Mikä kp siirto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Asriel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Asriel

Jäsen
04.08.2011
178
0
16
Kyselen koska omani tuntuu todella myöhäiselle.. Miten muilla?

Kyseessä siis lahjasoluhoito..mut kai PAS vastaa vähän samaa.

Mulle tehtiin viime keväänä siirrot vasta yli 3vk estrogeenikäytön jälkeen. Limis oli jo kp 10ultrassa tosi paksu. Silti siirrot vasta joskus kp >25. Niistä negaa. Nyt uusi hoitoyritys ja taas määrä käyttää estroa yki 3vk ja siirto näillä näkymin aikaisintaan kp 26. Tuntuu tosi myöhäiselle ja "epäluonnolliselle". Mulla ei siis edes mitään "jarrupiikkiä" käytössä.

Miten muilla!? Yritin klinikalta kysellä mutta kysymys tyrmättiin alkuunsa. Sanottiin vaan että näillä mennään. Klinikka vakuutti, että tää on ok, estrogeenihoidon pituudella ei ole muka mitään väliä, ainoastaan keltarauhaslääkkeen aloitus sittemmin ratkaisee. Tuntuu vaan etteikö limakalvo ala olla vanha noilla kp!? Miks estroa pitää ylipäätään ottaa niin kauan kun limis kerta kasvaa mulla muutenkin nopsaan? Ja kun lukee kirjallisuutta ja etenkin ulkomaalaisia hoitokuvioita, niin missään ei tehdä näin myöhäisiä siirtoja. Yksikin tutkimus alkionsiirrosta sanoo, että optimi kp on 18-19. En tajua..
Pelottaa että nää menee mönkään tämän takia :( enhän mä mikää lääkäri ole ja tuntuu että kyselyt otetaan jotenkin tylysti vastaan; " älä astu meidän varpaille..".

Mulle on tehty 3 PAS:a hormonikiertoon. Ekat siirrot tais olla kp 20 ja viimeinen kp17. Mä olen kans vähän kokenut tuota et kun yrittää jotain kysyä siirtopäivistä tms. niin ei perustella millään tavalla. Sanotaan vaan et nyt tehdään näin. Mut siihen en tosiaan osaa vastata et miksi sulle on määrätty noin pitkä estrogeenihoito. Mulla se on alkanut kp1. Nää ilmeisesti vaihtelee aikalailla.. Mut siksi olisikin kiva saada perustelut lääkäriltä et miksi juuri mun tapauksessa tehdään näin.

Hei Asriel

Mulle on tehty yksi lääkkeellinen PAS jossa siirto vasta kp 25. Kyseessä myös luovutetut munasolut ja alkiot oli 5pv ikäisiä siirrettäessä. Mulla tosin oli jarrupiikki alla joten limakalvo kasvoi hitaasti, eikä ollut siirtoon mennessä muistaakseni kovinkaan paljon yli 8mm. Eli mä en olisi voinut juurikaan aiemmin siirtoon mennäkään, tosin ilman jarrua varmaan olisi kasvanut nopeammin kun mulla kuitenkin oma kierto toimii normaalisti ja silloin limakalvo kasvaa nopeammin.

On kyllä kumma ettei lääkärit ole halukkaita joko antamaan jarrua hillitsemään limakalvon kasvua tai sitten lyhentämään estrogeenihoitoa. Tarvii vaan uskoa ja toivoa että kaipa he asiansa osaavat. Tsemppiä!

Kiitos vastauksista.
Mulla jarrullisessa hoidossakin kyllä limis kasvoi samaa vauhtia joten tuntuu vaan hassulle pitkät päivät.
No. Kuten sanottu. Eipä tässä auta kuin luottaa lääkäreihin ja siihen miten homma etenee. Eipä noita voi oikein ominpäin muutella. Kaippa ne epäonnet on johtunu sitten muusta kuin limakalvosta. Tuntuu vaan, että eikö yksilöllisyyttä vois ottaa huomioon hoitokaavaa miettiessä. Ymmärrän kyllä jos limis ei kasva, että sitä sitten kasvatellaan viikkoja (jota tuntuu monella olevan ongelmana), mutta kun se kasvaa liiankin kanssa.

Meillä on tehty 2 PAS:a, kolmas nyt tulosssa. Kaikki lääkkeellisiin kiertoihin.
Zumenonin oon alottanu joka kerta kp1.
Kp12 on ollu ultra. Toisella kerralla siirto tehtiin muistaakseni kp 17 ja viimeks JO kp 14. Lugesteronin oon sit alottanu pari päivää aiemmin.
Nyt tuleva siirto on kp20 ja lugesteronia 5päivää aiemmin.
kyselin myös minkä perusteella tuo siirto tulee niin kaks lääkäriä sano, että se tulee limakalvon paksuuden mukaan. Limakalvon oltava vähintään 7mm mieluummin enemmän mutta sit taas liian paksukaan limakalvo ei olis hyväksi. Tiiä sit onko tässäkin yhtä monta mielipidettä kun on lääkäriäkin.

Yhteistyössä