Mikä olis "kätevin" kevätulkovaate 3-vuotiaalla hoitoon? Haalari vai 2-osainen puku?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Talvihaalari vielä käytössä *nolo*. Neiti täytti helmikuussa 3v ja on 98cm. Viime syksynä ostin edullisen välikausihaalarin, mutta se olikin nyt jo pieneksi mennyt :/

Olisko tän ikäselle jo joku 2-osanen puku hyvä?

Entäs millaset kengät olis hyvät, tänään laitoin vielä talvikengät hoitoon *vielä nolompana* mutta lenkkarit tuntuu ehkä liian kylmiltä vielä, millaset olis hyvät kevätkengät?

Pliis vastauksia, illalla mennään heti töiden jälkeen laittamaan ulkovaatteet ajantasalle eli *kauppaan* :)

Meillä 3v. on haalari ja kaksosanen.

Näin kylmemmillä kevät keleillä haalari on musta lämpimämpi.
Sit lämpösemmillä ilmoilla se kaksosainen.

Varrelliset kevätkengät olis hyvät, mut mä en oo sellaisia edes löytänyt...

Meillä pojilla toinen kohta 5 ja toinen kohta 3, on vielä toppahaalarit pk.ssa. tosin ne on sellaiset sopivasti ohentuneet reimatec kirppislöydöt, eli oivat tohon säähän.

meillä kans vielä toppahaalarit käytössä, helpompaa kun ei tarvitse tunkea kauheeta määrää vaatetta sinne alle, voi vaan vetästä sisävaatteiden päälle. kumisaappaita olen lapsilla pitänyt nyt, villasukat alla. meillä 3-vuotiaalal pojalla on tarhaan välikausihaalari ja sitten "parempana" 2osainen puku mitä käytetään kauppareissuilla ym.

Mitä noloa talvihaalareissa ja -kengissä on, aamulla on vielä tosi kylmä ja pakkasenkin puolella. Jos on eläväinen kolmivuotias (siis kiipeilee, ryömii maassa ja makaa hiekassa) niin haalari; jos ei ole vaaraa mennä kuraa takin alle niin varmaan kaksiosaisella pärjää ihan hyvin.

2-osainen tietysti :D

Ihan siitä syystä, että kyllä lapsi sen oppii päällensä pistämään ja sitä voi käyttää myös kesällä. Joskus kun tarvitsee pelkän takin tai housut. 104 cm vaatteissa saa vielä haalarihousut. Ei oo kyllä KOSKAAN meillä mennyt selkään mitään vaikka olen 1v:stä alkaen käyttänyt 2-osaisia.

Jos ostaa pelkän 2-osaisen niin kannattaa valita henkselilliset housut ettei mene kuraa ja kylmää ilmaa takin helmasta selkään. Itse kyllä liputan haalareiden puolesta tuon ikäisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
2-osainen tietysti :D

Ihan siitä syystä, että kyllä lapsi sen oppii päällensä pistämään ja sitä voi käyttää myös kesällä. Joskus kun tarvitsee pelkän takin tai housut. 104 cm vaatteissa saa vielä haalarihousut. Ei oo kyllä KOSKAAN meillä mennyt selkään mitään vaikka olen 1v:stä alkaen käyttänyt 2-osaisia.

Joo pitää olla kaksosasessa sit haalarihousut, muuten saattais olla selkä paljaana neidille. Tuntuu ettei ne hoitajat hirveesti ehdi ulkoillessa korjailla lasten vaatteita paremmin. Ainakin mun tytöllä haalarin lahkeet ollu välillä miten sattuu kenkien päällä (varmasti tyttö ite laittanut eivätkä hoitajat ole viimeistelleet, esim. kumilenksuja laittaneet kengän alle...)

Kyllä ne useimmissa päiväkodeissa taitavat vielä suositella tuon ikäiselle haalaria ennemmin kuin kaksiosaista pukua. Meillä on neljävuotiaallakin vielä haalari päiväkodissa, vaikka kotosalla yleensä käyttää kaksiosaista. Haalari on helpompi pukea.

