Mikä on helpoin tapa perustaa Oy? Onko kenelläkään kokemusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yrittäjäksi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yrittäjäksi"

Vieras
Mikä olisi helpoin tapa perustaa Oy? Olettko käyttäneet itse sähköisesti verkosta löytyvää ytj:n perustamispalvelua vaiko käyttäneet jotakin lakitoimistoa/tilitoimistoa apuna?

Kauanko tuon Oy:n perustamisessa kestää, että yritys on valmiina käytettävissä?

Ja toki olen yrittänyt soitella tänäänkin oikeille tahoille, mutta niin pitkät jonotusajat, ettei ruokatunnilla ehdi saada vastausta.

oon käyttäny lakimiehen apua erityisistä syistä mutta ilman niitä ytj:n sähköiset palvelut riittäis hyvin jos osaa auttavasti kuuklata ja lukea

Viimeksi muokattu:
Sanoisin että jos ylipäätään pitää tuollaista asiaa kysyä anonyymiltä internetpalstalta ja etenkin TÄLTÄ palstalta joka kuhisee siwan kassatätejä, kotiäitejä, työttömiä, trolleja ja muita älyn jättiläisiä niin haaveet yrittäjyydestä kannattaa nyt ihan oikeasti unohtaa saman tien. Ihan oikeasti, sanon tämän kaikkea hyvää tarkoittaen.

[QUOTE="huoh";29560088]Sanoisin että jos ylipäätään pitää tuollaista asiaa kysyä anonyymiltä internetpalstalta ja etenkin TÄLTÄ palstalta joka kuhisee siwan kassatätejä, kotiäitejä, työttömiä, trolleja ja muita älyn jättiläisiä niin haaveet yrittäjyydestä kannattaa nyt ihan oikeasti unohtaa saman tien. Ihan oikeasti, sanon tämän kaikkea hyvää tarkoittaen.[/QUOTE]

Onko tämä joku luusereiden palsta vai? Onhan täälläkin rikkaita, köyhiä, työttömiä, työssäkäyviä, yrittäjiäkin täällä on.

Miksi ihmeessä täällä palstalla ei voisi kysyä asiasta, miten muut ovat perustaneet yrityksensä?

Mä olen itse aikoinaan perustanut Oy:n, silloin ei ollut mitään sähköisiä palveluita, joten kävin lakimiehen paikkeilla. Taisi veloittaa siitä joku 3000mk, kysyi vaan peri kysymystä.

Osakeyhtiön perustaminen on itseasiassa hyvinkin yksinkertaista. Kaikkein yksinkertaisinta se on silloin kun sen perustaa yksin. Sitten jos useampi omistaja on niin ensin pitää sopia "pelisäännöt" ja tehdä ne osakassopimukset. Toki voi vain sopia että sinä maksat puolet ja minä puolet. Ja sitten taistella jos riita tulee.

Osakasluettelo- siihen riittää excel- listataan firman omistajat - henkiötiedot, osoitteet yms. perustiedot, osakkeiden lukumäärä ja numerot. Sekä sen että millaisen äänimäärän kukin osake tuottaa. Se on simppeliä.

Osakeyhtiön saa perustettua minimissään sillä 2.500 € osakepääomalla. Tuota toimialaa ja yhtiöjärjestystä ( mallit saa esim. PRH:n sivuilta siinä perustamispaketissa) kannattaa hieman miettiä. Mikäli lisäät useamman toimialan tällä perustamiskerralla niin ei sitten tarvitse heti maksella uusia päivityksiä tuohon.

Osakeyhtiön rekisteröinti vie aikaa parin viikon verran. Y-tunnuksen saa nykyisin tosi nopeasti, parissa päivässä. Sen jälkeen voikin jo lähteä pankkiin avaamaan tiliä.

Koska joudut tietoja täällä kyselemään suosittelen sen perustamisen yhteydessä miettimään jo kirjanpitäjää- paperityöt nimittäin alkavat pikaisesti sinne verottajan suuntaan, vaikkei mitään toimintaa heti tapahtuisikaan. Tsemppiä

Osakeyhtiön rekisteröinti vie aikaa parin viikon verran. Y-tunnuksen saa nykyisin tosi nopeasti, parissa päivässä. Sen jälkeen voikin jo lähteä pankkiin avaamaan tiliä.

Koska joudut tietoja täällä kyselemään suosittelen sen perustamisen yhteydessä miettimään jo kirjanpitäjää- paperityöt nimittäin alkavat pikaisesti sinne verottajan suuntaan, vaikkei mitään toimintaa heti tapahtuisikaan. Tsemppiä

Ymmärtääkseni se Y-tunnus tulee heti, kun Oy:n perustaa sähköisesti ytj:n sivuilla.
Ilmeisesti noi tilitkin avataan siinä samalla.

Ja toki kirjanpitäjä on hakusessa.

Yhteistyössä