Mikä näistä vaihtoehdoista, vai eikö mikään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä en kyllä juhlissa hernesoppaa haluis.kaikki ei edes tykkää siitä.mieluummin voileipäkakkuja ym suolaista,kyllä niistä nälkä lähtee.ikävä vieraiden olla kylässä kun herneet alkaa vaikuttaa,ei mikään juhlaruoka.

No jos ei joku hernekeitosta tykkää niin sopii olla ilman, joten kyllä munkin mielestä hernekeitto näistä olis se helpoiten toteutettava vaihtoehto =)

Meillä oli poika rippileirillä, ja konfirmaation jälkeen oli vielä juhlat kaikille halukkaille srk-salilla (tms) siellä oli jo kahvi-mehu-viineri/pulla-leipälisukkeineen tarjoilua.
Meillä k-kaupasta saa vielä vanhoja perunoitakin. saattaapi olla samoin teidän kaupoissa? Mulle olisi c ja d mielluiset vieraana, mutta mikä tahansa tarjoilu kelpaa. Pääasia on juhlia rippilasta ja pitää hauskaakin yhdessä, eikä saada juhlien emäntää hermokimpuksi tarjoilun suhteen.

Tee vaikka sitä kiusausta ja salaatteja.

Kiusaukset raakoina uuniin, niin on sopivasti kypsää kun tulette kirkosta. Miedolla lämmöllä pari tuntia, juuri sopivasti kypsyy. Siis jos uuniin mahtuu tarpeeksi vuokia.

Ja sitten kahvipöytään vähemmän suolaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Toi hernekeitto on niin arkinen. Lihakeitto olis juhlavampi. Sit sun ei tarttis varata niin paljoo piirakoita ja salaatteja.
Mä tekisin lihakeiton ja sit 14.00 kahvitukseen suolaista piirakkaa (liha ja kala) ja voileipäkakkua, täytekakkua, pullaa ja keksiä.

Lihakeitto ois ihan jees, mutta entäs... Saako jo sellaisia perunoita joista saa kunnollisen keiton? Uusista perunoista ei saa kunnollista keittoa miun mielestä :ashamed:

vanhoja perunoita on vielä monissa kaupoissa, siis viimevuotisia, mistä tulee hyvä keitto

Alkuperäinen kirjoittaja Anna-Emiilia:
Jos haluat ihan ruokaa tarjota, niin mitä jos laitat jääkaapissa olleen kiusauksen kylmään uuniin 150 asteeseen kun lähdette, eiks olis parin tunnin päästä aika hyvää??

Mie mietin tuotakin, mutta kun mulla ei oo kiertoilmauunia, ja sitä kiusausta pitäs olla varmaan useampi vuoka... Kun oma porukkakin syö kepeesti toista vuuallista kerralla... :whistle:
Että se menee odotteluks... oottakaahan työ, jotta mie saan lisää lämpimäksi... :ashamed:

Sori, en ajatellu yhtään et sitä ruokaa pitää tosiaan olla melkoinen määrä :ashamed:

ehkä joku keitto sit tosiaan helpompi.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Toi hernekeitto on niin arkinen. Lihakeitto olis juhlavampi. Sit sun ei tarttis varata niin paljoo piirakoita ja salaatteja.
Mä tekisin lihakeiton ja sit 14.00 kahvitukseen suolaista piirakkaa (liha ja kala) ja voileipäkakkua, täytekakkua, pullaa ja keksiä.

Lihakeitto ois ihan jees, mutta entäs... Saako jo sellaisia perunoita joista saa kunnollisen keiton? Uusista perunoista ei saa kunnollista keittoa miun mielestä :ashamed:

vanhoja perunoita on vielä monissa kaupoissa, siis viimevuotisia, mistä tulee hyvä keitto
Meillä ainakin on prismassa valmiiksi pussitettu vanhoja perunoita. Muussiin ja keittoihin. Niissä lukee, et mihin tarkoitukseen voi käyttää. Ja hyvää keittoa tulee. nam...
:p

mä tykkäisin vaihtoehdosta D, koska silloin olis enemmän vaihtoehtoja kaikille, ei kaikki tykkää hernekeitosta tai edes lihakeitosta. En usko et ihmiset olettaa rippijuhlissa olevan tarjolla lämmintä ruokaa. Häät on eri asia, koska ne yleensä kestääkin kauemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
mä tykkäisin vaihtoehdosta D, koska silloin olis enemmän vaihtoehtoja kaikille, ei kaikki tykkää hernekeitosta tai edes lihakeitosta. En usko et ihmiset olettaa rippijuhlissa olevan tarjolla lämmintä ruokaa. Häät on eri asia, koska ne yleensä kestääkin kauemmin.

Niin yleensähän rippijuhlat onkin kakkukahvit ja voileipäkakut kuuluu kuvioon. Mutta pitkän matkan päästä tulevat isovanhemmat saattavat odottaa ruokaa. Tulevat jo aikaisin aamulla ja lähtevät myöhään illalla. Voishan sitä ruokaa tarjoilla vain näille, jotka tulevat jo kirkkoon. Ja sit D vaihtoehto näille klo: 14.00 tuleville. Ehkä se oliskin parempi niin?! nim. kohta itselläkin sama mietintä edessä.

=)

Hernekeitto on arkiruokaa, ei juhlaruokaa. Laita edes mielummin kalakeitto, katkarapukeitto, kermainen sienikeitto tai (vouhen)juustokeitto jne jne. onhan noita keittoja.

Yhteistyössä