Mikä kumma tuolla mukulalla voi olla!!! Huutaa vaan taas

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja marenki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

marenki

Vieras
huutanu jo melkein 2 tuntia :( On 2v 9kk ja tällasta ollut jo pari vuotta. Kohtaus tullu yöllä tai päivällä, rääkyy ja huutaa, kietoutuu mattoon ja kiukkuaa. Mitään selvää siitä ei saa, välillä kuin meinais rauhottua, mutta sitten taas sukka on vinossa tms ja alkaa raivota. Tää on ihan kamalaa, omatkin tunteet heittelee laidasta laitaan, välillä käy niin sääliksi, välillä raivostuu itsekin ja inhoaa koko lasta. Muut lapset leikkii hiljaisina itsekseen. Mun korvissa jo soi, välillä laitan lapsen kuistille huutamaan ja otan palan suklaata. Pääsee sisälle kun rauhottuu mutta sitten se taas alkaa. Yritän noudattaa päivärytmiä, huusi ulkoilun ajan, kieri maassa itkemässä, ruokapöydässä huusi, lopulta heitteli koskemattomat veriletut pitkin lattiaa, ja otin koko ruuan pois. Nyt huutaa sitä. Kohta on iltapuuroaika, lautasella jo jäähtymässä, lapsi ulisee ettei tahdo puuroa... jos ei sitä syö, vien iltapesulle ja sänkyyn.

MITÄ MINÄ TUOLLE TEEN??? Mikään ei auta, syli ei kelpaa, huuto alkaa aina vaan uudelleen. Ei ole varsinainen uhma/tahtokohtauskaan, vaan joku hermoston heikkous ja kyvyttömyys hallita itseään. Onko tää edes normaalia? Ei meillä kolme edellistä ole tällasia olleet, ei lähimainkaan. Eikä kukaan muu ole tunnustanut että heillä olis tällasta.

Kipeä? ei ole neuvolassa tullut puheeksi? En kyllä laittaisi lasta nukkumaan joka ei ole syönyt mitään. Ei kukaan huvikseen huuda ja lopeta se kuistilla pitäminen. Mene itse vaikka vessaan syömään sitä suklaata, mut älä ulkoista lastasi.

en voi muuta sanoa kuin, että miksi se syliin tulisi, kun tuntuu että et pidä asiaa muuna kuin ongelmana itsesi kannalta, tyyliin "korvat soi". Ei se varmaan sen paremmaks siinä sylissä muuttuis? joku hätähän sillä lapsella on koska itkee ja huutaa. Ei tuo minusta ole normaalia uhmaakaan. Olisko fiksua hakea ammattiapua siihen? Ennen kuin naapurit tekee sen jos lapsi on joka huudon jälkeen kuistilla??

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
musta tuo tuntuu ihan uhmalta..jollain se voipi olla noin paha..itse olin kuulemma ollut pienenä samanlainen..tuskin nyt kukaan 2vuotta sairaana on!!! :hug:

Siis lapsi on huutanut 2TUNTIA sanotaan ap:n tekstissä. Ja kyllä erilaiset sairaudet voivat kestää vuosiakin..

Meidän esikoinen oli aikalailla samanlainen vissiin. Alkoi vajaa vuosikkaana. Itse laitoin uhmaiän ja omien geenieni piikkiin. Helpotti huomattavasti n. kolmevuotiaana, kun rupesi puhumaan pitkiä lauseita, niin sai asiansa esitettyä raivoamatta. Ei sen tarvii olla tosiaan mutkalla olevaa sukkaa isompi asia, kun pännii eikä kaikki mene niinkuin haluaisi.
Ei munkaan kaveripiirissä kenenkään muun lapset samanlailla rähjänneet, meillä niitä kohtauksia tuli useita joka päivä. Toinen onneksi isäänsä tullut, nyt 2 v ja tyyni kuin viilipytty. Pienet uhmakiukut vaan naurattaa, kun muistelee esikoisen aikoja...

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
musta tuo tuntuu ihan uhmalta..jollain se voipi olla noin paha..itse olin kuulemma ollut pienenä samanlainen..tuskin nyt kukaan 2vuotta sairaana on!!! :hug:

Siis lapsi on huutanut 2TUNTIA sanotaan ap:n tekstissä. Ja kyllä erilaiset sairaudet voivat kestää vuosiakin..

mutta tuossa ap kertoo että tätä on jatkunut melkein kaksi vuotta..silmä käteen! kyllä mä uskon että on luonteesta kiinni

Yhteistyössä