Mikä koira hyvä lapsiperheeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti pohtii kovasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti pohtii kovasti

Vieras
Mietitään koiran ottamista. Pitäis olla lapsirakas (meillä 3-v poika) ja mielellään pienikokoinen ja helppohoitoinen. Ei siis pitkää turkkia tms. Siskolla chihuahua ja semmoinen olis aivan ihana. Mutta ei taida rotu oikein soveltua lapsiperheeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ei:
no tosta koirarodusta ei mitään hyvää kokemusta. kovin kodin ja omien ihmisten puolustaja. pahimmassa tapauksessa räksyttäjä ja näykkivä koira.

Meillä ei chihun kanssa ole ollut ongelmia. On vaan niin pieni kokoinen etten siksi sitä halua itselleni. Kun on tuo lapsikin.

Chihu on niin hento ja pikkuinen.........

Jokin spanieli? Noutaja? Ovat yleensä lempeitä luonteeltaan ja kohtalaisen helposti koulutettavia.

'Helppohoitoista' koiraa ei olekaan.... vai tarkoitatko ei trimmattavaa?
Lapsirakkaaksi koira oppii lapsen kanssa yhteisillä pelisäännöillä rinnakkaiseloa. Koulutus kaikilla roduilla ensiarvoisen tärkeää!

Alkuperäinen kirjoittaja äitikans:
Chihu on niin hento ja pikkuinen.........

Jokin spanieli? Noutaja? Ovat yleensä lempeitä luonteeltaan ja kohtalaisen helposti koulutettavia.

'Helppohoitoista' koiraa ei olekaan.... vai tarkoitatko ei trimmattavaa?
Lapsirakkaaksi koira oppii lapsen kanssa yhteisillä pelisäännöillä rinnakkaiseloa. Koulutus kaikilla roduilla ensiarvoisen tärkeää!

Lähinnä halppohoitoisuudella tarkoitin juuri turkinhoitoa, trimmausta, jne.

Kannattaa kyllä miettiä sitä koiran ottoa..Olet seuraavat 10 vuotta (ainakin) koirasi ylin palvelija. Se ei osaa ottaa itse ruokaa, se ei osaa mennä yksin lenkille ja kakalle. Pakkasaamuna ekana saat viedä koiran ulos. Ja se tahtoo seuraa koko ajan.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja maikki:
Kannattaa kyllä miettiä sitä koiran ottoa..Olet seuraavat 10 vuotta (ainakin) koirasi ylin palvelija. Se ei osaa ottaa itse ruokaa, se ei osaa mennä yksin lenkille ja kakalle. Pakkasaamuna ekana saat viedä koiran ulos. Ja se tahtoo seuraa koko ajan.. :)

Totta! Siltikään en luopuisi koiristani MISTÄÄN HINNASTA...IKINÄ! :heart: :heart: :)

Alkuperäinen kirjoittaja maikki:

Hui kauheeta... mä on viettänyt tuommosta elämää jo kohta 21 vuotta... täysin tauotta :o :D

meil on brasilianterrieri,äärimmäisen lapsirakas,ehkä vähän turhan innokaskin tuppautumaan lasten leikkeihin,lapsil menee välil hermot kun koira tunkee takamustaan keskelle leikkejä :D oppi sisäsiistiksi 13 viikkoisena ja käskyt oppi myös todella nopeasti.täyttää pian 8kk ja alkanut kovin koittelemaan että täytyykö käskyjä ja sääntöjä noudattaa... :/ eriitäin jästipäinen osaa olla mutta myös samalla sille päälle sattuessaan noudattaa hienosti annettuja käskyjä ym.!makuuhuoneisiin ei koiraa päästetä eikä sohville ja oppi hetkessä sen =) sohvalle tosin vieläkin menee kun ei olla kotona... :D tykkää lapsista tosi kovin...ehkä turhankin innokkaasti :D

Meillä ainakin tuo mäyräkoira ihana versio :heart:
Monet pienet rodut kyllä saattavat olla aika hankalia,itse en tiedä niistä juuri mitään.
Meillä on beagle,ajokoira ja tuo mäykky :heart:
kaikki sopivat lapsiperheeseen,itse haluaisin vielä joskus labradorinnoutajankin :D

meillä on ollut lapsiperheessä cavalieer king charlesin spanieli ja oli todella lempeä luonne.
tässä tietoa rodusta..säkäkorkeus on 30-40cm ja paino n.5,5-8,2kiloa. värivaihtoehtoja on 4..kastanjanruskeita läikkiä valkoisella pohjalla,musta valkokirjava,yksivärinen syvänpunainen ja musta punaruskea. hyvin uskollinen ja luottavainen. ystävällinen kaikille ihmisille ja koirille. rodulla esiintyy melko yleisesti synnynnäistä sydänsairautta(meidän koiralla oli kanssa,sanoi kasvattaja että elää vajaa puoli vuotta,mutta elikin melkein 10vuotta) ja silmäsairautta(meidän koiralla oli aika usein silmätulehduksia,mutta silmät kun pitää puhtaana ja lääkitsee niin hyvä). no yksin kun koiran kuin koiran jättää niin on tekemässä' heti tihutöitä..että seurakoira on.

Meillä kanssa koiran harkinta työn alla. Itse olisin jo ihan valmis mutta mies vielä epäilee...

Rotuna meillä ollaan kuitenkin päädytty collieen. On kivan kokoinen, ei liian pieni että tarvisi varoa lasten kanssa, muttei myöskään liian iso. Perusrauhallinen ja iloinen koira, turkinhoidoltaan helppo. Käy monenlaisiin harrastuksiin ja toimintaan, mutta ei mene kuppi nurin vaikka välillä olisi rauhallisempaakin.

Ennen meillä on ollut shelttejä ja niitä aluksi mietittii, olihan tuo pieni koko aikanaan ihan plussaa. Nyt kuitenkin tuntuu että lasten kanssa vähän isompi ja rauhallisempi otus oolisi parempi.

Yhteistyössä