Mikä muiden käytöstavoissa/tavoissa ylipäätään ärsyttää eniten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Braxeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ainakin se "Mä oon mä, enkä muuksi muut ja minä sanon suoraan." Jokainen saa tottakai olla oma itsensä, eikä tarvitse esittää muuta. Tiettyyn pisteeseen asti tuollainen ajatusmaailma ja käytös on ihan ok.
Tiedän kuitenkin ihan aikuisia ihmisiä, jotka kysymättä saattavat sanoa esimerkiksi vierailulla "Mä en sitten syö tuota kastiketta, en voi sietää sieniä" "ootpas sä lihonut, sä oot ihan yhtä läski kun mummosi" "miten teillä on tollaset hirveet loisteputkilamut katossa, ihan kauheet."
Tai esim. aikuinen ihminen röyhtäilee ja piereskelee seurassa, jossa kaikki ei niin läheisiä ole ja perustelee vaan "mä oon mä ja jos en kelpaa se ei ole mun vika"

Ihan sama juttu! Oma itsensä saa olla kyllä. Mieheni isä on juuri sellainen, joka hokee tuota "minä olen tällainen ja jos en kelpaa, se ei ole minun ongelmani." Tuolla samalla fraasilla perustelee mm. sitä, miksi ei pukeudu juhliin asianmukaisesti, miksi ei tervehdi tiettyjä ihmisiä, miksi röyhtäilee ruokapöydässä ja kommentoi juhlissa kovaan ääneen miksi ei syö juuri kyseisiä pastejoita.

Mä kerran sanoin suoraan, että ole sitten sinä, jos haluat olla idiootti.

1. Ei kunnioiteta muita omalla käytöksellä ja tavoillaan
2. Ei osata käyttäytyä tilanteen vaatimalla tavalla ja pukeutua tilanteeseen sopivasti.
3. Tullaan ihan liian aikaisin paikalle
4. Tullaan liian myöhässä
5. Ei ilmoiteta, jos tulee suunnitelmiin muutoksia, jotka koskee myös toisia
6. Sikailu julkisesti

Musta on järjettömän epäkohteliasta, että kun menee itse ovesta sisään/ulos, niin ei pidä ovea sen verta auki, että perässä kulkevakin pääsisi samalla ovenavauksella, vaan luikahtaa sieltä ovenraosta yhtään välittämättä siitä, että joku tulee ihan kannoilla.

Mua ärsyttää se, jos sovituista ajoista ei pidetä kiinni. Vaikka se, että on sovittu tietty aika kun joku tulee kylään tai nähdään jossain niin tullaan reilusti myöhässä.

komppaan kympillä!!!

samoin raivostuttaa suunnattomasti se et on sovittu aika et esim tulee toinen vierailulle niin ei saavu ollenkaan ei voi sitten edes vastata puhelimeenkaan.. se vain on niin harvinaisen ärsyttävää et punasta nään joka kerta ku noin kaveri tekee.. tai sitten sovittu jotain jo aikoja sitten et vietetää vaikka pe ilta yksissä hyvässä seurassa ni puheluihin ei vastailla ja sit esim fb:st saa lukea miten toinen onki menny jonneki muualle tms.. et oishan se vaan niin prkleen kivaa tietää ettei sovitusta pidetä kiinni.. itse kun on hankkinut naposteltavaa etc iltaa varten.. ni sit toinen ei ilmoile edes mitään..

mutta toisaalta mitä voisin kuvitella niin tämä kaikki vain kertoo siitä miten toinen ei kunnioita toista osapuolta ollenkaa.. näin itse ainakin asian näen ja koen..

Mua ärsyttää se, jos sovituista ajoista ei pidetä kiinni. Vaikka se, että on sovittu tietty aika kun joku tulee kylään tai nähdään jossain niin tullaan reilusti myöhässä.

Mua ärsyttää kanssa tämä. Varsinkin nyt kun on lapsia ja tietty rytmi. Meillä aletaan iltatoimille puol kasilta ja haluisin, että vieraat ois lähteny, jotta lapset ehtisivät hieman rauhoittua ennen nukkumaan menoa. Ja tätä ei vaan kaikki voi ymmärtää. Jos sovitaan, että kylään voi tulla vaikka kuudelta niin kyllä mua ärsyttää jos vieraat tulevat vasta lähempänä seitsemää.

Tässä tulikin jo muutamia mutta:

1) Jos ei pidä ovea auki varsinkin vanhemmille / kärryillä kulkeville. Miehet, jotka eivät avaa ovea naisille.
2) Bussikeskustelusta mielessä tuo päälle rynniminen, ennen kuin poistuu.
3) Liian suoraan asioiden sanominen (jos kyse on puolitutusta).
4) Perusasioiden puuttuminen kuten tervehtiminen, kiitoksen sanominen ruokapöydässä ym.

Ynseys. Oli tilanteessa millainen ruoka tahansa, millaista ohjelmaa tahansa, oli järjestäjät tai isäntäväki järjestänyt mitä ja miten vaan, niin osallistujat tai vieraat ovat naama norsun sillä ja ankeuttavat koko tilaisuutta eivätkä osallistu juhlan tekemiseen omalla kohdalla mitenkään.

Yhteistyössä