Mikä lemmikki meille? Jyrsijöiden omistajat/rakastajat huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pesky Pixie

Aktiivinen jäsen
11.09.2008
26 526
2
36
Auttakaas nyt mua miettimään. :D Eli jotain elukkaa tekisi mieli. :) Koiramme kuoli vuosi sitten, ja koiraa ei tässä kyllä voi ottaa vaikka se kiva olisikin. : / Aikataulut on vaan niin kiireiset, enkä tykkää ajatuksesta, että koira joutuisi olemaan yksin kymmenenkin tuntia joskus arkisin. :( Kissoja mulla on ollut lapsena, mutta mietin, että ehkä nekin tarvitsee lähes yhtä paljon aikaa ja huomiota kuin koira? :confused:

Kaksi gerbiiliä meillä jo on, ne on ihania. :D Nyt meille on hoidossa kaksi marsua, jotka on kyllä aika kivoja. :) Mitäs huonoja puolia niissä on? Nuo ainakin tuntuu suloisilta ja helppohoitoisilta, on hiukan seurallisempia kuin gerbiilit, mutteivät kuitenkaan vaadi liikaa. Jostain luin Siperian maaoravista ja ne kuulosti oikein veikeiltä otuksilta. :D Hamsteria suositeltiin, mutta mietin vähän niiden rytmiä, ettei ne sitten nuku koko päivää ja valvo yötä.. Lisäksi mietityttää tuo lyhyt elinikä, sais mielestäni olla kuitenkin vähän pidempiaikaisempikin lemmikki. Kania olen myös miettinyt.. Mut se kuulemma syö johdot ja papanoi joka paikkaan. :D

No, mitäs ootte mieltä? :D Jyrsijäasiantuntijat?

[QUOTE="Majuri";23272631]Ota mies[/QUOTE]

En mä halua. :( On niin vaikeahoitoisia ja pitkäikäisiä. Eikä niitä saa millään myytyä eteenpäin. Tässä iässä jo niin vaikeasti koulutettaviakin.

Meillä pari kääpiöluppaa,ei papanoi :D Tossa nytkin loikkivat vapaina,käyvät häkissä/kissojen lootassa tarpeillaan. Pari pahvilootaa(muro/mysli/legopaketteja) nurkassa/sängyn alla, nakertavat niitä ja jättävät seinät ja listat rauhaan. Parit johdot mitä menee tässä olkkarissa, on suojattu johtosuojalla. Ihan kivoja, pitää vaan ketsoa vähän jalkoihin kun kävelee, hölmöt on meinaan kerjäämässä huomiota vähän väliä.

Hamsterikin löytyy(talvikko). Se touhuilee meidän kanssa alkuillasta ja aamuisin kun lapset tekee lähtöäkouluun. Häkki/terra on keittiössä.(jäppisellä touhuhäkki ja kaivuu terraario jossa se hupsuttelee esim.kun lapset syö iltapalaa) Ihana pieni sosiaalinen kaveri joka viihtyy kädessä.

Auttakaas nyt mua miettimään. :D Eli jotain elukkaa tekisi mieli. :) Koiramme kuoli vuosi sitten, ja koiraa ei tässä kyllä voi ottaa vaikka se kiva olisikin. : / Aikataulut on vaan niin kiireiset, enkä tykkää ajatuksesta, että koira joutuisi olemaan yksin kymmenenkin tuntia joskus arkisin. :( Kissoja mulla on ollut lapsena, mutta mietin, että ehkä nekin tarvitsee lähes yhtä paljon aikaa ja huomiota kuin koira? :confused:

Kaksi gerbiiliä meillä jo on, ne on ihania. :D Nyt meille on hoidossa kaksi marsua, jotka on kyllä aika kivoja. :) Mitäs huonoja puolia niissä on? Nuo ainakin tuntuu suloisilta ja helppohoitoisilta, on hiukan seurallisempia kuin gerbiilit, mutteivät kuitenkaan vaadi liikaa. Jostain luin Siperian maaoravista ja ne kuulosti oikein veikeiltä otuksilta. :D Hamsteria suositeltiin, mutta mietin vähän niiden rytmiä, ettei ne sitten nuku koko päivää ja valvo yötä.. Lisäksi mietityttää tuo lyhyt elinikä, sais mielestäni olla kuitenkin vähän pidempiaikaisempikin lemmikki. Kania olen myös miettinyt.. Mut se kuulemma syö johdot ja papanoi joka paikkaan. :D

No, mitäs ootte mieltä? :D Jyrsijäasiantuntijat?

