Mikä meitä masentaa?

Yks syy on varmaan se ettei enää välitetä muiden touhuista juuri ollenkaan. Ja toinen voi olla kun Suomessa on aika pimeää ja synkkää ainakin ajoittain. Tai emmä tiiä voiko johtua tällaisista asioista.. Ehkä tuo ainakin yks syy ettei kysytä enää kaverilta niin luontevasti "miten sinä voit"? :(

joo.en tiedä ,mut luulen ,et jotenkin on tapetilla ja trendinä nykyään.kun normaalisti ihminen tuntee ahdistustakin välillä.nuosua ja laskua..mut tietty masennukseen tietyt kriteerit..mut uskon et moni syö turhaan jotain mielialalääkkeitä.
tavallaan on luotu kuvaa ihmisten päähän ,et pitää olla kaikkea kauheasti ja onnellisuus tulee omaisuudesta..ei tavallaan hyväksytä heikkouksia ja pettymyksiä... :/

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Kun tuntuu että niin monet ovat masentuneita ja joutuvat käyttämään siihen lääkettä.
Mäkin tunnen monta masentunutta ja ymmärrän että heillä on rankkaa,mutta sitä en ymmärrä miksi masentuneita on niin paljon täällä suomessa

se ettei ihmisillä ole enää aikaa toisilleen. Arki syö ihmistä kiireineen, murheineen ym. niin ettei jaksaisikaan olla tekemisisssä toisten kanssa. Eteenkin perheet joissa pieniä lapsia. Työelämässä taas ihmisistä puristetaan kaikki irti, ei yhtään anneta hengähdystaukoa. Koko ajan on irtisanomisia, organisaatiouudistuksia ym ym. Aina vaan pitää puristaa lisää tulosta. Mikään ei siis riitä. Vähemmällähän sitä sitten masentuu!

siihen vaikuttaa niin monia asia.. jotenkin en usko et ihminen olisi vaan yhden asian takia masentunut. itse olen testien mukaan merkittävästi masentunut, psykologin mielestä lievästi. en kuitenkaan syö lääkkeitä vaan saan apua muuten ammatti ihmisiltä. sekä jaksamiseen että puhumiseen. ihmisillä on liian kiire eikä toisen avuntarpeita otata tosissaan. helpompi lytätä kui auttaa ja kuunnella. :/

millainen lapsuuden trauma johtaa masennukseen?

minä olin jollakin asteella masentunut kun silloin rakas ex mieheni(lapseni isä lähti) meni ihan kaikki mitä elämän piti olla uusiksi,mutta en syönyt lääkkeitä,enkä käynyt missään ammattiauttajalla. minulla oli pari ihanaa ystävää tukena =). ja vanhempani. ainoa mitä söin oli e-epa(omega-3) ja tryptotabs(auttoi nukahtamaan,ja vaikutti serotoniinin tuotantoon) molemmat luontaistuotekaupasta. mutta eniten auttoi että oli ihmsiä ympärillä jotka ymmärsi ja välitti.

sellasta masentuneisuutta en oikein täysin ymmärrä että on vaan masentunut vaikka periaatteessa kaikki olisi hyvin.

luulen että tuo ravintopuolikin saattaa vaikuttaa(lähinnä ne pitkäaiaiset puutteet). se että ihmiseltä vaaditaan liikaa pitkän aikaa em.työssä tai vanhempana

Alkuperäinen kirjoittaja HassuMamma:
Yks syy on varmaan se ettei enää välitetä muiden touhuista juuri ollenkaan. Ja toinen voi olla kun Suomessa on aika pimeää ja synkkää ainakin ajoittain. Tai emmä tiiä voiko johtua tällaisista asioista.. Ehkä tuo ainakin yks syy ettei kysytä enää kaverilta niin luontevasti "miten sinä voit"? :(

Kyllähän ihmiset välittävät, arvostelevat ja tuomitsevat ja haukkuvat. Mutta että joku auttaisi tai välittäisi muista kuin itsestään.

Uskon, että monet nuoret masentuvat kilpailusta ja suorittamisesta ja kiireestä. Yhteiskunta vaatii koko ajan suorittamaan, ja tekemään töitä. Ei saisi olla vapaa-aikaa ollenkaan.

Ja taas lapsiperheet usein väsyvät ja masentuvat, lastenhoito on kovaa työtä, siinä vaiheessa kun yli 1 lasta.

Ihmiset asettavat itselleen ja varsinkin toisille hirveitä vaatimuksia ja sitten pettyvät kun asiat ei menekään niinkuin oli suunniteltu. Parisuhde on tästä erittäin hyvä esimerkki! Sen sijaan että omasta pahasta olosta syytettäisiin aina toisia olisi monen syytä katsoa peiliin. Jokaisen elämässä tulee pahoja vastoinkäymisiä mutta ratkaisevaa on miten asioihin suhtautuu ja miten niitä osaa käsitellä. Valitettavasi kaikki ei osaa. En minäkään osannut mutta olen opetellut.
Miksi taistella sellaisia asioita vastaan joille ei kerta kaikkiaan voi mitään.

Yhteistyössä