Mikä lemmikki meille? Jyrsijöiden omistajat/rakastajat huom!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pesky Pixie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Varmista nyt sitten ainakin, että se lemmikkijyrsijä on sitten naaras...
Mutta et voi odottaa senkään suhteen, että toinen osapuoli tekee sinut onnelliseksi. Se on mahdoton tehtävä lemmikillekin - vaikka kuinka jyrsisi...:xmas:

No lemmikkeinä mä oon suosinut uroksia, koirissakin urokset on helpompia kuin nartut. :rolleyes: Ne on sellaisia riittävän... yksinkertaisia ja vähään tyytyviä. Nartut on sellaisia kieroja. :D

Mulla on nyt 3 hamsteria, 2 kääpiötä (talvikkoja) ja yksi syyrialainen. Näitä nykyisiä ennen mulla on ollut lähemmäs 10 hamsteria viimeisen 10 vuoden aikana. Noi talvikot on aika usein hereillä lyhyehköjä aikoja päiväsaikaankin ja heräävät herkästi jos vieressä rapistelee jotain, syyrialaiset nukkuvat mun kokemuksen mukaan enemmän päivällä ja käyvät vain ruoka- ja vessareissuilla kunnes kunnolla heräävät illalla. Jotkut herää vasta tosi myöhään, mutta hamsterin unirytmiä voi yleensä muuttaa samalla tavalla kuin ihmisenkin herättelemällä joka ilta aina vähän edellistä aikaisemmin :)

Chinchilla? Pitkäikänen ja veikee elukka muutenkin.. meillä niitä on ollut kaikkiaan kolme, nyt yksi vielä tytöllä kaverina.
muoks.. meillä ollut myös useampi marsu, hamsterikin ja kani ja kyllä tuo chinchilla vie voiton noista heittämällä.

Viimeksi muokattu:
Meillä on kaksi belgianjättiä, isoja puppeleita siis.
Toinen on reilu 10kg ja toinen 8kg. Sellaisia mäyräkoiran kokoisia.
Niin ihania ja seurallisia otuksia ettei tosikaan, tulevat aina ovelle vastaan kun saavun kotiin ja nukkuvat useimmat yötkin vieressäni koska mies yötöissä ja mulla petipaikka vieressä vapaana:)
Eivät jyrsi johtoja tms., käyvät laatikolla tarpeilla.
Mutta vaativat paljon tilaa ja aikaa, häkissä ei missään nimessä voi pitää. Syövät mahdottomasti ja karvanlähtö aikaan saa olla jatkuvasti imuri kädessä.

Tässä ihana video kyseisestä rodusta YouTube - THOR THE BIG TOON RABBIT

[QUOTE="minävain";23274847]hankkikaa chinchilla. Itselläni ainakin vain hyviä kokemuksia tästä lemmikistä.[/QUOTE]

Kuinka selkeästi ne oli yöeläimiä? Oliko ne hereillä ainaostaan öisin? Aloin lukemaan tuolta yhdistyksen sivuilta, ja siellä melkein ensimmäisenä sanotaan, että ne on hereillä enimmäkseen öisin. :D Mut mä haluaisin kyllä sellaisen lemmikin, jonka näkee hereillä päivisinkin.

Mä oon kanssa haaveillu lemmikistä jonkun tovin. Harmi vaan etyä toi ukkeli on aikas paljon vastaan. Ehkä saan sen häkkieläimen kannalle vielä joten olis kiva myös kuulla kokemuksia varsinkin kaneista ja niiden hoidosta. Hamstereita mulla on ollut 2 kpl ja nekin on kyllä mukavia, mutta haluisin isomman ja ehkä myös semmosen mitä vois helliä halia ja rapsutella.

Meillä ainakin noi on päivisinkin seurustellut.. Kyllä jonkun verran yöllä rymyää, mutta rakastavat seuraa niin paljon et päivisin kurkkivat heti hereillä jos joku jaksaa seurustella. Nyt varsinkin kun on enää yksi. Se herää vähän ennen kun tyttö tulee koulusta ja oottaa häkin luukulla innokkaana heti kun tyttö kotiutuu.

Marsut ei ehkä ole paras vaihtoehto lapsiperheen lemmikiksi. Eivät kestä retuutusta, pudotuksia, puristelua ja sen sellaista. Ruokintaan on paneuduttava, on vähän vaativampaa kuin heittää kaupan siemenseosmoskaa häkkiin. Ja sotkevat vapaana ollessaan lähes yhtä paljon kuin kanitkin, marsujakaan ei kuulu jatkuvasti pitää häkissä. Tosin eivät saa niin pahaa tuhoa aikaan.

[QUOTE="mursu";23275084]Marsut ei ehkä ole paras vaihtoehto lapsiperheen lemmikiksi. Eivät kestä retuutusta, pudotuksia, puristelua ja sen sellaista. Ruokintaan on paneuduttava, on vähän vaativampaa kuin heittää kaupan siemenseosmoskaa häkkiin. Ja sotkevat vapaana ollessaan lähes yhtä paljon kuin kanitkin, marsujakaan ei kuulu jatkuvasti pitää häkissä. Tosin eivät saa niin pahaa tuhoa aikaan.[/QUOTE]

Sinänsä meidän tytöt ymmärtää kyllä hyvin, ettei lemmikkeihin kosketa ilman lupaa, eivätkä esim. nosta elukoita lainkaan.. noita gerbiilejä ovat tottuneet pitämään niin nätisti, että laittavat vaan käden terraarioon ja pitävät siinä paikallaan kun gerbiili tunkee kättä tutkimaan. Mutta sinänsä tietenkin marsutkin olis tullessaan mun vastuullani ja yhdessä niitä hoidettaisiin. No mutta silti... on tässä kova miettiminen. :D Onneksi ei mikään kiire ole päättää. :)

Tuo jättikaniini on kyllä ihana. :D Niin alkoi tekemään mieli... :D

Yhteistyössä