ja jutuissa on nykyään rasistisia piirteitä vaikka ne alunperin oli tarkoitettu vain hauskoiksi. Tuo ko. laulu on 1960 luvulta[/QUOTE]

Mutta muistan hämärästi että sitä soitettiin vielä mulle ja ystävillekkin. Eli 80-luvulta 90- luvulle asti... :O

Mutta muistan hämärästi että sitä soitettiin vielä mulle ja ystävillekkin. Eli 80-luvulta 90- luvulle asti... :O

Kuin myös, en usko että sitä rasistiseksi vielä tänäkään päivänä mielletään, viaton biisi kun on kyseessä. Eri asia on sitten vanhat lotto mainokset missä sanotaan että vain afrikan n**keri ei rikastu kun ei pelaa lottoa tms. Sellainenkaan ei ole rasistista, mutta ei silti nykyaikaan sopivaa.

[QUOTE="Nenna";22237705]On toi aika vanha lastenlaulu, koska itse muistan sen lapsuudesta yhdeltä lastenlaulukasetilta, joka meillä oli. Muistan kuinka pelkäsin tuota laulua ja sitä hottentottia.[/QUOTE]

Minä taas en pitänyt siitä laulusta, se oli jollain 80-luvun kokoelma kasetilla. En pitänyt enkä vieläkään pidä tuon tyylisestä riimittelystä, liian hilpeä kappale mun makuuni

[QUOTE="vieras";22237803]Minä taas en pitänyt siitä laulusta, se oli jollain 80-luvun kokoelma kasetilla. En pitänyt enkä vieläkään pidä tuon tyylisestä riimittelystä, liian hilpeä kappale mun makuuni[/QUOTE]

Juu ehkä hiukan ärsyttävän kuulonen.:kieh:

Yhteistyössä