mikä mättää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyty

Vieras
mieheni yrittää muuttaa minua vielä 10 yhdessä vietetyn vuoden jälkeen, hän arvostelee katsomiani tv-ohjelmia, vaatetustani ja sanomisiani........

mitä hän yrittää sanoa?

minua loukkaa hänen käyttäytymisensä ja sanomisensa,
seksi ei huvita
ja sekös häntä riepoo.....

olemme puhuneet asiasta mutta luulen että hän ei ymmärrä miten minua satuttaa........
rakastaakohan hän minua .......
ja yrittääkö hän tosiaankin muuttaa minua enemmän itseään miellyttäväksi hyväksymättä minua sellaisena kuin olen.......

Herätys. Annapa maistaa omaa lääkettään. Jos on farkkutyyppi, kerro että suorat housut ja siisti pusero/pikkutakki ja kengät, kommentoi alusvaatteita, rusketusta, kuntoa, hiukset. Pyydä kasvattamaan parta/viikset tai leikkaamaan pois. Käsien hoito, kävisitte useammin ulkona syömässä, tanssimassa jne. jne. Ei ne urpot muuten käsitä, eivätkä ehkä sittenkään....

äH. Osta kunnos biletysvaatteet ja mene kuppilaan. Kerää huomiota ja ihastuneita katseita muualta ja muista kertoa kotona että kelpaisit muillekin. Pääasia, että nostat omaa itsetuntoasi, etkä välitä yhden tyypin, vaikkakin on miehesi, mielipiteistä.

Entäpä jos puhuisit hänelle suoraan? Onko hän muuttunut vuosien aikana itse? Koitko samanlaista arvostelua jo seurustelunne alussa? Kerro hänelle miltä tuntuu kuulla hänen kommenttejaan. Ehkäpä hänen käyttäytymiselleen on jokin syy, kuten se että kokee itse samaa sinun puoleltasi vaikka et kokisikaan käyttäytyväsi samalla tavalla häntä kohtaan. Jos hän on muuttunut vuosien varrella, voi syy olla jossain muualla kuin siinä ettei rakastaisi sinua. Kannattaa yrittää selvittää asiat yhdessä! Tsemppiä!

Enemmän kuin 10 vuotta jo yhdessäkö? ja et vieläkään uskalla olla oma itsesi vaan annat yhden tyypin siis YHDEN TYYPIN joo eli yx mies elämässäsi päättää ja maipuloida / kritisoida sua? höhheli höh sullekin vaan..
toivottavasti et ole vielä 50 v ... ;)))) sitten olisi jo korkea aika tehdä tai katsoa ja olla mitä itse lystää eikä antaa edes oman miehes kritisoida manipuloida päáttää mistä itse tykkäät ja haluat,se on sun elämä vaikka asuisitkin jonkun tyypin kaa saman katon alla,ollaan kaikki individuaaleja jolla on omat toiveet ja tarpeet. eix vaa?

Kyse on vallankäytöstä. Hän yrittää latistaa itsetuntosi, ettet vain vahingossakaan lähtisi kenenkään toisen miehen kainaloon. Eli kokisit itsesi huonoksi ja arvottomaksi, ja tajuaisit olla KIITOLLINEN, että kaikesta typeryydestäsi huolimatta olet saanut HÄNET, arvon herran, "koukkuusi". Usko huviksesi, tästä on kyse.

Tosiasiassa hän ehkä pitää sinua ns. liian hyvänä itselleen, joten hänen täytyy tehdä kaikkensa ettet vain itse huomaisi sitä. Valitettavasti noin käyttäytyvät miehet eivät tajua, että juuri noin he ajavat naisen luotaan pois... sen tyypin luo, joka osaa arvostaa naista sellaisena kuin tämä on.

kiitos valtava valta,

luulen et tosta tässä on kysymys1
tiedän olevani hyvä saalis,
älkää kysykö miks (osaan katsoa peiliin ja näen mitä siitä näkyy ja tiedän mitä on peilin takanakin)
myöskään mieheni ei ole mikään eilisen teeren poika!

kivoja kommentteja kaikin puolin,
kiitti vastanneille!

Ihmisiltä jää usein huomaamatta etä he itse toisiaan muuttuvat suhteen aikana. Alussa ihan huomaamattakin pyritään mielyttämään toista ja saatetaan muuttaa omaa käytöstä ja vaikka ulkonäköä toisen haluamaan suuntaan. Myöhemmin sitten ihmiset palaavat enemmän samaksi kuin ovat aina oleet eli "omaksi itsekseen". Tällöin kumppani kokee helposti että eihän toinen ollutkaan sellainen kuin antoi alussa ymmärtää. Tässä asiassa (kuten yleensä kaikessa) olisi hyvä jos molemmat ymmärtäisivät toista osapuolta. Toista ei voi (eikä saa) muuttaa mutta voi myös itse katsoa peiliin, onko jotain jota voisi omassa käytöksessään tai ulkonäössään muutta ilman että "kadottaa oman itsensä". Rakastumiseen tarvitaan aina alussa se kipinä ja myös toisen ulkoisen olemuksen sekä tapojen täytyy miellyttää monella tasolla. Jos toinen muuttuu alun tilanteesta kovin paljon, voi toinen yrittää vihjailla valittamalla että haluaisi toisen olevan toisenlaisen ja että saatta kokea muutoksen uhkaksi. Hyvässä parisuhteessa autetaan ja huomioidaan toista monella tavalla. Silti varsinkin moni nainen kokee miehen pienet ulkonäköön kohdistuvat toiveet loukkaavina (=eikö hän rakasta minua sellaisena kuin olen?). Ei ihmisen tarvitse muuttua kokonaan vaan usein riittä että vaikka joskus pukeutuu niin kuin tietää toisen haluavan (pukeudummehan myös työpaikalle kuten pitää eikä vain niin kuin haluamme...) tai laittaa vaikka jättää meikin pesemättä pois heti töistä tullessa. Tämä voi jo olla riittävä viesti toiselle välittämisestä eikä koko minuuttaan tarvitse uhrata toisen puolesta.

Yhteistyössä