Mikä näistä vaihtoehdoista, vai eikö mikään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Siis rippijuhlat, joihin matkan takaa tulee kummit ja isovanhemmat + 2 läheistä pariskuntaa jo aamusta... siis kirkkoon ja sit kotiimme suoraan kirkosta ja muut vieraat matkan takaa heistäkin suurin osa, siis ei samalta kylältä, tulee klo 14 alkaen.
Tarjoiluista siis nyt kysymys... ja vaihtoehdot.

A: helposti toteutettava, mutta kovin arkinen hernekeitto + pannari kirkon jälkeen n. klo 12-12.30) jo aamusta tulleille vieraille + sit klo 14 jälkeen kahvit voileipäkakkuineen ja makeine tarjottavineen

B: hernekeiton ja pannarin sijaan esim. kinkkukiusaus + salaatti, muuten sama kun A, tässä vaan ongelmana se, kuinka saada kiusaus pidettyä lämpimänä kirkossaoloajan, ettei kuivu... muuten taas menee aikaa odottaessa, että se lämpenee

C: kirkosta tullessa grilli kuumaksi, ja makkaraa ja salaattia "ruuaksi", ja sit kahvit ed vaihtoehtojen mukaan

D: reilusti salaatteja (ruokaisempia ja perusvihreää ), kinkku- ym suolaista piirakkaa, karjalanpiirakoita + munavoita, patonkia ja ne voileipäkakut kirkosta tullessa mehun ja kahvin kera heti, ja sit makeita tarjottavia "jälkkäriksi" ja sama tarjoilu myös klo 14 jälkeen tuleville?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Siis nuo piirakat ja salaatit riittää "lounaaksi" myös noille pitkkänmatkalaisille, ettei tarvii tehdä erikseen ihan "oikeaa ruoka-ruokaa"?
*paineita, paineita, kun on ekat rippijuhlat meidän talossa*

Kyllä yhden päivän pitkämatkalaisetkin hengissä selviää tolla tarjoilulla!

Mä kyllä tekisin kunnon ruoan ja tarjoaisin sitä myös klo 14.00 tuleville vieraille. Ainakin on kohteliasta kysyä heiltä. Hernekeitto ei tunnu hullulta, harva tekee oikean hernerokan kotona. Kinkku ja lohikiusaus olis kans hyviä. Saisitko ketään kaveria/naapuria keittiöapulaiseksi, joka tekisi tai lämmittäisi ruoat sillä aikaa kun ootte kirkossa ja sitten keittäis kahvit ja hoitais tarjottavat pöytään? Itse olin keväällä rippijuhlissa jossa tarjottiin perunoita ja karjalanpaistia, mutta minua haittasi kun juhlijan äiti oli koko ajan vain keittiössä touhuamassa eikä vieraiden kanssa seurustelemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyne:
Mä kyllä tekisin kunnon ruoan ja tarjoaisin sitä myös klo 14.00 tuleville vieraille. Ainakin on kohteliasta kysyä heiltä. Hernekeitto ei tunnu hullulta, harva tekee oikean hernerokan kotona. Kinkku ja lohikiusaus olis kans hyviä. Saisitko ketään kaveria/naapuria keittiöapulaiseksi, joka tekisi tai lämmittäisi ruoat sillä aikaa kun ootte kirkossa ja sitten keittäis kahvit ja hoitais tarjottavat pöytään? Itse olin keväällä rippijuhlissa jossa tarjottiin perunoita ja karjalanpaistia, mutta minua haittasi kun juhlijan äiti oli koko ajan vain keittiössä touhuamassa eikä vieraiden kanssa seurustelemassa.

me ainakaan pysähdytään yleensä aina matkalla syömään johonkin ettei nälissään kylään tarvii mennä...

=)

Tuo hernekeitto ois kylä helppo toteuttaa... ja nopsasti pöydässä, ja sitä ois näpsä tarjota myös klo 14 tuleville, jos maistuu.
Mie en oikeen saa ketään avuksi :ashamed: , kun en tunne niin paljoa ihmisiä... Ainoat hyvintuntemani naapurit on tietty tulossa myös kylään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:

Tuo hernekeitto ois kylä helppo toteuttaa... ja nopsasti pöydässä, ja sitä ois näpsä tarjota myös klo 14 tuleville, jos maistuu.
Mie en oikeen saa ketään avuksi :ashamed: , kun en tunne niin paljoa ihmisiä... Ainoat hyvintuntemani naapurit on tietty tulossa myös kylään :whistle:

No ongelma ratkaistu!!

Sinä teet hernekeittoa!! Eiköhän se uppoa, kunnon perinneruoka!!! :hug:

Toi hernekeitto on niin arkinen. Lihakeitto olis juhlavampi. Sit sun ei tarttis varata niin paljoo piirakoita ja salaatteja.
Mä tekisin lihakeiton ja sit 14.00 kahvitukseen suolaista piirakkaa (liha ja kala) ja voileipäkakkua, täytekakkua, pullaa ja keksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja Anna-Emiilia:
Jos haluat ihan ruokaa tarjota, niin mitä jos laitat jääkaapissa olleen kiusauksen kylmään uuniin 150 asteeseen kun lähdette, eiks olis parin tunnin päästä aika hyvää??

Mie mietin tuotakin, mutta kun mulla ei oo kiertoilmauunia, ja sitä kiusausta pitäs olla varmaan useampi vuoka... Kun oma porukkakin syö kepeesti toista vuuallista kerralla... :whistle:
Että se menee odotteluks... oottakaahan työ, jotta mie saan lisää lämpimäksi... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Toi hernekeitto on niin arkinen. Lihakeitto olis juhlavampi. Sit sun ei tarttis varata niin paljoo piirakoita ja salaatteja.
Mä tekisin lihakeiton ja sit 14.00 kahvitukseen suolaista piirakkaa (liha ja kala) ja voileipäkakkua, täytekakkua, pullaa ja keksiä.

Lihakeitto ois ihan jees, mutta entäs... Saako jo sellaisia perunoita joista saa kunnollisen keiton? Uusista perunoista ei saa kunnollista keittoa miun mielestä :ashamed:

Mä tekisin sen hernekeiton. a. suht nopea varsinkin jos esitehty, b. ruokaisa, c. ehtii ehtoisa emäntä nauttia myös juhlista eikä tarvi keittiössä hääriä, d. kahvittelussa on jo ihan tarpeeksi juhlaa yhdelle päivälle.

mä en kyllä juhlissa hernesoppaa haluis.kaikki ei edes tykkää siitä.mieluummin voileipäkakkuja ym suolaista,kyllä niistä nälkä lähtee.ikävä vieraiden olla kylässä kun herneet alkaa vaikuttaa,ei mikään juhlaruoka.

niille klo14.00 vieraille mitää ruokia tarvia tarjota!
Ja näille jotka tulloo kaukaa ni teet joko sen kinkkukiusauksen tai jonku suolasen piirakan, kait teillä on mikro? siellä lämpee nopeeta annos mitä vaan, ei kait se nyt oo nii nökönuukaa et onko se komiasteen pöydässä se ruoka, sulla on ressiä muutenki niistä juhlista.. tai sit käsket sen ystäväpariskunnan tulee jo edellispäivänä jotta rouva voi autella sua tekee tarjottavat.

Yhteistyössä