mikä mun miestä vaivaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
miehellä on hermot ihan riekaleina. kotona ei muutaku äyskii ja huutaa. lapsia hän ei jaksa ollenkaan. huutaa ja repii niitä minkä jaksaa. kotona ollessaan joko katselee televisiota tai nukkuu sohvalla. Kun on hereillä menettää malttinsa lapsiin heti. Kotona pitäis olla hiljasta heti ku hän on paikalla. On itse sanonut että ei jaksa lapsia enään ollenkaan.
Ei lapset ole mitään kauhukakaroita, vaan ihan normaaleja leikkiviä lapsia jotka kokeilee rajojaan.
Olen pyytänyt jo vuoden ajan että mies menisi lääkäriin. Hänen väsymys on vaan lisääntynyt syksyn aikana. Mutta mies ei mene lääkäriin.
Kaikkein pahinta on, kun lapset joutuvat kärsimään. Ja itse tietenkin myös kidun sisimässäni ja toivoisin onnellisempaa arkea.

kuullostaa masennukselta yritä auttaa miestäsi jos voit..miehethän ei oikein osaa puhua pahimmillaan saattaa ajaa epätoivoiseen tekoonkin jos apua ei saa ajoissa.. toivottovasti miehesi on halukas ottamaan apua vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kuullostaa masennukselta yritä auttaa miestäsi jos voit..miehethän ei oikein osaa puhua pahimmillaan saattaa ajaa epätoivoiseen tekoonkin jos apua ei saa ajoissa.. toivottovasti miehesi on halukas ottamaan apua vastaan.

sepä tässä juuri onkin se ongelma. olen yrittänyt puhua ja puhua. ja hän ei avaudu kunnolla eikä ota minkäänlaista apua vastaan. Ainoa mitä hän sanoo että kun kukaan ei halua koskaan olla hänen kanssa. Miten hän voi odottaa kenenkään haluavan halailla häntä tai näyttää hänelle rakkaudenosoituksia jos hän käyttäytyy väkivaltaisesti lapsia kohtaan. Kyllä siinä minunkin rakkaus häntä kohtaan aika lailla hiipuu ja halailut jäävät taka-alalle...

jotenkin sun täytyy nyt ottaa "ohjat käsiin" jos meinaat miestäsi auttaa miehesi on masentunut ja hän ei varmasti yksin pääse tuosta jamasta.. kaverini miehellä oli ilmeisesti pitkään jatkunut masennus ja hirtti lopulta itsensä :( eihän osannut ollenkaan puhua...

Lapsia kohtaan ei ole oikein tuollainen käytös, varmasti jo oireilevat sitä jotenkin. Yritä hankkia sille ja siten koko perheelle apua. Jos ei muu auta niin ota ero, parempi lasten ois yksinhuoltajaäidin kanssa kuin väkivaltaisesti käyttäytyvän isän kanssa. :(

Alkuperäinen kirjoittaja näin meille kävi:
Eipä siihen paljon apuja saa. Yksityisetkään ei ota vastaan ilman lähetettä, ja lähetteellä pääsee n. 10kk jonoon.

Itse olen yrittänyt syksyn ajan puhua että hän kävisi edes työpaikkalääkärillä ottamassa verikokeita, jotta saataisiin selville että kaikki arvot olis kohdallaan. Voitais ainakin sulkea pois sairaudet, joten sillon väsymys ärtyneisyys ym. johtuu jostain muusta.
Mutta kun ei niin ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Lapsia kohtaan ei ole oikein tuollainen käytös, varmasti jo oireilevat sitä jotenkin. Yritä hankkia sille ja siten koko perheelle apua. Jos ei muu auta niin ota ero, parempi lasten ois yksinhuoltajaäidin kanssa kuin väkivaltaisesti käyttäytyvän isän kanssa. :(

minusta on niin kamalaa että ihmiset alkavat heti ehdotella eroa täällä!! mies on masentunut niin eroa vaan hänestä sen takia ja jätä oman onnesa nojaan sehän se auttaakin, kyllä varmaan kannattaa ensin yrittää autaa miestä ja puhua tunteista avoimesti jne.... apua se mies tarvii eikä lisää ongelmia..

