Mikä muu kuin raskaus aiheuttaa aamupahoinvointia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
Kolme viikkoa sitten oli viikon ripuli, sitten seuraava viikko oli ajoittaista ripulia ja vatsakipua ja nyt taas tänään aamulla oksensin, nyt on jo ihan hyvä olo. Mikä ihme tää nyt on? Onko liikkeellä jotain kolmen viikon menee-tulee vatsatautia? Voiko pco:n aiheuttamat hormonihäiriöt aiheuttaa? Raskaana en ole, kun kolme viikkoa stten tuli kuukautiset normaalisti. Mutta miksi tää oksentelu ja pahoinvointi on vaan aamuisin? Heti aamulla kun herää on huono olo ja kun on kaikki vatsahapot oksentanut niin olo paranee ja voi syödä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
jos menkat oli 3viikkoa sitten niin miksi et voisi olla raskaana? B)
Itellä alko paoinvointi jo tuossa vaiheessa..

No kun tää on kestänyt koko sen kolme viikkoa. Ja tosiaan en ole edes nyt haaveillut raskaudesta niin paljoa kuin aiemmin, kun tuli koiranpentu. (pco:n takia meille ei todennäköisesti "luomuvauvaa" tulekaan) Mitään psykologista raskaushaaveilua tämä ei ole, oksensin ihan kippurassa vatsahappoja ja voin todella huonosti, ei mitään pientä etomista.

Alhainen verensokeri aamuisin. (Varaa vaikka mehulasillinen sängyn viereen aamuksi)

Närästys (Ei ole mitenkään epätavallista, että oksentelun jälkeen jää närästysoireita, jotka saattaa korostua varsinkin vatsan ollessa tyhjä)

Tai sitten niin kuin joku ehdottikin, sun mieli tekee tepposet.

Mulla kanssa ollu maha sekasin monta viikkoa. Välillä menee parikin päivää ettei mitään ja sitten taas alkaa polttamaan. Ei siis ihan ruikulia mutta koskee ja ei ole normaali. Jos se sitten olis jotakin pitkäkestosta liikkeellä.

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
Alhainen verensokeri aamuisin. (Varaa vaikka mehulasillinen sängyn viereen aamuksi)

Närästys (Ei ole mitenkään epätavallista, että oksentelun jälkeen jää närästysoireita, jotka saattaa korostua varsinkin vatsan ollessa tyhjä)

Tai sitten niin kuin joku ehdottikin, sun mieli tekee tepposet.

Vatsahaava mulla on kyllä ollut, eli voisko johtua sitä? Tuntuu, että kun aamulla saa syötyä jotain raskasta (esim. puuro) niin helpottaa, mutta se että selviäisi puuron keitosta syömiseen asti oksentamatta niin on saavutus.

Heittäkääs vielä villejä veikkauksia? Menisittekö lääkäriin vai uskoisitteko vatsatautiin? Voiko nyt sitten kyläillä hyvinvoivina päivinä? Jotenkin en tautiin usko kun mies ei ole sairastunut eikä kukaan tuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Närästys aiheuttaa pahoinvointia, ainaki mulle. Lääkäri totesi sen.

Ootko ihan oksennellut? Iltaisin minuakin yleensä närästää, mutta toi aamuinen on sellasta polttelevaa kipua oikeen, ei mitään epämukavaa röyhyoloa. Sattuu ja heikottaa ja oksettaa ja joskus sitten tulee vatsahapot pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Diabetes.

Mitään muuta oiretta siihen suuntaan ei ole. Tai no joo, olen kyllä vrtsannut tavallista enemmän ja juonutkin, mutta luulisin sen johtuvan siitä, että juon yleensä aivan liian vähän, mitenkään normaalia enempää en juo, vaan nykyään riittävästi. Olen ehkä hieman tavallista väsyneempi. En tiedä. Kai se on lääkärissä käytävä.

Alkuperäinen kirjoittaja MyPoodles:
Heittäkääs vielä villejä veikkauksia? Menisittekö lääkäriin vai uskoisitteko vatsatautiin? Voiko nyt sitten kyläillä hyvinvoivina päivinä? Jotenkin en tautiin usko kun mies ei ole sairastunut eikä kukaan tuttu.

Veikkaan alkavaa vatsahaavaa tai stressivatsaa. Hae lääkäriltä resepti Zantac tms. kuuriin niin helpottaa.

itse olin yhdynnässä kuukausi sitten mies sanoi että en voi tulla raskaaksi ja ei ehkkäisyä ollut heti sen jälkeen pahoinvointi ja väsymys iski ja mieliteot ps voiko olla mahdollista että keskiikänen on raskaana .ikää yli 47v nyt

itse olin yhdynnässä kuukausi sitten mies sanoi että en voi tulla raskaaksi ja ei ehkkäisyä ollut heti sen jälkeen pahoinvointi ja väsymys iski ja mieliteot ps voiko olla mahdollista että keskiikänen on raskaana .ikää yli 47v nyt pahoinvointi on 9 edeltävän raskauden kaltaista etenkin tytöistä se antaisi kyllä selviä merkkejä tapahtuneesta nyt kuukausi kulunut.

Yhteistyössä