mikä kumma kuumetauti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
pojala nyt kolmatta päivää kuume sahannut ylös alas. toissapäivänä oli heti aamusta 38,päivällä kävi jo 39.eilen oli päivän ok,mutta illalla taas nousi 38.5. tänään ollut välillä pois,välillä 38.5. Ei ole kunnolla nuhaa eikä yskää. Pari kertaa yskähtänyt.

Muu perhe ollaan nuhaisina, mutta kuumeettomia.

Mitenkä pitkään katselen tuota pojan kuumeilua, jos ei sen kummempaa muuta oiretta ilmene? On vähän normaalia väsyneempi kuumeen noustessa, mutta lääkkeen jälkeen touhuaa taas ihan normaalisti. 4v kyseessä.

Mä olisin venyt jo seuraavana päivänä lekuriin, jos siis muita selkeitä flunssa- tai vatsatautioireita ei ole. Kuumeella on aina jokin syy. Todennäköisesti jokin vaaraton virus, mutta ne vakavammatkin kuumeen aiheuttajat pitää sulkea pois!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä olisin venyt jo seuraavana päivänä lekuriin, jos siis muita selkeitä flunssa- tai vatsatautioireita ei ole. Kuumeella on aina jokin syy. Todennäköisesti jokin vaaraton virus, mutta ne vakavammatkin kuumeen aiheuttajat pitää sulkea pois!

mä ajattelin,että hällä alkaisi tämä tauti kuumeella, mutta nyt alkaa kyllä jo kummastuttamaan kun ei nenä vuoda yhtään,mutta kuume jatkuu.

Meillä oli kanssa samanlaista kuumeilua, kuumetta kesti nelisen päivää eikä mitään muita oireita, ei yskää eikä nuhaa ja ihan pirteäkin oli. Neuvolassa eivät sanoneet mitään ja kuume laskikin ihan itsekseen eikä sen jälkeen mitään ole ollut. Aikaa siitä on pari viikkoa ja ikää lapsella 1v10kk. Ei ollut kuitenkaan vauvarokko kun ei tullut mitään ihottumaa.

oletteko sitä mieltä että soitan huomenna lääkärille jos on aamulla kuumeinen? se olisi siis neljäs päivä ilman muuta oiretta. tosiaan koko muu perhe ollaan ihan hirmuisessa räkätaudissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
oletteko sitä mieltä että soitan huomenna lääkärille jos on aamulla kuumeinen? se olisi siis neljäs päivä ilman muuta oiretta. tosiaan koko muu perhe ollaan ihan hirmuisessa räkätaudissa.

ja siis jaksaa leikkiä silloin kun kuume ei ole korkealla. kun 38.5 nousee,niin haluaa nukkumaan

Harmi, että maallikot joutuu "vaatimaan" kunnon hoitoa. Itse vastaavassa tilanteessa painokkaasti halusin korvien, kurkun ym tutkimisen (olivat siistit jälkeen crpn. Lekuri suostui nihkeästi. Soittikin myöhemmin kovaa vauhtia perään ja pahoitteli tilannetta. Arvo nimittäin oli yli 300. Päädyttiin sitten sairaalaan ab-tippaan moneksi päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä oli...:
Meillä oli kanssa samanlaista kuumeilua, kuumetta kesti nelisen päivää eikä mitään muita oireita, ei yskää eikä nuhaa ja ihan pirteäkin oli. Neuvolassa eivät sanoneet mitään ja kuume laskikin ihan itsekseen eikä sen jälkeen mitään ole ollut. Aikaa siitä on pari viikkoa ja ikää lapsella 1v10kk. Ei ollut kuitenkaan vauvarokko kun ei tullut mitään ihottumaa.

Yhteistyössä