Mikä näistä kirjoista paras?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ois koneella eka Potter Stephen Fryn lukemana, mutten ole vielä malttanut aloittaa kuuntelua.

Jos puhutaan kaunokirjallisuudesta, niin kyllä ne brittiläisyyden helmet ovat sitä ominta lajiani. P. G. Wodehouse, Jane Austen, Oscar Wilde (vaikutti kuitenkin niin pitkään Lontoossa, ettei irlantilaistausta sotke tätä määritelmääni) jne. Ah! Paheenani Agatha Christie, otinhan hänen nimensäkin itselleni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Unelmahöttö:
Da Vinci koodi ainakin oli hyvä. Muita en ole päässyt alkua pitemmälle :ashamed:

Mie aloitin leffan katsomisen pari päivää sitten, mutta tuntui vahvasti siltä, että haluan lukea sen ennen leffan katsomista, joten leffa jäi kesken. :D Vaikutti hyvin mielenkiintoiselta. :)

ÄLÄ,ÄLÄ! Katso ihmeessä ensin leffa ja sitten vasta lue kirja. Kirja on aina parempi kuin leffa ja jos kirjan lukee ensin, niin leffa on aina vähän pettymys. Elokuvakäsikirjoitus on aina (käytännön syistä ) pätkitympi ja usein vähän muutettu alkuperäisestä tarinasta, ja sitten sitä elokuvan aikana vain miettii koko ajan, että 'täsä välistä puuttuu sitä ja sitä' ja 'ei se noin kirjassa mennyt': menee maku katsomisesta.

Alkuperäiselle kirjoittajalle:
Kaikki on hyviä, löytyy omasta hyllystä ja kaikki on luettu useampaan kertaan (ja leffat katottu ;) ) Riippuu siitä millaisella mielellä olet lukemaan alkaessa. Jos haluat kevyttä lukemista, aloita Koodista, mutta jos tuntuu että raskasta lukemista niin sitten Taru Sormusten herrasta. TSH ensimmäinen kirja on minusta välillä vähän puuduttavaa lukemista, mutta siitä se sitten paranee :)

Ps. Ainoan kerran kun elokuva on ollut minusta parempi kuin kirja on muuten just noi Narnian tarinoista tehdyt leffat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anlin:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja Unelmahöttö:
Da Vinci koodi ainakin oli hyvä. Muita en ole päässyt alkua pitemmälle :ashamed:

Mie aloitin leffan katsomisen pari päivää sitten, mutta tuntui vahvasti siltä, että haluan lukea sen ennen leffan katsomista, joten leffa jäi kesken. :D Vaikutti hyvin mielenkiintoiselta. :)

ÄLÄ,ÄLÄ! Katso ihmeessä ensin leffa ja sitten vasta lue kirja. Kirja on aina parempi kuin leffa ja jos kirjan lukee ensin, niin leffa on aina vähän pettymys. Elokuvakäsikirjoitus on aina (käytännön syistä ) pätkitympi ja usein vähän muutettu alkuperäisestä tarinasta, ja sitten sitä elokuvan aikana vain miettii koko ajan, että 'täsä välistä puuttuu sitä ja sitä' ja 'ei se noin kirjassa mennyt': menee maku katsomisesta.

Alkuperäiselle kirjoittajalle:
Kaikki on hyviä, löytyy omasta hyllystä ja kaikki on luettu useampaan kertaan (ja leffat katottu ;) ) Riippuu siitä millaisella mielellä olet lukemaan alkaessa. Jos haluat kevyttä lukemista, aloita Koodista, mutta jos tuntuu että raskasta lukemista niin sitten Taru Sormusten herrasta. TSH ensimmäinen kirja on minusta välillä vähän puuduttavaa lukemista, mutta siitä se sitten paranee :)

Ps. Ainoan kerran kun elokuva on ollut minusta parempi kuin kirja on muuten just noi Narnian tarinoista tehdyt leffat.

Jos kattoo leffan ensin, lähtee kirjan lukemisesta suuri nautinto, kun tietää, mitä tapahtuu. :) Toisaalta tosiaan, leffalle käy samoin, mutta on se silti mielenkiintoista huomata, miten kirjan tapahtumat yms. on leffassa toteutettu.

Mulle ainoa kerta, kun leffa oli parempi kuin kirja, oli Stephen Kingin Doloreres Claiborne.

