Mikä miestä baariin vetää aina?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesäyö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kesäyö;11184586:
Niin mikähän sitä miestä sinne baariin aina vetää. Tätä olen ihmetellyt. Kaverit soittelee sille ja houkuttelee niin mieshän menee. Ymmärtäsin jos sinkkuja oltas, mutta kun avoliitossa. Mies juoksee baareissa mielummin kuin viettää aikaansa mun kanssa. Jokaikinen viikonloppu on mentävä. Jos hän lupaa pysä poissa niin naamasta jo näkee, että hän olis mielummin menossa, yrittää vielä muakin aina houkutella mukaan rientoihin. Musta on kiva välillä käydä, mutta ei joka ikinen viikonloppu, toisekseen mies juoksee siellä välillä viikollakin. Olen nalkuttanut miehelle asiasta, mutta muutosta ei tule. Kauhea riita vaan aina samasta asiasta ja lopulta mä lähden muualle menee kun en jaksa katsella sen touhua. Mua ei yksinkertasesti kiinnosta istua yksin himassa kun mies viilettää tuolla ja tuo vielä jatkoille meille porukkaa. Jostakin syystä hän vielä kääntää asian niin, että mä olen se joka biletän ja juon paljon enemmän kuin hän, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Kännissä hän vielä kertoilee ihan outoja juttuja missä ei ole mitään järkeä. Sitten hän vielä loukkaa mua kännissä sanallisesti muiden kuullen ja viiden minuutin päästä sanookin rakastavansa. Ihmettelen, että hänestä on tullut inhottava selvinpäinkin. Sanoo mitä sattuu, eikä katumuksen häivääkään siitä, että loukkaa. Miten ihmeessä hänestä onkin tullut tuollainen? Pitäiskö jatkossa olla välittämättä jos hän lähtee baariin, antaa vaan mennä ja olla sillee, että ei vois vähempää kiinnostaa. Auttaisiko se? Valittaminen ei auta eikä keskustelu aiheesta. Jospa vaan tosiaan en enää puuttuisi asiaan vaan antaisin hänen mennä ilman valituksia ja katsoisin tuleeko sittenkään muutosta, että rauhottuisiko hän sittenkään.

Ilmiselvästi kumppanisi on NARSISTI. Narsismi on suomalaisen yhteiskunnan mätäpaise. Narsistit tulisi merkitä näkyvällä hihamerkillä, jotta heidän henkilöllisyytensä ja salajuonensa paljastuisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja €urooppalainen;11199486:
Näemmä sinulle ei eurooppalainen sosiaalinen elämä ja eurooppalainen alkoholikultuuri eivät ole tuttuja, eivätkä sinulle siten sovi - so what. Jokainen elää tavallaan ja niistä lähtökohdista, mitä elämänsä varrella on saanut. En sua soimaa.

Amerikkalainen, britti tai keskieurooppalainen voi ottaa lasillisen päivälläkin, ennen lounasta tai suomalaisen iltakahvin sijaan tms. Suomalainen evankeelinen luterikko tuomitsee asian ryyppäämiseksi kekellä päivää.

Bussia / junaa odotellessaan perusbritti lukiessaan ja bitteriään / aleaan nauttine ja The Timesiä pubissa "roikkuu baarissa"

Hah, olen jopa asunut briteissä! Enkä muista työkavereitteni juoneen lounaalla olutta, tai ainakin hyvin harvoin, Suomessa viiniä on kyllä tarjoiltu. Portugalissa ei edes voinut ostaa alkoholillista olutta jalkapallo-ottelussa, ja harvoinpa olen nähnyt keskieurooppalaisia todella humalassa, kyllä suomalaiset vievät siinä voiton.

Mutta haluaisin silti tietää, kuka ne lapset hoitaa, kun perusbritti(mies) juo bitteriään ja rentoutuu pubissa. Se Timesin lukeminenkin kuulostaa turhan hienolta... Usein näin kyllä (koti)äitien vievän lapsiaan kouluun ja takaisin, ja saatoin myös olla ainoa nainen pubissa. Saksassakin kotiäitikulttuuri on vahva, joten ehkä se sinne sopii. Uskaltaisin myös väittää, että Suomessa yksin baariin tulevaa naista pidetään enemmän tai vähemmän "huonona", joten eiköhän tässäkin ole kyse vain miesten oikeudesta käydä kaljalla. Ja mun puolesta saa käydäkin, mutta ei pidä ihmetellä, jos vaimo ei tykkää.

Suomessa nyt vain molemmat vanhemmat ovat kokopäivätöissä ja sitä isääkin tarvitaan kotona, harvalla on myöskään varaa syödä joka päivä ulkona, vaikkei lapsia olisikaan. Mutta täällä kaljaa on saatava niin urheilutapahtumissa, töitten jälkeen, saunan jälkeen, grillatessa ym., ja tietysti vielä rentouttava humala viikonloppuna. On kuin se olisi maailman tärkein asia ja saavutettu oikeus, josta ei voi luopua. Joku voi ehkä juoda "eurooppalaisittain", mutta aika harvinaista se on.