Meillä on ollut kaneja. Niiden osalta voin sanoa, että ei ehkä kuitenkaan pienille lapsille sovellu. Lisäksi kanit ovat hyvin sosiaalisia, eli yhtä kania ei kannata ottaa häkkiin istumaan pitkiksi päiviksi. Kanit tarvitsevat aktiviteettia ja seuraa. Kuten mainitsitkin, niin kanit jyrsivät paikkoja. Saattavat tuhota johtojen lisäksi huonekaluja, kankaita, listoja, sohvaa jne.

kaneja on niin monen luontoisia - ikinä et voi tietää millainen tapaus siitä kehkeytyy: siisteydeltään, jyrsismiaktiivisuudeltaan, ym. ym.
Täysiä yllätyksiä ovat.

Meillä on ollut kaneja, marsuja ja nyt hamsteri ja noista kyllä mieluisin on ollut hamsteri. Sen touhuja on hauska seurailla, se on hereillä aamulla, iltapäivällä ja illalla, sille voi rakennella kaikkea kivaa ja katsella kun se rakentelee, sen häkki/duna on helppo siivota, se ei pidä meteliä (paitsi juoksupyörä saattaa vähän kitistä) eikä se haise! Mä inhosin eniten marsujen häkin siivousta kun se pissa hais niin kamalalle! Ainoa huono puoli hamsussa on sen suht lyhyt elinikä. Ja sen saa helposti hoitoon. Me ei päästy kotoa mihinkään muutamaan vuoteen, kun häkit oli hankala saada hoitoon.

[QUOTE="jep";23272727]Marsut on kyllä mukavia! Ainoina miinuksina se että täytyy vähän katsoa mitä syöttää ja ovat välistä tosi äänekkäitäkin kun kerjäävät ruokaa.[/QUOTE]

Joo no sen oon huomannut. :D Aamuisin alkaa sen päiväinen meteli, että ei kyllä unohdu ruokkiminen. :D

tosiaan, perustyyppejä on ainakin viis:
ihannepupu, tappelupukari, typerys,
perusjursijäbylsijä, vätys.
Mutta älliä pitää olla,
lihasta, ja kestävä polla
Sitten on onnellinen Pesky Pixie
Paree on paljon vaatia - miksi ei!

:D Totta. :D Kuten sanottua, en halua miestä, vaan lemmikin. :heart: Ihannepupu-miehet on ällöttäviä, tappelupukarit NIIIIIIIN nähty. Typerykset ja perusjursibylsijät koettu, ei niiden kanssa kestä polla kun ei jaksa katsoa kun ei ne osaa muuta kuin sohvalla maata ja olla. Vätykset ei kiinnosta, miehen täytyy olla ahkera. :) Kyllä, miehellä pitää olla älliä että saa aikaan haastavia keskusteluja, mutta en kyllä millään usko, että kukaan mies mua onnelliseksi saa. :p

:D Totta. :D Kuten sanottua, en halua miestä, vaan lemmikin. :heart: ... mutta en kyllä millään usko, että kukaan mies mua onnelliseksi saa. :p

Varmista nyt sitten ainakin, että se lemmikkijyrsijä on sitten naaras...
Mutta et voi odottaa senkään suhteen, että toinen osapuoli tekee sinut onnelliseksi. Se on mahdoton tehtävä lemmikillekin - vaikka kuinka jyrsisi...:xmas:

normal_castanha_s.jpg

Yhteistyössä