Mikä on hoikkuutesi salaisuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salaisuudet julki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei itsellä ole mtn salaisuutta. Syön liikaa sokeria ja liikaa rasvaa, liian vähän oikeaa ruokaa ja kasviksia/hedelmiä. Alkoholia en juurikaan käytä enkä polta. Juon erittäin paljon vettä. Ja kahvia. Juoksen ja kävelen. Muuta liikuntaa en harrasta. Alipainoinen olen silti. 178/54kg.

mäkään en liho, en syö kovinkaan terveellisesti enkä harrasta liikuntaa (päivittäisiä kävelyitä lukuunottamatta). viikonloppusin menee lähes aina jotain herkkuja tai roskaruokaa ja muutenkin ruoka maistuu melko hyvin :D

Sama. 32-vuotiaaksi söin mitä tahansa (ja yleensä vieläpä melko paljon), en kauheasti liikkunut ja olin kivasti hoikka. Sitten yhtäkkiä 33 täytettyäni tulikin muutama kilo (lue: 5 kiloa) lisää. :O Olen hämmentynyt enkä saa niitä pois. Apua. :D

Syön kyllä kaikkea mahdollista (myös rasvaisia ja epäterveellisiä ruokia), mutta pieninä annoksina. Olen tottunut syömään tosi vähän kerrallaan, ainakin useimpiin ystäviini verrattuna. Yleensä oma ruoka-annokseni kotona on se ruokapöydän pienin, vaikka meillä on 1- ja 3-vuotiaat lapsetkin... Syön 3 ateriaa päivässä (viikonloppuisi saatan kyllä syödä iltapalaakin kun tulee valvottua pidempään), ei välipaloja tai napostelua.

En nyt koe olevani hoikka mutta en pullukkakaan. BMI 21.

Salaisuutena taitaa olla pieniruokaisuus.
Syön hyvin epäterveellisesti ja suuri annoksia, mutta syön yleensä kerran tai kaksi kertaa päivässä.

Pitäisi alkaa korvaamaan osa ruuasta kasviksilla, mutta kun oon niin laiska ettei jaksais mupeltaa mitään mistä ei tykkää. Hassua kyllä, minusta kasvikset on yleensä hyviä, mutta siltikään en niitä syö :rolleyes:

Uskoisin että oma hoikkuus johtuneen ihan yksinkertaisesti siitä, että liikun paljon ja liha ei kuulu ruokavalioon...eli kasvkset on iso osa ruokavaliota. Tulee kyllä herkuteltuakin usein, mutta koirat ja lapsi pitävät kivasti liikkeessä, joten ei tarvitse murehtia kilojen lisääntymisestä.

Salliva, positiivinen asenne itseäni kohtaan. Fyysisesti raskaskaasta työstäkin on hyötyä. Nautin myös aidosti liikunnasta ja onnistun aina innostumaan kaikesta fyysisestä, nyt esim. sienestämisestä ja kickbikingista.

Kilpirauhasen liikatoiminta. Painoindeksi tällä hetkellä 18,8. Joudun oikeasti syömään hulluja määriä kaikkea mahdollista että pysyn edes tässä painossa enkä liho lisää. :(

Geenit, en syö kevyt-tuotteita, enkä valmisruokia. Lisäksi olen sellainen suht aktiivinen, kotonakin on vaikea istua sohvalla aloillaan, ellei tv:stä tule jotain todella kiinnostavaa:D

Imeytymishäiriöt, lähinnä rasvojen suhteen. :) Että kyllä kiinnostaa kuunnella kuinka kuka tahansa lihoo kun rupee mättämään rasvaista ruokaa enempi.. ottaisin ylipainon mieluiten tän tilalle, koska olisi halvempi ruuan suhteen ja helpompi laihduttaa, kuin mähkiä epätoivoisesti aamusta iltaan ja öisin, että bmi olis edes yli 17..

- Liikunnallinen aktiivisuus. Löysin harrastuksen, joka vaatii kovaa kuntoa ja lihasvoimaa ja notkeutta, ja johon hurahdin täysin. Harrastan miltei päivittäin.

- Opettelin tykkäämään terveellisestä, raikkaasta ruoasta. Nykyään rasvainen ja suolainen ei maistu niin hyvin. Makeasta tykkään, mutta pysyttelen yksi pieni suklaapatukka päivässä-linjalla. Karkkipäivänä saan syödä enemmän.

- Tarkkailen päivän kokonaiskaloreita. Jos päivällä on tullut syötyä tukevammin, syön illalla sitten kevyemmin jne.

- Juon paljon vettä.

- Näillä elänätavoilla mitoista 170cm/78kg painoon 58kg vajaassa vuodessa ja hyvin on pysynyt. Sanomattakin lienee selvää, että läskimitoissa mun elintavat oli vähän toisenlaiset/sairaat:D

Minulla BMI n.21. Salaisuuteni lienee hikiliikunta. Treenaan mahdollisimman kovaa 4-5 krt viikossa. Syön myös kohtuudella ja herkuistakin pyrin nauttimaan pieninä annoksina. Esim. syön kerralla ehkä max 2 palaa suklaata, sen sijaan että söisin koko levyllisen.

Jatkuva syömisten tarkkailu. Toki herkuttelenkin mutta sit paasto ja pitkä lenkki. Lihoisin todella helposti. Raskausaika oli aika paha kunjouduin vuodelepoon rv 20 ja piti syödä että vauva saa varmasti ravinteet ja lihoo jos syntyy kovin ennenaikausena. Sit vaan ankara dieetti imetyksen jälkeen.

Olen viime päivinä seurannut työtovereitani: laihat eivät lounaalla juo maitoa/mehua tai ota leipää ruuan kanssa. Pulskat puputtavat leipää ja ottavat vielä jälkiruuankin. Ja juovat mehua/maitoa mistä tulee myös kaloreita.