Minusta siinä ei ole mitään noloa, että lapsilla on lämpimästi päällä. Täällä etelässäkin on aamuisin pakkasta eikä se päivälämpötilakaan vielä niin korkea ole. Nolompaa on pistää parin asteen lämpötilaan lapsi ohuessa keväthaalarissa ja kesälenkkareissa värjöttelemään "kun on jo kevät". Toinen ääripää on sitten tunkea lapselle jalkaan Kuomat ja niihin vielä villasukat, kuten pojan kaverilla näkyi aamulla olevan. Se on ehkä jo vähän liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ....:
meillä kans vielä toppahaalarit käytössä, helpompaa kun ei tarvitse tunkea kauheeta määrää vaatetta sinne alle, voi vaan vetästä sisävaatteiden päälle. kumisaappaita olen lapsilla pitänyt nyt, villasukat alla. meillä 3-vuotiaalal pojalla on tarhaan välikausihaalari ja sitten "parempana" 2osainen puku mitä käytetään kauppareissuilla ym.

Beeshi :attn: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Kyllä ne useimmissa päiväkodeissa taitavat vielä suositella tuon ikäiselle haalaria ennemmin kuin kaksiosaista pukua. Meillä on neljävuotiaallakin vielä haalari päiväkodissa, vaikka kotosalla yleensä käyttää kaksiosaista. Haalari on helpompi pukea.

Minä oikein tämän palstan innoittamana kysyin hoitajilta päiväkodissa, että onko ongelma, että lapsella ei ole haalaria? Okei, on meillä toi vanha keväthaalari, talvella ei ollut ollenkaan ja yhtään haalaria en enää osta...

Vastaus oli, että ei mitään ongelmaa. Lapsemme ei ole ainoa haalariton, vaatteet ovat asianmukaiset.

Minä oikein tämän palstan innoittamana kysyin hoitajilta päiväkodissa, että onko ongelma, että lapsella ei ole haalaria? Okei, on meillä toi vanha keväthaalari, talvella ei ollut ollenkaan ja yhtään haalaria en enää osta...

Vastaus oli, että ei mitään ongelmaa. Lapsemme ei ole ainoa haalariton, vaatteet ovat asianmukaiset.

Meillä taas lukee ohjeissa, että mielummin haalari. Ja ei esim. sormikkaita ennen kuin lapsi osaa ne itse pukea tai nauhallisia kenkiä. Mutta nämä ovat siis suosituksia, eihän niitä ole mikään pakko noudattaa.

haalari ulkoillessa ja hoidossa parempi ja lämpimämpikin,mutta 2osainenon kätevä jos tarvii vaa pelkkää takkia esim kesällä ku on farkut tmv..eli ostaisin siis molemmat ihan edukkaat esim.prismassa tmv marketeissa on ihan kelvollisia.ei tarvii olla reimatec.kumisaappaita pidetään meillä kun on vielä märkää ja lenkkareita kauppamatkalla.

Meillä taas lukee ohjeissa, että mielummin haalari. Ja ei esim. sormikkaita ennen kuin lapsi osaa ne itse pukea tai nauhallisia kenkiä. Mutta nämä ovat siis suosituksia, eihän niitä ole mikään pakko noudattaa.

Sormikkaathan ovat ihan ehdoton pienillä, jotta saavat paremman otteen. Mä olen selvästi hoitajien kauhu :) Ja nauhalliset kengäthän sopivat paremmin esim kapeaan jalkaan.

Sormikkaathan ovat ihan ehdoton pienillä, jotta saavat paremman otteen. Mä olen selvästi hoitajien kauhu :) Ja nauhalliset kengäthän sopivat paremmin esim kapeaan jalkaan.

heh jollain on taas toooosi hauskaa...pysykäähän aiheessa.

Uusimmat

Yhteistyössä