Mikä minusta tulisi 'isona'?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Istiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Istiina

Uusi jäsen
04.04.2011
19
0
1
Pieni kaupunki Hämeestä
Olen parikymppinen nainen. Minulta ei löydy minkäänlaista koulutusta. Opiskelin ravintola-alalla, mutta se ei vain ollut se mun juttu. Lisäksi tuolloin minua vaivasi jatkuva jännetupintulehdus toisessa ranteessa.
Hain nyt syksyksi kouluun, parturi-kampaajaksi, mutta en päässyt. Jotenka nyt olen suunnitellut oppisopimuskoulutusta, mutta ala on niiiiin hakusessa kuin vain voi olla. Olen iloinen ja sosiaalinen, minulta löytyy maalaisjärkeä, ja olen hyvä myös matemaattisesti. Päähän jää opiskellut asiat niin käytännön kuin kirjojenkin kautta. Mutta kun en oikein tiedä, mitä haluaisin tehdä. Toisaalta vähän kaikki kiinnostaa, mutta ei mikään niin erityisesti, että tietäisin juuri sen alan olevan omani.
Olisiko teillä mitään vinkkejä tai neuvoja tilanteeseeni? Tai kenties ehdotuksia alavalinnaksi. =)

Insinööri tai DI, kun kerran olet matemaattisesti lahjakas. Jos et ole ikinä perehtynyt, mitä kaikkea esim. dippainssi voi työkseen tehdä, niin kannattaa perehtyä. Stereotypiat ei kerro kaikkea. Ihmisillä on todella paljon todella vääriä mielikuvia siitä, mitä insinööri voi työkseen tehdä.