Mikä mielestänne EI ole tavallista arkiruokaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No pitsat, hampparit ja sit jotkut kalliimmat ruuat ei oo ainakaan meillä tavallista arkiruokaa. Yleensäkin meidän arkiruoka on kevyttä, kasvispitoista ja terveellistä ja sit "epäterveellinen" ruoka on sit ei-arkiruokaa :D

Asrkiruokaa ei ole sellainen, jonka laittamiseen menee aikaa esim tunti tai yli. Enkä nyt tarkoita esim karjalanpaistai, joka vaan on uunissa useita tunteja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
No pitsat, hampparit ja sit jotkut kalliimmat ruuat ei oo ainakaan meillä tavallista arkiruokaa. Yleensäkin meidän arkiruoka on kevyttä, kasvispitoista ja terveellistä ja sit "epäterveellinen" ruoka on sit ei-arkiruokaa :D

jaa. mulle taas ei-arkiruoka meinaa sellaista safkaa, jonka annoksen hinta ravintolassa on päälle 30 ?.

Hampurilaiset ja pitsat voivat olla terveellisiä itsetehtyinä ja kun niitä syö harvemmin. Kunhan ne tehdään itse alusta alkaen ja käytetään kasviksia ja hampurilaissämpylät on ruisleivästä tehty ja pihvi tehty vaikkapa pavuista. Runsaasti kasviksia välissä ja ei rasvasia juustoja ja majoneeseja. Pitsapohjaanki voi käyttää ruisjauhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Asrkiruokaa ei ole sellainen, jonka laittamiseen menee aikaa esim tunti tai yli. Enkä nyt tarkoita esim karjalanpaistai, joka vaan on uunissa useita tunteja.

en kyllä pitäisi tuollaista jätelihoista tehtyä pula-ajan ruokaa muuna kuin arkiruokana, ellei sen allekin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

jaa. mulle taas ei-arkiruoka meinaa sellaista safkaa, jonka annoksen hinta ravintolassa on päälle 30 ?.

komppaan.

meille arkisapuskaa on ne niin kovin suomalaiset perussafkat. lihapullat, joku lihakastike, keitot, makaronilaatikkoa, wokkia jne jne jne.

harvemmin laitetaan kunnon pifffiä, haukipullia. jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:

en kyllä pitäisi tuollaista jätelihoista tehtyä pula-ajan ruokaa muuna kuin arkiruokana, ellei sen allekin.

No eihän tuo ammattailainenkaan pitänyt muuna kuin arkiruokana. Luetun ymmärtäminen kunniaan.

Meillä tuntuu sit arkiruoka olevan muiden ei -arkiruokaa :D Meillä menee pihvit ja haudutetut liharuuat ihan arkiruuasta ja meillä tuo ruokapuoli on niin monikirjoinene et kyllä ite tehty pizza ja hampparitkin siihen kuuluu. Tosin ne on hiukan erilaisia ravintoarvoiltaan kun valmistuotteet. Meillä syödään siis kaikkea niin ei tartte lasten oppia et joku tietty on vaan herkkua ja joku ei niin ei vääristy isona kuva ruuasta. Tämä siksi kun ite laihduttanut paljon ja meillä taas oli ns. arkiruoka ja ei-arkiruoka erittäin tiukasti eritelty kotona ja kun mä pääsin vapaalle jalalle kotoo niin johan alkoi mähkiminen..

Meillä on arkiruokaa lähes kaikki ruuat (tosin hampurilaisateriat yms. herkkuina), mutta meillä arkiruuan ja ei-arkiruuan erottaa yleensä ruokalajien määrä. Harvemmin arkena syödään alkupaloja yms. mikä taas kuuluu poikkeuksetta ei-arkiruokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja sondersson:
mulle ei oikeestaan tuu mieleen ku jouluruoat.

siis ne laatikot ei ole arkiruokaa:D ?

hah!

ne on sellasia mitä syödään vaan jouluna, joka on juhla. Daa. Meillä ei niitä arkena syödä. Ne laatikot on perinneruokaa, voinet sen ymmärtää? Hienoudella ei niin väliä.

Ja mitähän tälläkin aloituksella haetaan? Suurin osa palstalaisista ei edes käsitä, mitä kotiruoka on.

vissiin sitä mitä laiskat kotiäidit ostaa eineshyllystä: saarioisten roiskeläppäpizzat, makaroonilaatikot, maksalaatikot yms.

Ja mitähän tälläkin aloituksella haetaan? Suurin osa palstalaisista ei edes käsitä, mitä kotiruoka on.

Siis halusin vaan kuulla ihmisten henkilökohtaisia MIELIPITEITÄ siitä, mikä ei heillä ole arkiruokaa. Meillä arkiruokaa on kaikki laatikoista keittoihin ja pihveistä pizzoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis halusin vaan kuulla ihmisten henkilökohtaisia MIELIPITEITÄ siitä, mikä ei heillä ole arkiruokaa. Meillä arkiruokaa on kaikki laatikoista keittoihin ja pihveistä pizzoihin.

kaikki siis itsetehtynä, pizzerian pizzoja en jostain syystä itse pidä arkiruokana mut itse tehtynä joo :D Kun tiedän mitä siihen laitan ja teen sen mahdollisimman terveellisesti.

Just syötiin naudan sisäfilettä grillistä, se ei ainakaan meidän perheessä ole arkiruoka.

Eilen illalla kanttarellikastiketta, sekin on sen verran harvinaitsa herkkua etten laske arkiruoaksi.

vissiin sitä mitä laiskat kotiäidit ostaa eineshyllystä: saarioisten roiskeläppäpizzat, makaroonilaatikot, maksalaatikot yms.
Ihan samaa mieltä ja lisäksi koulutuskin puuttuu.

No mulle taas nimenomaan mikään viidenpennin halpis-roskaruoka ei ole kunnollista arkiruokaa, vaan hätävaraa erikoistapauksiin.

Yhteistyössä