Mikä mulla on, mahassa ihme "juttu". Help!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Hei,

Kertokaas nyt mistä voi olla kyse. En jostain syystä ole hakeutunut lääkäriin vaikka päivittäin asia vaivaa ja mietin ja pelkään syöpää. Tuossa vasemman munasarjan kohdalla tai siinä paikkeilla (on vaikea tietää missä mikäkin elin loppuu ja toinen alkaa) on koko ajan sellainen "tunne". Siellä tuntuu joku kun nojaan tiskipöytään. Osuu ko. kohta juuri pöydän reunaan. Olen painellut ja tunnustellut, mitään mottia tms. en tunne. Lääkäri ultrasi kun on ollut kystia munasarjoissa eikä siellä nyt sellaista ole. Sanoi, että on juuri suoli siinä paikassa ja jos on jotain tavaraa tulossa ulos eli ulostetta, voi tuntua. No kun tämä tuntuu aina, riippumatta siitä olenko käynyt vessassa vai en. Mistä hemmetistä tässä kyse????

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Kuinka niin gastroenterologille? Yksi lapseni käy ko. vastaanotolla jatkuvasti enkä yhdistä tätä siihen.

sulla on siis vaiva, jonka lääkäri on arvellut viittaavan suolistoon.

kyllä mun mielestä suoli ja gastroenterologia yhdistyvät ihan nätisti.

gastro viittaa suoleen ja entero ruuansulatuskanavaan. Et kyllä mun mielestä se ois oikea lekuri tutkimaan jos suolistossa jotain vikaa. Kunnalliselle puolelle voi olla vaikea päästä ilman mitään akuuttia, et jos nopee tahtoo/varmasti tutkimuksiin niin kandee ehkä yksityiselle. Terveyskeskuksesta luultavasti nauravat pihalle.

Eli jos/kun suoli niin tuntuuko se aina samassa paikassa, mulla ei paikka vaihdu. Ja on nyt ihan kipeäkin, ei kamalan kovasti, mutta kipeä kuitenkin. Varasin nyt ajan ihan terveyskeskuksen lääkärille.
Munasarjat siinä on lähellä ja siellä ei kystaa kun on ultrattu. Onko muuta vaihtoehtoa kuin sitten se suolisto, onko siinä kohdalla muuta?

Totta, kyllähän tuo gastroenterologi oikea lääkäri voisi olla.

Yhteistyössä