Erosta olen keskustellut mieheni kanssa. Sanonut että ehkä parempi että hän setvii ongelmansa sitten yksin, kun että kiduttaa meitä sillä ettei hae hoitoa milään lailla. Erouhkaus on tietenkin saanut mieheni vähäksi aikaa aina "parantamaan" tapansa. Mutta jossain vaiheessa hän sitten lipsuu takaisin vanhaan käytökseen. TIEDÄN että uhkailun ei ole oikein ja varmasti myös pahennan asioita uhkailemalla. Mutta en tiedä muita keinoja enään :´(

Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:

minusta on niin kamalaa että ihmiset alkavat heti ehdotella eroa täällä!! mies on masentunut niin eroa vaan hänestä sen takia ja jätä oman onnesa nojaan sehän se auttaakin, kyllä varmaan kannattaa ensin yrittää autaa miestä ja puhua tunteista avoimesti jne.... apua se mies tarvii eikä lisää ongelmia..

Kuinka pitkään minun pitää sitten yrittää saada hänet lääkärille hakemaan apua?

Minun mies oli aina väsynyt ja usein myös tiuskivainen. Hänellä oli sokeritauti :ashamed: Arvaa olinko usein maininnut että on niin mätölaiska tapaus kun nukkua vaan pitäisi :headwall: :headwall:
Insuliinit ja muu lääkitys niin johan reipastui koko mies ja tiuskintaakin tulee enää vain silloin jos ei ole ruokailut pysyneet säännöllisinä.
Kerro miehellesi tämä ja käske mennä lääkäriin, verikokeestakin voi selvitä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja haloooo:

Kuinka pitkään minun pitää sitten yrittää saada hänet lääkärille hakemaan apua?

no omahan se on valinta.. itse en jättäisi miestäni sen vuoksi että on masentunut eikä asialle ole edes yritetty tehdä jotain! jos asialle on edes yritetty jotain tehdä ja mikään ei muutu sitten voisin harkita..

Masentunut jos on, niin varmaan aika mahdoton saada lääkäriin ennen kuin esim työpaikalta pakolla menee työterveystarkastukseen.

Se masennus on kova paikka tunnustaa itselleen ja monesti se ärtyneisyys onkin sitä, kun pelkää olevansa masentunut ja stressaa sitä.

Kyllä se lääkäri olisi ykköspaikka, mutta totta on ettei sinne aikuista ole helppo pakolla viedä.

Minä passitin mieheni lääkäriin kun sain tietää että oli yrittäny itsemurhaa.Tilasin siis miehelle lääkärin ja pakotin menemään sinne.No mies ei ollut siellä sanallakaan myöntäny että hänellä olisi mitään ongelmia.Ja "diagnoosina" oli hysteerinen vaimo!!!Että jos mies ei ole halukas puhumaan asioistaan niin aika vaikea siinä on mitään tehdä..

miten ihmeessä minä osaan auttaa miestä sitten kun hän hakee apua? Jos mies masentunut niin minunhan pitäis jaksaa auttaa häntä. Mistä saan voimia että itse jaksan vielä kun tätä kuitenkin jo jatkunut niin pitkään? :`(

Jos miehesi työpaikalla on esim työterveyshoitaja voisit ottaa häneen vaikka yhteyttä - työterveyshoitaja voi kutsua miehen esim. terveystarkastukseen ja lähettää siitä eteenpäin lääkärille.
Eräs ystäväni teki omalle miehelleen juuri näin ja heillä tilanne helpottui kun aloite hoidosta yms tuli muualta kuin kotoa tai mieheltä itseltään.

Miehillä on joskus vaikea myöntää ettei kaikki ole kunnossa, ikäänkuin miehisyys kärsisi siitä jotenkin.

En lukenut koko ketjua, mutta miten jos hänellä on esim. diabetes? Se aiheuttaa, hoitamattomana, ainakin kiukun puuskia, kärttyisyyttä ja potilas voi tulla myös väkivaltaiseksi (tiedän, koska suvussa muutamakin ihmistä jotka eivät hoida diabetestään, vaikka tietävät sitä sairastavansa ) .

Alkuperäinen kirjoittaja -k-:
En lukenut koko ketjua, mutta miten jos hänellä on esim. diabetes? Se aiheuttaa, hoitamattomana, ainakin kiukun puuskia, kärttyisyyttä ja potilas voi tulla myös väkivaltaiseksi (tiedän, koska suvussa muutamakin ihmistä jotka eivät hoida diabetestään, vaikka tietävät sitä sairastavansa ) .

Mutta eikös diabetes aiheuta laihtumista? Mieheni vaan lihoo koko ajan. Nytkin tullut syksystä 20kg lisää...

Yhteistyössä