Mikä merkitys on nimipäivillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoo ymmärtää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoo ymmärtää

Vieras
Minä en juuri koskaan katso kenen nimipäivä tänään on. Onko se hirveä virhe olla onnittelematta ihmistä, jonka nimipäivä kulloinkin on?

Naapurissa leivotaan ihan kakkukin nimipäiväsankarin kunniaksi.

Meillä on juhlittu nimipäiviä isosti, lapsilla tulee tosin vaan kummit kahville. Minä ajattelin siirtyä juhlimaan nimipäiviä kokonaan, jahka saan nuo täydet vuodet juhlittua. Loppuu se vanheneminen siihen katsos :whistle: Ja totta kai kakku pitää olla, voihan kakku olla ilman mitään syytä, niin tottahan toksi sitten nimipäivillä B)

Mä en anna mitään arvoa nimipäiville. "Onnea, vanhempasi ovat antaneet sulle tämän nimen!" - joo en ymmärrä. Unohdan muiden, unohdan omat, en odota onnitteluita, huvittaa anopin nimpparikutsut, ovat kuin olisi suuretkin partyt.

Nimipäivien vietto vaihtelee kyllä toosi paljon; Meillä ei oo koskaan erityisesti huomattu enkä koe sitä tarpeelliseksikaan, miehen perheessä on juhlittu aina seitsemän sortin kahvipöydällä ja lahjoilla. Ja aina anoppi tunkee meille lasten nimpparina ja ihmettelee kun ei oo juhlapöytää katettuna... ärsyttävää!

Meillä juhlitaan nimipäiviä kotona.
Elämässä ei voi olla koskaan liikaa juhlia. Mitä meistä jää jäljelle, kun muutamme maanmajoille.
Erityisesti lasten juhlat ovat tärkeitä. Leivotaan ja muistetaan toisiamme pienillä jutuilla.

No ei meilläkään suuremmin juhlita nimppareita, kortin saatan lähettää jos tiedän jollakin ystävällä tai sukulaisella olevan nimpparit mutta ei muuta. Lapseni kohdalla ostan sille jonkun pienen lahjan mutta en todella järjestä mitään juhlia.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Meillä juhlitaan nimipäiviä kotona.
Elämässä ei voi olla koskaan liikaa juhlia. Mitä meistä jää jäljelle, kun muutamme maanmajoille.
Erityisesti lasten juhlat ovat tärkeitä. Leivotaan ja muistetaan toisiamme pienillä jutuilla.

peesi. mutta meillä ei se lahja ole mitenkään tärkeä vaan ne herkut ja yhdessäolo! nimmareille ei kutsuta ketään, mutta joukkoon saa liittyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilia:
Mä en anna mitään arvoa nimipäiville. "Onnea, vanhempasi ovat antaneet sulle tämän nimen!" - joo en ymmärrä. Unohdan muiden, unohdan omat, en odota onnitteluita, huvittaa anopin nimpparikutsut, ovat kuin olisi suuretkin partyt.

Peesi, kuin omasta suustani :)

Yhteistyössä