Mikä olisi hyvä prosentti palkasta laittaa yhteiselle käyttötilille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paljos
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paljos

Vieras
Paljonko palkasta teidän mielestänne olisi prosentuaalisesti hyvä laittaa meidän yhteiselle käyttötilille,
Minulle jää kk palkasta käteen n. 1400 miehelle n. 2500 euroa

Sä tienaat teillä 36% ja mies 64% joten laskette mitä menot on euroina, jaatte sen suhteessa noilla pyöristäen vaikka 1/3 ja 2/3 sopivaan tasasummaan ylöspäin ja sillä pärjätään. Jos ei ole kovin tiukkaa, parempi jemmata yhteiselle tilille pieni pesämuna jos joku kodinkone hajoaa tms.

sama prosentuaalinen osuus meinataan siis molemille suhteutettuna palkkaan.
lainoja ei ole
autoon menee kuussa n. 200 euroa bensaan, kerran vuoteen 1000 e vakuutukset.
ruokaan ja perus vessapaperi juttuihin menee kuussa n. 500-600 €
ja vuokra oli sen 800 euroa sisältäen veden.
sitten kerta vuoteen vakuutukset ja sähkölasku

sama prosentuaalinen osuus meinataan siis molemille suhteutettuna palkkaan.
lainoja ei ole
autoon menee kuussa n. 200 euroa bensaan, kerran vuoteen 1000 e vakuutukset.
ruokaan ja perus vessapaperi juttuihin menee kuussa n. 500-600 €
ja vuokra oli sen 800 euroa sisältäen veden.
sitten kerta vuoteen vakuutukset ja sähkölasku

No tuosta ynnäätte vuosikulutuksen ja jaatte 12 kk:lla, sä laitat 36% ja mies 64%.

siis molemmat laittaa saman prosentin omasta palkastaan., eli jos molemmat laittaa vaika 50 % minä laitan sen 700 euroa ja mies laittaa 1250 euroa. Näin tämä on mielestäni reiluinta

siis molemmat laittaa saman prosentin omasta palkastaan., eli jos molemmat laittaa vaika 50 % minä laitan sen 700 euroa ja mies laittaa 1250 euroa. Näin tämä on mielestäni reiluinta

Ihan miten yhdessä sovitte.

Mä laskisin tuossa että jos kulut esim 1700 eur esimerkin mukaan,
sä laitat siitä suhteessa tuloihin 36% = 612 eur ja
mies 64% 1088 eur.

(tulot 1400+2500=3900 eur josta naisen tulot 36% ja miehen 64%)
(menot yhteensä 1700 eur josta naisen osuus 1700*36% = 612 eur jne)

[QUOTE="vieras";23738158]Riippuu ihan miten paljon ja millä aikataululla haluatte ja pystytte säästämään.[/QUOTE]

eihän nämä säästämisestä puhuneet vaan KÄYTTÖtilistä

Minä laitan n. 25% nettotuloistani ns. taloustilille, mistä maksetaan asumiskuluja + muita yhteisiä laskuja (=netti, telkkarilupa, lehtitilaus, vakuutukset). En oo kyllä koskaan sitä prosenttina ajatellut, vaan laskettiin paljonko noihin menee vuodessa ja jaettiin summa tasan 12 kuukaudelle. Mie ei laita tuonne tilille senttiäkään.

Minä laitan 40€ kuussa ja mies 30€ =D Mulle jää käteen 1300-1700€ ja miehelle joku 2500€.. vaihtelee meiän tulot aika lailla välillä=) Eipä siitä paljon kerry, mutta vähän kuitenkin, aioin nostaa summaa, kunhan saan vanhat opintolainani maksettu=)

Yhteistyössä