Mikä kiire ihmisillä on parisuhteissaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vanhanaikainen(ko)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sarjasitoutuja ehkei osaa sitotua, siitä siinä voi myös olla kysymys.
Ehkä hän etsii sellaista onnea, jota ei ole. Ehkä hän etsii toista oman vajaavaisuutensa tueksi ja kun ensimmäinen takaisku tulee on jo aika vaihtaa uuteen.

Itse olen seurannut pitkään yhden kaverini edesottoja. En voi mennä sanomaan, mikä on kellekin se oikea aika perustaa perhe, mennä naimisiin, ostaa talo jne., mutta kun muistan itse meidän alle 3v. sitten alkaneen yhteisen ystävyyden aika tällä kaverilla olleen 6 eri miestä, joista kahden kanssa on ollut kihloissa, kolmen kanssa on suunnitellut perhettä ja kahden kanssa talon ostoa eikä yksikään suhteista ole kestänyt puolta vuotta pidempään, ei voi enää kuin puistella päätään. Sitten se draama siellä facebookin puolella, kun kaikki puhuvat hänestä pahaa, eivätkä ymmärrä yhtään ja kuinka hän on niin rakastunut.

Kyseinen ihminen mainostaa olevansa kiltti tyttö, joka tekee niinkuin muut haluavat hänen tekevän, mutta käytännössä hän on oikeasti ilkeä tossuttaja, joka käyttää miehiä vain hyväkseen. Antaa pakit yhdelle, kun "ei ole vielä valmis mihinkään vakavaan" ja kuukauden päästä on jo kihloissa toisen kanssa ja kuukauden kuluttua kihloista ehtinyt erota ja palata yhteen kahdesti :x

Ei voi ymmärtää tuollaista teinimäistä käytöstä kolmekymppiseltä ihmiseltä, joka on kova ruotimaan muiden tekemisiä ja tekemättä jättämisiä...

Me muutettiin nopeasti yhteen,(epävirallisesti) koska halusin nähdä kestänkö tätä suhdetta oikeasti vai hukkaanko aikaani johonkin ääliöön kuten tein aikaisemman kanssa kunnes muutettiin yhteen ja 3kk myöhemmin pakkasin kamani ja kamoja roudailtiin sekä paperisodittiin. En nähnyt mitään huonoa tässä, koska olisin koska tahansa voinut muuttaa pois, tavaroita toin vain välttämättömiä.

Ei kyllä ollut mitään pikakihlauksia tms. Taisi olla ainoa asia jossa edettiin pikavauhtia.

Ainakin kaksi syytä tiedän.
1) On eronnut ja vailla vakiasuntoa. Rakkaus on sivuseikka. Vaatii näyttelijän lahjoja. Tuota tuonnenpana, kun se omistusasunnon omistaja on löytynyt, jättää hyysääjänsä tekstarilla ja muuttaa uuden luo.
2) On helkutin komee jäbä. Ex hylkäsi laittomuuksien tultua ilmi. Kiire saada muija, joka skrivaa pyttyyn, käy kattomassa ja oottaa.

Lähipiiri voikin sitten olla toinen juttu...

Sivusta seurattu näitä "rohkeita", jotka onnensa perässä juoksevat muista välittämättä :( En tykkää enkä kunnioita, aikuiset harkitkoon kunnolla tekemisensä ja tekemättä jättämisensä!

Joo, tunnistan niin kaverini tästä. Jokainen mies on "se oikea", kunnes tulisesti roihahtanut rakkaus sammuu nopeammin kuin on alkanutkaan. Harmi vain, että "se oikea" on täysin tunteella mukana ja toinen käyttää kuin pelinappulaa, joka joutaa laudalta heti, kun löytyykin jotain vähänkään kiinnostavampaa tilalle :mad: Ihan järkyttävää seurata tuota sotkua vierestä... monesti tämän naisen valloitukset ovat olleet vielä omasta tuttavapiiristä, mutta yritäpä varoitella miehiä etukäteen tästä naisesta : /

oon miettyny samaa, miksi pitää kiirettä. me sentään seurusteltiin miehen kanssa 4kk ennen kuin mentiin kihloihin ja esikoinen ilmoitti tulostaan tästä kuukauden päästä. yhteen muutettiin pari kuukautta ennen LA ja naimisiin mentiin 5vuotta kihlauksen jälkeen ja kun toinenkin oli jo syntynyt.