Alkuperäinen kirjoittaja €urooppalainen;11199486:
Näemmä sinulle ei eurooppalainen sosiaalinen elämä ja eurooppalainen alkoholikultuuri eivät ole tuttuja, eivätkä sinulle siten sovi - so what. Jokainen elää tavallaan ja niistä lähtökohdista, mitä elämänsä varrella on saanut. En sua soimaa.

Amerikkalainen, britti tai keskieurooppalainen voi ottaa lasillisen päivälläkin, ennen lounasta tai suomalaisen iltakahvin sijaan tms. Suomalainen evankeelinen luterikko tuomitsee asian ryyppäämiseksi kekellä päivää.

Bussia / junaa odotellessaan perusbritti lukiessaan ja bitteriään / aleaan nauttine ja The Timesiä pubissa "roikkuu baarissa"

Oot taas kattellut liikaa Kauniita ja Rohkeita sun muita iltasatuja telkasta. Tavalliset amerikkalaiset ei ryyppää keskellä päivää, ne on töissä. Jos tulee viinanhajuisena työpaikalle lounaalta niin on suuri vaara saada potkut. Amerikassa ei alkoholisteja hyysätä samalla tavalla kuin Suomessa.

Briteistä en mene takuuseen, mutta haluaako joku tosiaan ottaa mallia tuosta alkkisten luvatusta maasta? Sielläkö on asiat järjestetty paremmin? No juopoille ehkä...

Hah, olen jopa asunut briteissä! Enkä muista työkavereitteni juoneen lounaalla olutta, tai ainakin hyvin harvoin, Suomessa viiniä on kyllä tarjoiltu. Portugalissa ei edes voinut ostaa alkoholillista olutta jalkapallo-ottelussa, ja harvoinpa olen nähnyt keskieurooppalaisia todella humalassa, kyllä suomalaiset vievät siinä voiton.

Mutta haluaisin silti tietää, kuka ne lapset hoitaa, kun perusbritti(mies) juo bitteriään ja rentoutuu pubissa. Se Timesin lukeminenkin kuulostaa turhan hienolta... Usein näin kyllä (koti)äitien vievän lapsiaan kouluun ja takaisin, ja saatoin myös olla ainoa nainen pubissa. Saksassakin kotiäitikulttuuri on vahva, joten ehkä se sinne sopii. Uskaltaisin myös väittää, että Suomessa yksin baariin tulevaa naista pidetään enemmän tai vähemmän "huonona", joten eiköhän tässäkin ole kyse vain miesten oikeudesta käydä kaljalla. Ja mun puolesta saa käydäkin, mutta ei pidä ihmetellä, jos vaimo ei tykkää.

Suomessa nyt vain molemmat vanhemmat ovat kokopäivätöissä ja sitä isääkin tarvitaan kotona, harvalla on myöskään varaa syödä joka päivä ulkona, vaikkei lapsia olisikaan. Mutta täällä kaljaa on saatava niin urheilutapahtumissa, töitten jälkeen, saunan jälkeen, grillatessa ym., ja tietysti vielä rentouttava humala viikonloppuna. On kuin se olisi maailman tärkein asia ja saavutettu oikeus, josta ei voi luopua. Joku voi ehkä juoda "eurooppalaisittain", mutta aika harvinaista se on.

mutta itse ainakaan en sellaista miestä haluaisi joka siellä pubin puolella poikkeaa harva se päivä jonkun iltapäiväolusen ottamassa. Vaikkei sitten vieraiden hameiden perään olisikaan, mutta onhan tuo nyt jo melkoinen riesa ja riippuvuus jos joka päivä tai useinkin pitää istua baarissa.

Käytän itse alkoholia, ja otan toisinaan jopa kunnon kännitkin :) mutta en minä elimistöäni missään kesto-alkoholin-kyllästystilassa sentään pidä.

Viimeksi muokattu:
Voi herrajestas, taaskaan ei suomalainen erota YHTÄ olutta ryyppäämisestä.

AP:n mies rypee kännissä baarissa ja kotona joka viikonloppu ja viikollakin.
Vittuilee kännissä ja selvinpäin.

MIKÄ siinä miehessä vetää? En katsoisi päivääkään. Töiden jälkeen saa kaveri käydä yhdellä, ei siihen mene kun vartti-max puoli tuntia. Yhden jälkeen ei kukaan ole kännissä, ja autollakin voi ajaa yhden kepun juotuaan.

Yrittäkää ihmiset ymmärtää, että maailmaan mahtuu myös kohtuukäyttäjiä.