Mikä joululaulu saa sinut liikuttumaan?

Se, missä tonttu kulkee pihapiirissä:
Pakkasyö on ja leiskuen
Pohja loimuja viskoo.
Kansa kartannon hiljaisen
yö sydänuntaan kiskoo.
Ääneti kuu käy kulkuaan,
puissa lunta on valkeanaan,
kattojen päällä on lunta.
Tonttu vaan ei saa unta.

No monikin. Ainakin just tässä olotilassa. Mä vollotan kaikesta :saint: Mutta ehkä toi Varpunen jouluaamuna on se pahin liikauttaja, koska se tuli radiosta pari päivää sitten juur kun olin kaupan parkkipaikalla (menossa kauppaan vasta) ja siellähän mä vollotin sitte... hiivatti :saint:

en tiiä onko se joululaulu..mut penskana kun faija kuoli..ja vieläkin niin jos tulee maa on niin kaunis kirkas luojan taivas.. :'( :'( se saa niagaran vuotamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Ruttunaama:
Mikko Alatalon Aikaan hyasinttien ja tietysti Varpunen jouluaamuna. Ja Joel Hallikaisella tais olla yks ihana laulu,en ole vuosiin kuullut.

Se on varmaan just tuo joulurauhaa,siinä tää vie joulutähden vanhuksen haudalle...
"Tänä jouluna jälleen kuljin,
luokse pirttinsä syrjäisen.
Minä ikkunat pimeät löysin,
pihan aution, hiljaisen.
Kertoi naapuri vanhuksen tienneen minun aattona tulevan.
Oli toivonut kummullensa
joulutähden mun laskevan..

Rauhaa, joulurauhaa,
mulle toivota ei nyt hän.
On poissa nuo lempeät silmät,
tuoksu tuvan tuon lämpimän.
Rauhaa, joulurauhaa,
voinko löytää nyt milloinkaan?
Minä miksi en aikaisemmin
häntä saapunut katsomaan?"

En muista laulujen nimiä, mutta toisessa tyttö vie äidin haudalle kynttilän ja toisessa mies menee kuolleen äidin tupaa lämmittämään jouluna. Olenko vähän raskaana kun alkoi pelkkä ajatuskin noista lauluista itkettämään..

Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:
En muista laulujen nimiä, mutta toisessa tyttö vie äidin haudalle kynttilän ja toisessa mies menee kuolleen äidin tupaa lämmittämään jouluna. Olenko vähän raskaana kun alkoi pelkkä ajatuskin noista lauluista itkettämään..

Sanos muuta. Volloti volloti vaan... Ei tässä ehi enää muuta tehäkään ku porata.

Alkuperäinen kirjoittaja PuuhakasNaimaSiviä:
Alkuperäinen kirjoittaja Annipanni:

Sanos muuta. Volloti volloti vaan... Ei tässä ehi enää muuta tehäkään ku porata.

Mä kuulin ton tyttölaulun ekan kerran joulukirkkokonsertissa ja koko kirkkokansa vinkaisi yhteen ääneen ja alkoi mahdoton niiskutus.