en ymmärrä ihmisten hätiköintiä ostaa talo tai ottaa velkaa. parin viikon tuntemisen jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
1 yö yhdessä ennen yhteenmuuttoa. Käytännön syistä ;)
Nyt naimisissa, kaksi lasta, omakotitalo, koira ;) Ja ei ole meininki vaihtaa.
En minä itsekään ymmärrä niitä jotka vaihtaa, vaihtaa ja vaihtaa ja aina sama kuvio. Hehkutetaan ja sitten tuleekin muka yllätyksenä että kumppani onkin ihan läpimätä paska, itsessä ei mitään vikaa.
Nopeasti saa edetä jos sen etenemisen tekee todellisten tunteiden takia, ei siksi että leikkii tuntevansa sitä mitä haluaisi tuntea.
Mulla yksi miespuolinen kaveri joka on pitkät ajat haaveillut perheestä, omakotitalosta, lapsesta, naisesta, koirasta. Nyt kun ne kaikki hänellä on niin mitä hän tekee, sössii kaiken, tahallaan, muka vahingossa. Ja ei tietenkään ole hänen syytään mikään.

Onneks mie oon ollu tässäkin sellainen omien polkujen tallaaja.. 8v oltu yhdessä, naimisissa ollaan ja muksutkin hankittu mutta muuten ei mihinkään hoppu. Ikinä tee asioita koska muutkin, muutenki ahtaanpaikan kammo.

Jaa-a. Itse olen irl naimisissa SAMAN miehen kanssa, jonka kanssa yhteinen matka alkoi jo 1995. En siis osaa sanoa tuosta nopeudestakaan ;) . Minulle parisuhde, lojaalisuus ja avioliitto on pyhä asia.

En voisi kuvitella hyppiväni " kukasta kukkaan", moraalini ei kestäisi sellaista. Onneksi ei tarvitsekaan. Ja ne syyt, miksi aviopuolisoa vaihdetaan...

Oikea syy vaihtaa??? Halooo! Kyllähän se arki tulee jokaiselle pariskunnalle, myös näille pika-avioituville :) . Vielä jaksaa skarpata ja esittää rakastunutta ja tehdä toisen mieliksi vaikka mitä..... Arki tulee jossain vaiheessa esiin, ja oikeastaan arki onkin se mukavin asia elämässä ilman suurta glamouria.

Voi siinä käydä toisinkin. Itse olin todella varovainen, oltiin 10 vuotta yhdessä, kunnes päätettiin että lapsi saa tulla, sitten harkittiin asunnon ostoa.

Mutta sitten tulikin ero:/ Melkein tuntuu, että jos olisi edennyt nopeammin, ei olisi "tuhlannut niin paljon aikaa väärään ihmiseen.

Multa kysyttiin, että mikä kiire teillä oikein on, kun oltiin seurusteltu n.2,5v, kihloissa oltu vuoden ja oltiin menossa naimisiin.:D Silloin kyllä ikä vaikutti asiaan varmasti kun menin naimisiin vähän alle 19v:nä.:) Mies on seitsemän vuotta vanhempi. Ei musta kyllä yhtään tuntunut miltään pika-avioliitolta. Ihan siinä "alkuhuumassa" ei mun mielestä kannata kyllä kauhean virallista vielä jutusta tehdä, mutta en nää järkeä missään kymmenen vuoden odottamisessakaan.

Nyt itse olen 25v, mies 32v, lapsi 2v ja toinen syntymäisillään.:) Viimeinen vuosi on ollut ehkä vaikeinta aikaa parisuhteen kannalta, mutta en jaksa uskoa, että tämä aika olis sen kummallisempaa toisen kanssa, jos suhde olis jo vakiintunut. Meillä on varmaan nyt seitsemännen vuoden kriisi, eikä pikkulapsiarki ja remontti auta yhtään asiaa, mutta luotan, että tämä on ohimenevä vaihe. Siitä nyt ei ainakaan mitään hyvää seuraisi, että "vaihtaisin" vaan miestä. Samanlainen arki sen toisenkin kanssa olis pian vastassa ja sitten olis jo perhe ja muut suunnitelmat rikottu.

Ei liity varsinaisesti asiaan, mutta tämän päivän Hesarissahan oli pikku-uutinen, jonka mukaan myöhään aloitetulla sukupuolielämällä on tilastollinen yhteys korkeaan koulutukseen, hyvään uraan ja onnellisiin ihmissuhteisiin, Amerikassa ainakin.

Salamavaihtajiin tämä voisi liittyä vaikka siten, että jos viisitoistavuotiaasta alkaen rakastuu joka vuosi hullun lailla eri henkilöön, vie se aika paljon resursseja, jotka voisi käyttää muuhun elämään. Rakastuminen on ihanaa, mutta myös voimia vievää. Ja rakastumisessa on aina myös kysymys siitä, että kokee elämästään puuttuvan jotakin.