Mikä olisi hyvä AIO-kestovaippa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija

Vieras
Vauva on nyt 7 kk ja voisin ehkä pikkuhiljaa jaksaa innostua kestoilusta. Mutta kun laiskuu painaa harteilla, niin haluaisin ainakin alkuun koittaa tollasia all in one -vaippoja. Sanokaas nyt kokeneet, mikä olisi hyvä vaippa tällaiselle noin 8 kiloiselle pojalle, joka on siis aika hoikka. Kakkaa tulee yleensä 2-3 kertaa päivässä vielä, välillä edelleen aika maitokakkaa, kun kiinteitä vasta harjoitellaan. Välillä kyllä ihan kiinteääkin on tuotokset.

Mä ostaisin taskuvaippoja. Toimiii kun aiot kun laittaa imut valmiiksi sisään pesun jälkeen mutta kuivuu nopeammin. Ja sit öisin voi laittaa extra imun sinne taskuun,

Millaisia imuja? Kiinnostaisi sellainen helppo systeemi, että voisi vaan nakata vaipan johonkin säiliöön samalla tavalla kuin kertiksenkin ja sitten pestä kun jaksaa. Toki pitää huuhdella ensin kakat pois, mutta olisiko aiosta helpompi huuhdella pois vai onko siitä imulapusta helpompi huuhdella pois??

Taskuvaipan etu on lähinnä sen nopeampi kuivumisaika.
Ja se, että taskuun saa laitettua tilanteesta riippuen enemmän tai vähemmän imua.
Käytön jälkeen imu otetaan vaipasta pois ja vaippa huuhdellaan odottamaan pesua.
Ihan yhtä helppo mun mielestä huuhdella kumpikin.
Parhaat imut on mun kokemuksen mukaan kierrätysflanellista ommellut taittoimut = esim 30*40 cm kokoinen (etuna edullisuus)
Bambutaitot on hyvin imukykyisiä ja suunnilleen sama imukyky on tencelillä. Tencelin eduksi mainittakoon TODELLA NOPEA KUIVUMISAIKA!!

Taskuvaipassa imu on taskussa vaipan sisällä, joten imuläpästä ei tarvitse huuhdella mitään. Imu irrotetaan ennen säilöön laittoa eli mielestäni voi vaan "nakata" säilöön. Irrotettuna imu kuivuu paljon nopeammin kuin perinteinen AIO, jossa imut on ommeltu vaippaan kiinni. Pesun jälkeen tosiaan sitten vaan imut paikalleen ja vaippa on toimintavalmis. Itse olen tykännyt Tirsokas vaipoista, ja erityisesti AIO-vaipoista, jotka toimivat tuolla taskuperiaatteella. Vauvat ovat kuitenkin eri mallisia, joten kannattaa ostaa ensin yksi vaippa (minkälaisen sitten ostatkin), ja kokeilla miten toimii oman vauvan peppuun.