Mikä oli kohdunkaulan ja -suun tilanne kun lähdit synnyttämään? Tai tilanne viimeisessä tarkastuksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla olleet paikat kypsät, kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa jäljellä sentti jo viikoilta 33 lähtien, nyt menossa rv 39 ja edelleen yhdessä kasassa... Supisteluita ollut paljon koko raskauden ajan, joutunut olemaan niiden takia keskiraskaudessa levossakin, mutta nyt veikkaan että yli lasketun mennään helposti. Sehän riippuu ihan lääkäristäkin joka ronklaa, että mitä se kohdunsuun tilanne muka on.

[QUOTE="Diudiu";22013981]Mulla olleet paikat kypsät, kohdunsuu sormelle auki ja kaulaa jäljellä sentti jo viikoilta 33 lähtien, nyt menossa rv 39 ja edelleen yhdessä kasassa... Supisteluita ollut paljon koko raskauden ajan, joutunut olemaan niiden takia keskiraskaudessa levossakin, mutta nyt veikkaan että yli lasketun mennään helposti. Sehän riippuu ihan lääkäristäkin joka ronklaa, että mitä se kohdunsuun tilanne muka on.[/QUOTE]

Ohhoh, jo on touhua. Ensin pidätellään ja sitten meneekin yli... Ja juu, kyllä lääkärit saa erilaisia arvioita asiasta. Tiedän.

Mites muut?

Ekassa oli kiinni ja täysimittainen, käynnistykseen viikolla 41...käynnistettiin 3 päivää kunnes lähti.

Tokassa auki sormelle, kuin myös kolmannessa, kaulaa molemmilla kerroille vielä jälellä 2,5 cm. Synnytykset viikolla 39+3 ja 39.

Kiinni ja kaula hävinnyt, rv 41+2. Oireina oli hiljalleen voimistuvat supistukset ja vanhan veren näköinen niukka vuoto. Oli pitkä toimitus, johtuen siitä, että vauva ei ollut kiinnittynyt.

ekassa visusti kiinni 38+1

tokassa en tiedä kun ei heti ronkittu mutta noin tunnin olin käyrillä ja sen jälkeen kurkattiin niin 10cm auki ja pää näkyvissä 38+4

kolmas en muista oli käynnistys 38+2

neljäs 4cm auki 37+6

Kahdesta ekasta en edes muista, käynnistettiin molemmat yliaikaisina. Kolmannesta oli rv 40+2 viimeisessä tarkastuksessa sormelle auki ja kanavaa 2 senttiä. Illalla alkoi supistukset ja yöllä klo 2 olin sairaalassa. Silloin oli vieläkin sormelle auki ja 2 senttiä kanavaa. Klo 4.57 tyttö syntyi. :)

Ekasta en muista mutta syntyi kuiten rv 38+6. Tokasta oli neuvolan tarkastuksessa just sama tilanne ku ap:llä ja sitten synnyttämään lähtiessä auki 2 cm ja sain vielä kotiin mennä odottelemaan. Sitte ku menin uudelleen niin oli 3 cm auki ja jäin sinne klo 18.00. Tarkistivat sitten klo 22.00 seuraavan kerran ja olin jo 9 cm auki. Niin ja rv 38+4 oli kun vauva syntyi.

Nuista oireista sitten.. Mulla supisteli jo viikkoa ennen synnytystä silleen että niitä tuli 10 minuutin välein mutta sitten aina loppuivat kuin seinään. Varmin merkki siitä että lähen synnyttämään oli limatulpan irtoaminen ja löysä vatsa.

Ekasta en tiedä, mutta kakkosesta ja kolmosesta ollut kohdunsuu auki 2-3cm ja kaulaa reunat jäljellä. Joka raskaudessa ollut ennenaikaisuuden riski, joten paikat alkaneet kypsyä jo rv 25. Lapset syntyneet rv 35-38. Muita ennakko-oireita on ollut hb:n nousu ja rr:n nousu. Alapaine normaalisti 65 noin 1-2 vrk ennen synnytystä 75. Tässä viimeisessä tuli selvä limatulppa 1vrk ennen synnytystä.

No lähtötilannetta en tiedä kummankaan kohdalla mutta kun esikoisen kohdalla ehdin sairaalaan niin oli sen 10cm auki ja nuoremman kohdalla "tumma tukka näkyy jo" -auki ;) Niin ja kumpikin syntyivät 40 + viikoilla, tarkkaan en viikkoja muista.

En muista kaulan tilannetta,mutta ekassa oli auki 4cm,tokassa 6cm ja kolmannessa 7cm kun pääsin sairaalaan asti.Ensimmäinen syntyi viikolla 39+1,toinen 39+5 ja viimeinen 40+5.

Yhteistyössä