Mikä järjestely lapsen edun mukaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Poikamme on 1v3kk ja erosimme, nyt mies muuttaa omaan asuntoon ja olen miettinyt että mikähän olisi meidän lapselle parhaaksi, että kuinka paljon viettäisi aikaa minun ja isänsä kanssa. Tänne poika jää siis minun tykö, mutta kuinka usein tuon ikäisen olisi hyvä tavata isäänsä joka hänelle on ollut läheinen koko pienen elämänsä? Mielipiteitä?

Entä mitä mieltä siitä jos isä muuttaisi toiselle paikkakunnalle?

No tietysti hyvä tavata niin usein kuin se vain on mahdollista. Isällä on oikeus muuttaa, mutta meillä ainakin otetaan myös lapset huomioon, eli tuleeko pitkä matka lapselle kulkea isänsä luo?

Meillä sopimuksessa joka toinen vkl, yksi-kaksi arkiyötä ja lomat sovitaan aina loma kerrallaan. Käytännössä näkevät kyllä isäänsä melkein joka päivä, ovat isänsä luona enemmän kuin sopimuksessa lukee.

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:
No tietysti hyvä tavata niin usein kuin se vain on mahdollista. Isällä on oikeus muuttaa, mutta meillä ainakin otetaan myös lapset huomioon, eli tuleeko pitkä matka lapselle kulkea isänsä luo?

Meillä sopimuksessa joka toinen vkl, yksi-kaksi arkiyötä ja lomat sovitaan aina loma kerrallaan. Käytännössä näkevät kyllä isäänsä melkein joka päivä, ovat isänsä luona enemmän kuin sopimuksessa lukee.

Kuulostaa hyvältä, minkä ikäiset lapset teillä oli silloin kun erositte ja kuinka lähellä asutte?