Mikä katsotaan tiputteluksi, mikä kuukautisiksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koralli73
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Koralli73

Jäsen
01.08.2007
643
0
16
koralli.page.tl

En haulla löytänyt, tai sitten en vaan osannut sitä käyttää. Paljon mahdollista sekin.

Minulla tutkimukset vasta aluillaan ja nyt seuraavassa kierrossa pitäisi ottaa muutama verikoe kp 4-7. Eilen illalla alkoi tuhruttelu, paperilla saattaa näkyä punaista, mutta siteeseen tulee vain ruskeaa tuhrua. Tämä kai on vielä tiputtelua?

Olen tavannut laskea kp 1:ksi vasta sen ekan kunnon vuotopäivän, jolloin vuotoa tulee ihan pönttöön asti ja selkä on kipeä ja mahaa juilii jne. Mutta sitä ennen minulla on 3-5 päivää tiputtelua. Pari ekaa tiputtelupäivää ovat tämmöistä niin kuin nyt. Odotettavissa on, että tiputtelu muuttuu ihan veriseksi, mutta sitä verta tulee ihan vain paperiin pyyhkittäessä tai sitten ihan aavistus siteeseen. On kuitenkin ihan verta, mutta max 1tl päivässä. Semmoistakin saattaa olla pari päivää. Ja vasta sitten alkaa kunnon vuoto.

Mistä ihmeestä nyt tiedän, mistä virallisesti pitäisi tuo laskeminen aloittaa. Polilta kun soittivat minulle tuon verikoelähetteen, niin kysyin tuosta laskemisesta, mutta hoitaja(?) ei tiennyt, sanoi vaan että kun vuoto alkaa niin siitä lasket. Mutta olisiko pitänyt siis laskea jo tuosta eilisestä tuhrusta?

Miten teille on sanottu, mistä lasketaan? Olisin kiitollinen vastauksista, olen ihan pihalla...

minulle on neuvottu hoitojen yhteydessä että eka vuoto päivä on juuri se päivä kun vuoto alkaa kunnolla mulla kans oli nyt ivf hoidossa ensin 4 päivää tiputtelua ennen kuin alkoi kunnon vuoto ja vasta kunnon vuoto laskettiin ekaksi vuoto päiväksi toivottavasti sain selitettyä ymmärrettävästi

Kiitos Tiina nopeasta vastauksesta! :) Muitakin vastauksia olisi vielä kiva saada varmistukseksi. Eli siis en laske vuodon alkavan edes punaisesta vuodosta, vaan vasta kunnon vuodosta? Siis kun minulla se tiputtelu on myös ihan puhdasta verta pari päivää, mutta sitä siis tulee todella vähän. Olen laskenut senkin vielä edelliseen kiertoon kuuluvaksi. Tämä tapa on siis oikein?

Kun olen joskus törmännyt väittämään, että heti kun näkyy punaista, niin siitä pitäisi laskea. Mutta en sitten ole tehnyt niin. Kun minulla on tämä menkkojen alku niin epämääräinen. Mietin vain, että nyt kun pitäisi nuo kokeet ottaa tarkkoina kiertopäivinä, niin pitäisi tietää miten lapsettomuusklinikat tämän vuodon ekan päivän määrittävät.

Eli kertoisitteko vielä muutkin mitä teille on sanottu, samalla lailla kuin Tiinalle vai jotain muuta?

Mulla meneillään kierron kartoitus ja hormonihoito. (Mulla kans tarkoitus mennä verikokeita ottamaan kp 3-4.) Minulle siis sanottiin Fertinovassa näin että se ensimmäinen päivä jolloin vuotoa on KUNNOLLA, ja ihan vertaa SE lasketaan ensimmäiseksi päiväksi.
Mulla kans 2-4pvää rusehtavaa vuotoa, ja lääkäri sanoi että näitä päiviä EI lasketa..

Yhteistyössä