mikä mua vaivaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikeesti huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikeesti huolissaan

Vieras
oon viime aikoina ollu ihan outo..
tai jo pidempään.
välillä ihan virtaa ja elämää täynnä, jaksan touhuta tms..
sitte yhtäkkiä mikään ei tunnu miltään, kaikki ärsyttää, saan hirveitä raivareita pienistä asioista, itken, väsyttää, uuvuttaa.. tuntuu että sekoan!
varsinki illat on vaikeita, tuntuu että kaikki on huonosti.. tuntuu että mun pää on hälinää täynnä..

ja tosiaan välillä tuntuu että kaikki on ok, kunnes taas iskee täys toivottomuus..
oonko mä sekoamassa???

täällä! Itseasiassa juuri mietin tätä oloa kun vaihtelee niin kovasti. On päiviä jolloin teen vaikka mitä ja kaikki sujuu helposti ja sitten esim tänään olen ihan kiukkuinen ja en meinasi jaksaa edes lapsia näin illalla. Sekoamista omalla kohdalla alan epäileen kohta. Mulla se ei ole kuukautiskierrosta kiinni, ei ruokavaliosta, ulkoilenkin tarpeeksi. En tiedä mitä keksis.

en oo varma että voisko johtua hormoneista, kun kiertoki on epäsäännöllinen, mutta mahdollista on koska viikon päästä pitäis alkaa menkat..
se raivo on vaan oikeasti jotain käsittämätöntä ku pinna palaa ja siihen ei paljoo tarvita.. sit tulee kauhee morkkis.. ei tahdo oikeesti jaksaa.. tuntuu että päässä kiristää kokoajan ja pahasti.. ainoo mikä saa hymyilemään on oma lapsi.. miehen läsnäoloki saa hulluks! kokoajan olis jotain mäkätettävää..

Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
on syklotymia?pää tynnyrissä..

Se on niin kuin erittäin mieto muoto maanis-depressiivisyydestä. Syklo tuleekin sellaisesta kierrosta tarkoittavasta sanasta, cycle. Eli ne fiilikset kulkee rataa: on hyviä kausia jolloin kaikki rullaa ja on tosi kivaa. Ei tartte ees juur nukkua/syödä tms. Sitten tulee sellanen depiskausi, että vaikka kaikki asiat ok, niin silti masentaa jne. Mutta ne tunteet ei siis niin äärimmäisiä kuin maanis-depressiivisyydessä. Eikä useinkaan tartte lääkitystä.

muaki ärsyttää ja väsyttää..harmittaa ihan lasten puolesta tämä olo.oon vaan niin loppu tätä kaikkea.päivät aina samaa lasten kiljumista ja kitinää..ruan laittoa,siivoomista ja silti kaikki on rempallaan ja teki lastenki kanssa vaikka mitä niin ne vaan jaksaa kitistä ja tapella.pää hajoo!rahatki on aina loppu!