Narnian aloitin, pääsin sivulle 71-73, enkä olisi malttanut käydä nukkumaan. :)
 
Mie en oo mittää nuita lukenu... TSH:ta alotin joskus kymmenen vuotta sitten lukemaan, mutta en päässy alkua pisemmälle, ei jaksanu kiinnostaa... Mie katton tuollaset mieluummin elokuvana... Narnian tarinoista oon nähny sen ekan leffan, toka pitäs kyl kans nähdä... DaVinci koodin katoin tossa jokunen aika sitten ja oli miun mielestä hyvä leffa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Mie en oo mittää nuita lukenu... TSH:ta alotin joskus kymmenen vuotta sitten lukemaan, mutta en päässy alkua pisemmälle, ei jaksanu kiinnostaa... Mie katton tuollaset mieluummin elokuvana... Narnian tarinoista oon nähny sen ekan leffan, toka pitäs kyl kans nähdä... DaVinci koodin katoin tossa jokunen aika sitten ja oli miun mielestä hyvä leffa...

LOTR-trilogian oon kattonu leffana. Saas nähdä, miten jaksan lukea. Ajattelin Narnian jälkeen lukea sen kauhukirjan nopeasti ja Da Vinci Coden ja jospa jättäisi LOTR:n viimeiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Mie en oo mittää nuita lukenu... TSH:ta alotin joskus kymmenen vuotta sitten lukemaan, mutta en päässy alkua pisemmälle, ei jaksanu kiinnostaa... Mie katton tuollaset mieluummin elokuvana... Narnian tarinoista oon nähny sen ekan leffan, toka pitäs kyl kans nähdä... DaVinci koodin katoin tossa jokunen aika sitten ja oli miun mielestä hyvä leffa...

LOTR-trilogian oon kattonu leffana. Saas nähdä, miten jaksan lukea. Ajattelin Narnian jälkeen lukea sen kauhukirjan nopeasti ja Da Vinci Coden ja jospa jättäisi LOTR:n viimeiseksi.

Niin juu oon miekin ton LOTR-trilogian nähny leffana ja tykkäsin kyllä kovasti... Tällä hetkelläkään ei vaan kiinnosta lukea sitä kirjana, liian "raskasta" miulle :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisitte samalla oppia jotain.

Minusta J. R. R. Tolkien ja C. S. Lewis kuuluvat yleissivistykseen.

Luen paljon tietokirjallisuuttakin, mutta pidän klassikkokirjoja, sekä -kirjailijoita myös arvossa.

Siis nämäkö on niitä klassikkokirjailijoita mielestäsi...?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisitte samalla oppia jotain.

Minusta J. R. R. Tolkien ja C. S. Lewis kuuluvat yleissivistykseen.

Luen paljon tietokirjallisuuttakin, mutta pidän klassikkokirjoja, sekä -kirjailijoita myös arvossa.

Siis nämäkö on niitä klassikkokirjailijoita mielestäsi...?

En ole Non compos mentis, mutta mitkä sun mielestä sitten on klassikkokirjailijoita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisitte samalla oppia jotain.

Minusta J. R. R. Tolkien ja C. S. Lewis kuuluvat yleissivistykseen.

Luen paljon tietokirjallisuuttakin, mutta pidän klassikkokirjoja, sekä -kirjailijoita myös arvossa.

Siis nämäkö on niitä klassikkokirjailijoita mielestäsi...?

Todellakin. Durante degli Alighierista on ehkä matkaa Tolkieniin, mutta laajalla klassikkojen listalla olisivat molemmat. Täytynee sinulle alleviivata, että tämä on minun henkilökohtainen mielipiteeni. Yllättäen, mitään maailmanlaajuista konsensusta asiasta ei ole ja erimielisyydet ovat sallittuja.
 
Narnia luettu. Jestas että kestikin; 10pv. Tosin olihan siinä yli 800 sivuakin, mutta silti. :D Loistava kirja, uskon että joskus tulee luettua uudestaankin. Tosin uskontopuoli siinä tökki ja oli liian selvää.
 
Luin sen kauhukirjan ja eilen illalla aloitin Da Vinci Coden. Vaikuttaa erittäin mielenkiintoiselta. :)

LOTR:n jälkeen menen kirjastoon ja valitten sokkona pari kirjaa. Katon vasta lainauspisteessä, mitä tulikaan valkattua. :D Hitto mikä lukuinto iskenyt.
 

Yhteistyössä