mikä koira meille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras 2:
Alkuperäinen kirjoittaja tonttutyttö:
suomenlapinkoira

sopii lapsiperheeseen (myös kerrostaloon), ei metsästysviettiä, normaaliliikunta riittää valtaosalle, haukkumisen saa koulutuksella aika vähiin, turkki pitkä mutta helppohoitoinen: harjausta ja pesu tarpeen vaatiessa, nöyrä ja oppivainen rotu! nartut pienikokoisempia, noin 15-20kg...ei ihan pieni mutta ei isokaan rotu. aivan mahtavia!

Oletko ihan tosissasi sitä mieltä, että suomenlapinkoira vastaa aloittajan toiveita?

Ihana koirarotu se kyllä on minunkin mielestäni.

Vaikka ei sopiskaan mut harkinnan varainen asia minustakin. Mä olisin ehdottanut kans tätä. :) aivan ihania koiria.

No jaa, mun kokemuksella turhan äänekkäitä ja omistushaluisia (edes kaverikoiralle ei suoda yhtään mitään, edes juomarauhaa).

Tosi sitkeitä sissejä, niin hyvässä kuin pahassa. Pahimapana ehkä toi "tää on mun, mun mun mun!!!" -mentaliteetti...

Joo on poikkeuksia, rodun fanittajat kohta huutaa. Tottakai on, mutta yleiskuvaksi olen lappareista tuon saanut.

Alkuperäinen kirjoittaja Senni Tonnika:
Tuo testi on kyllä ihan persiistä! Vastaan kysymyksiin juuri niin kuin tiedän noiden omien koirien olevan, ni ehdottaa miulle jotain saksanpaimenkoiraa ja ajokoiraa ja juuri sellaisia rotuja, joita en ikimaailmassa omakseni ottaisi.

mulle toi testi ehdottaa aina jotain leonberginkoiraa tai vastaavaa, vaikka laittas et haluun pienemmänkoiran X)
joo, on meillä leonberginkoira joskus aikoinaan ollu. ja ottasin heti uuden jos ei se olis niin iso.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cella:
ranskis tai cavalier. molemmat helppoja, kivoja rotuja.

cavalierilla vaan melkoisesti perinnöllisiä sairauksia...

Ja ranskiksella mahdollisesti heng.vaikeuksia lyttykuonoisten tapaan....Kuka haluaa heng.ahdistuksesta kärsivän koiran, kun ei voi tietää koiran kärsimyksen määrää, jonka mahdollinen ahdistus aiheuttaa eläimelle?
Muutoin olisi kyllä mukava koira, mutta itse en halua ottaa koiraa, joka jalostettu niin, että koiralla voi olla tukala olo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja cella:
ranskis tai cavalier. molemmat helppoja, kivoja rotuja.

cavalierilla vaan melkoisesti perinnöllisiä sairauksia...

siihen voi kovin vaikuttaa kun valitsee kunnon kasvattajan ja ottaa selvää suvusta. itselläni on cava ja tunnen monia eri ikäisiä sellaisia ja kaikki terveitä.

vielä joitakin vuosia sitten tilanne oli kamala, mutta cavat on mukana pevisa ohjelmassa ja tuloksia on tullut. ihmisille on vaan jäänyt päähän se hokema että cavalierit on todella sairaita.

Yhteistyössä