Mikä oli kamalinta synnytyksessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eemiskä

Aktiivinen jäsen
23.09.2006
1 524
0
36
Mun mielestä oli ponnistus vaihe vaikka itellä ei kauaa kestänytkään. Ekasta varmaan sen takia kun olin nuori tai jotain. Tokasta ku ei tullu lainkaan ponnistamisen tarvetta kuten ekasta ja pakosti piti ponnistaa. Se sattui kaikkein kamalemmin. Ja se ku jälkeiset tuli. Supistukset kesti. Tokasta kyllä otin kohdunkaulanpuudutuksen ja sen jälkeen ei ilokaasua tarvittu.

1.synnytyksessä ponnistusvaiheen pitkittyminen ja se että vauva ei heti hengittänyt...
2.synnytyksessä halkeamisen tunne...
3.synnytyksessä se että tietää että vauva kuolee pian tai ei kestä edes synnytystä...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti7405:
Mun mielestä oli ponnistus vaihe vaikka itellä ei kauaa kestänytkään. Ekasta varmaan sen takia kun olin nuori tai jotain. Tokasta ku ei tullu lainkaan ponnistamisen tarvetta kuten ekasta ja pakosti piti ponnistaa. Se sattui kaikkein kamalemmin. Ja se ku jälkeiset tuli. Supistukset kesti. Tokasta kyllä otin kohdunkaulanpuudutuksen ja sen jälkeen ei ilokaasua tarvittu.

Mulla avautumisvaihe on ollut kivuliain. Mä sain muuten jotain tippoja, joita laitettiin nenään, kun ei ollut tuossa kolmannessa synnytyksessä ponnistamisen tarvetta ensi alkuun ollenkaan. Kyllä ne tipat tehosivatkin ja heti. =) Mulla taas tuo kohdunkaulan puudutus (ekassa synnytyksessä) ei tehonnut ollenkaan. Ilokaasusta taas on ollut mulle apua.

Ne viimeiset kipeät supistukset. Ponnistusvaihe oli jo helpotus, kun kipu ei ollut enää niin kamalaa ja kivun sijasta sai keskittyä ponnistamaan. Kamalaa niissä viimeisissä supistuksissa oli vielä sekin, että ponnistutti pirusti eikä saanut ponnistaa.

Mun mielestä kamalinta molemmissa synnytyksissä oli se, kun ehkä puoli tuntia ennen ponnistusvaihetta sattui jo niin pahasti etten enää hallinnut itseäni. Yleensä mulla on tosi tiukka kontrolli itsestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
*avautumisvaihe (vaikka ei kauaa kestänytkään)
*ponnistusvaiheessa pään ulos tuleminen
*Jälkeisten tuleminen

kolmesta lapsesta samat asiat

Ekasta sain kanssa jotain nenätippoja,muista ei mitään kivunlievityksiä.Kaikki 3 synnytystä olivat sen verran nopeita "toimituksia"

Kipu ja ponnistaminen. Mulle annettiin spinaalipuudutus jonka vaikutusaika 1-2 tuntia, tyttö synty 6 tuntia puudutuksen antamisen jälkeen....Ponnistaessa meinas jo usko ja voimat loppua koko touhuun!

Yhteistyössä