Mikä muumimukeissa on niin hienoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niiskuneiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niiskuneiti

Vieras
Otsikon mukaista asiaa olen ihmetellyt jo kauemman aikaa. Useat tuttuni keräävät muumimukeja, ja täältäkin varmasti keräilijöitä löytyy. Mikä niissä viehättää? Minä en ymmärrä, musta ne on vaan rumia. Enkä edes tykkää muumeista. :(

Minusta ne on just kivoja lapsiperheen arkimukia. Vihaan eri muotoisia ja merkkisiä kippoja kaapissa ja on kiva kun voi hankkia perus valkeeta teema-astiastoa ja sit noita muumimukeja piristämään astiakaappia.

Saan joka vuosi synttäri- ja joululahjaksi muumimukin. Minulla on niitä jo 16 ja lisää tulossa... Kaikki muut astiat onkin valkoista Teemaa, joten onneksi mukit sopivat niiden kanssa mainiosti.

Meidän perheen mielestä ne on HIENOJA, kun tykätään muumeista... :whistle:

Jokaisella perheenjäsenellämme on oma muumi-muki ja sitten vieraillekin riittää eri kuviollisia muumi-mukeja... :D

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mä oon saanut jo 5 mariskoolia lahjaksi, ne on kamalia..pakko pitää vaan esillä ettei lahjan antajat loukkaannu, siis äiti ja anoppi.

Me saatiin ne onneks sellaiselta sukulaiselta, joka ei käy koskaan meillä..

Kai se on sitten joku hieno villitys "tietyissä piireissä" :D
Ihan kivoja ne on, mutta en niitä alkaisi ympäri maakuntia etsimään ja hamstraamaan.
Muutama löytyy kaapista, lahjaksi saatuja.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
mä oon saanut jo 5 mariskoolia lahjaksi, ne on kamalia..pakko pitää vaan esillä ettei lahjan antajat loukkaannu, siis äiti ja anoppi.

kai ne pitäisi esillä sitten pitää, mun mielestä ne ei vaan ole mitenkään esteettisiä. tai ei ainakaan MUN makuuni sovi yhtään. muistan kun mummolassa sellainen aikoinaan oli karkkikippona, kai se on sitten assosioitunut että sellaisia on "vain" vanhuksilla (mikä ei tietenkään pidä paikkaansa).

muumimukit on söpöjä mutta en mä haluaisi maksaa käyttökupista niin paljoa. tai keräillä kahvikuppeja ylipäätään.

Muumit on ihania :) Niin myös muumimukit. Kun niitä on vuosikaudet keräilly, ei voi nyt lopettakaan. Ja ne on nättejä. Ja tämä uus Lumilyhty-muki taas on aivan järettömän kaunis.. :)

Aapeen on tosiaan vähän vaikea ymmärtää muumimukien päälle, jos koko muumit on rumia....
Ja joku vertasi niitä Nalle Puhiin, ei nyt aivan sama asia ole.
Itse en niin fanaattisesti kerää, mutta ostan sillon tällön kun sattuu olemaan 10? tarjouksessa. En minä mitään muun merkkisiä muumi-mukeja ostaisi, minua viehättää niissä sekin Arabian mukin muoto. Itselläni on myös Teemaa ja mukin muotohan on sama.
Ihan kiva kattaa aikuisillekin kahvimukeiksi muumimukit Teema-sarjan aluslautasilla, kaikki ei vain ymmärrä tyylin päälle ;-)
Ja jos vilkasette huutonettiin, niin näiden mukien arvohan pelkästään nousee vuosien myötä.

Yhteistyössä